obey-robots.txt
21 April 2018, 17:34
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
KabelDirect
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Tijdens Internet Storing op TV

burgkop
Ik ben hier niet blij mee.
Heb diverse tv's en hdd recorders aan de kabel hangen, al jaren, netjes aangesloten met versterker en goede grote meervoudige splitter.
De laatste jaren ADSL van Alice en dit gaf geen enkele soring op tv. etc.

Nu sinds een dikke week UPS pakket, en gelijk bij internet gebruik, dus al bij openen van een internet pagina, dikke stoorstrepen op tv en uiteraard ook als je op dat moment op de hdd recorder zit op te nemen.
Wat een ergernis zeg, en ik heb nog niet eens mijn oude vaste telefoonnummer erbij, dat is morgen.

Het gaat om de Analoge tv. Niet digitaal.

Laat ik nu denken dat het storing van onweer was en dacht alleen; dat zie je wel erger dan voorheen.
Maar nu is het mooi weer en de buien zijn overgetrokken, maar de storing blijft, vandaar gaan zoeken.

Wanneer ik alles er tussenuit haal en alleen een paar tv's aan sluit, gaat het goed, maar zodra het meer wordt en de versterker erbij, heb ik dat probleem. Het is dus bij alles wat je doet op internet, elke beweging zie je op tv.
Nu kun je zeggen gooi die andere toestellen er dan tussenuit, maar dat doe ik natuurlijk niet, met ADSL is het goed, kon ik vandaag nog uitproberen, laatste dag van Alice.

Zal dit melden aan UPC, dat ik dit zo niet wil.
Uiteraard heb ik alles goed voor elkaar, overal goede kabel gebruikt en netjes aangesloten, daar zit de fout niet, dan was het trouwens zonder internet ook al niet goed.

Het verkeer in de splitter (oudere woning dus gebruik een splitter) heeft blijkbaar invloed op elkaar zodra er meerdere toestellen worden gebruikt.

Hebben meer mensen hier last van gehad bij UPC, ben ik erg benieuwd naar.
Was ik net zo blij met sneller internet, heb je dit weer stoorstrepen op tv.
Het is ook op de andere tv's, als het nu degenen was naast de computer, was het nog daar aan toe.

Modem en router staan niet bij de tv, staan al jaren in een kast, die beïnvloeden elkaar niet.
Uiteraard alles zonder router uitgevogeld en ook nog de kabels van UPC gebruikt, maar zodra versterker erbij komt gaat het fout.
Is regelbaar, maar maakt niets uit.
Ik heb er nog een nieuwe van, als reserve, maar ook dat maakt geen verschil.

Op een of andere manier geeft het heen en weer verkeer storing als er meerdere dingen aan gangen.
Ik heb ook al die splitter vervangen door ouderwetse T splitters, wat meer ruis geeft, maar ook hier blijven de stoorstrepen in beeld komen.
Zodra ik intern via de kabel is er een probleem.

Graag reacties.

Waarom zie ik mij geuploade plaatjes niet?
Gewijzigd door burgkop op 25 augustus 2011, 18:42

Popeye
Het probleem lijkt hem dus in de versterker te zitten.
Ik ga er van uit dat je de storing hebt op digitale tv en niet op analoge tv signalen.

Wil je het type en merk van die versterker eens posten?

De versterker die bij het digitale tv pakket van ziggo zit heeft verschillende uitgangen met verschillende versterkingen. Is dat bij jou ook zo? En heb je verschillende uitgangen geprobeerd.

Over het algemeen duid strepen in het beeld op of te weinig signaal of juist teveel.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

burgkop
Popeye schreef:

Het probleem lijkt hem dus in de versterker te zitten.
Ik ga er van uit dat je de storing hebt op digitale tv en niet op analoge tv signalen.

Wil je het type en merk van die versterker eens posten?

De versterker die bij het digitale tv pakket van ziggo zit heeft verschillende uitgangen met verschillende versterkingen. Is dat bij jou ook zo? En heb je verschillende uitgangen geprobeerd.

Over het algemeen duid strepen in het beeld op of te weinig signaal of juist teveel.

Ik heb het er even bij gezet, gaat over analoog.
Moet er overigens ook uit te halen zijn omdat ik het over veel toestellen heb, dan heb je heel wat kastjes nodig.

versterker is regelbaar 10 db, van upc geen versterker gehad.

Popeye
modem en router in de kast (meterkast?), zit daar ook die antenneversterker bij in de buurt?

Kun je de apparatuur aarden? En dan vooral de antenneversterker, modem en router.

Als ik je situatie goed begrijp dan is de situatie als volgt.

Analoge tv via de kabel, meerdere toestellen aangesloten middels een antenneversterker.
Internet en telefonie van UPC via een kabelmodem.
Eigen Local Area Netwerk via een router aangesloten na het kabelmodem.

Je hebt als het goed is heb je een (digitale) antenneversterker van UPC gekregen.
Juiste volgorde van aansluiten. (Zoals ik het hier heb maar wel abonnee bij Ziggo)

Kabel --> UPC (digitale) antenneversterker, van hieruit naar je kabelmodem én (ik hoop dat je meerdere uitgangen hebt) naar je eigen (analoge) antenneversterker. Dit signaal is natuurlijk veel te sterk daarom heb ik er een verzwakker tussen. Vanaf je (analoge) antenneversterker kun je verder je radio's en tv's bedienen.

Foto's mogen niet te groot zijn anders worden ze niet bijgesloten.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

burgkop
Het is lastig als je zelf geen UPC hebt, want dan weet je niet wat er allemaal bij zit denk ik, Ziggo is geen UPC.

Er zit geen digi versterker in het pakket, alleen een F-splitter waar ik niets mee kan omdat de antenne versterker al gelijk naar 2 splitst.
Maar al gebruik ik er 1, als er teveel aan hangt de storing.

Kast is in de kamer, geen aarde aanwezig alleen in de keuken.
In het verleden aarding aan computer gehad, maar kreeg een pracht van een brom, dus dat is geen optie.

Ik heb geen thuisnetwerk, althans 2 computers wel aan de router, maar niet met elkaar doorverbonden, kunnen dus niet bij elkaar kijken.

Maar nu router er tussenuit en 1 computer aangesloten om het makkelijker te houden.

Die plaatjes zijn net 60 kb, ik heb ze geupload, maar ja, ik zie ze niet terug, doe ik blijkbaar iets fout.

Popeye
Probeer de splitter eens voor je modem. Dus via de t splitter naar versterker en kabelmodem.

Even getest met een plaatje. Zodra je via browse een plaatje bijvoegt niet meer je post bekijken maar direct op antwoord plaatsen klikken.

Popeye voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Popeye

burgkop
Popeye schreef:

Probeer de splitter eens voor je modem. Dus via de t splitter naar versterker en kabelmodem.

Even getest met een plaatje. Zodra je via browse een plaatje bijvoegt niet meer je post bekijken maar direct op antwoord plaatsen klikken.

Dat snap ik niet.
Dus nu ga ik op het internet gedeelte (wat naar modem loopt met telefoon) versterken naar antenne versterker?
Kan ik morgen proberen want ik moet dan kabeltjes maken, vandaar

ik zal weer een plaatje proberen.

burgkop voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Popeye
Nee, je moet niet het signaal naar je kabelmodem versterken.
Een T splitter voor je modem, 1 rechtstreeks naar je modem, 1 rechtstreeks naar je antenneversterker.

Met ADSL was dit gescheiden omdat je de ouderwetse koperdraadjes van KPN gebruikte.
Popeye

burgkop
Popeye schreef:

Nee, je moet niet het signaal naar je kabelmodem versterken.
Een T splitter voor je modem, 1 rechtstreeks naar je modem, 1 rechtstreeks naar je antenneversterker.

Met ADSL was dit gescheiden omdat je de ouderwetse koperdraadjes van KPN gebruikte.

Ik zie dit bericht pas vanavond.
ben gaan uitdokteren wanneer ik de Mediabox groen door de test kreeg.
Dat lukte alleen met direct aansluiten op UPS kastje op de muur.
Zo ben ik verder gaan borduren, zodra er een versterker tussen komt gaat ie op rood.
Steeds er wat bijgehangen, maar ook met een splitter er tussen ging dat fout.
Het is echt of het signaal bij mij te zwak binnenkomt.
Uiteraard uitgaande van wat er aan hangt.

Versterker er tussenuit.
Met een ander T splitter (zijn allemaal nieuw) kon ik weer verder naar 2 tv's, - maar hangt meer aan.
Steeds stukje bij beetje er tussen en ondertussen ook internet proberen, dat gaat goed, geen storing.
Maar helaas het beeld is niet om aan te zien, zoveel ruis.
Grof gezien gaat er vanaf de inkomend signaal, een coax naar links met tv enz. en een naar links met tv enz.
Alles binnen de 15m.

Omdat ik 2 versterkers heb, heb ik er rechts en links een bij de tv gehangen, voor de F- splitter ter plekke.
Beeld is beter, maar blijft wat ruis, het ergste bij ned 1, 2 en 3 zijn het slechtst met de Duitse zenders.
Geen storing bij internetten.
Ik ben dus redelijk tevreden.Pfft

Als UPC het signaal wat omhoog gooit is het misschien al opgelost zo.
Alleen heb ik nu toch weer geen testbeeld om de test te doen op de mediabox, eerder wel, ik heb hem juist buiten de versterker om aangesloten, maar ontkom je toch niet aan een paar splitters.
Anders, als het niet anders kan, sluit ik hem buiten alles om aan op een splitter direct bij de wand doos.
Dat kan ik wel droog uitvogelen, materiaal zat.
Wij zijn weer druk dit weekend, ook nog wat anders proberen.

Het modem signaal laat ik verder ongemoeid.

ADSL wel Ouderwets, het werkte wel storingvrij, mede omdat het eigenlijk geheel gescheiden is.
Jammer dat ze die snelheid niet veel hoger kunnen krijgen.

Bedankt zover voor het meedenken.Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 29 2011 23:24:07:
Hier een boze UPC klant ……..

Relaas:

Tot Vrijdag goed (analoog) beeld op alle tv's en HDD recorders Mediabox even weggelaten.

Aangesloten op versterker, gelijk uit de muur, zit al jaren zo, alle zenders goed beeld, ben er altijd zéér tevreden over geweest.
Had alleen dus strepen als je ging internetten, sinds een week, bij overgang van Alice naar UPC internet.
Als ik versterker niet bij kastje uit de muur zette, maar net voor de grote 8x splitter, was de internetstoring weg, maar veel meer ruis op de toestellen.

Maar weer terug gezet, want dat was beduidend beter.
Beelden op zich dus weer gelijk goed.
Plm. een uur later opeens veel ruis op alles.

Vreemd, ik moet de versterker helemaal terug draaien, wil ik nog wat zien, maar een hele meuk ruis, nog nooit gehad.
Ik baal als een stekker.

Ik erger mij groen en geel, versterker er tussenuit en oude T splitter er tussen, blijft uiteraard veel ruis, maar toch minder.

1 tv direct aansluiten op wand doos, redelijk goed beeld, niet zoals het was, zit ruis in.
Nog een erbij, gaat ook nog, maar bij meer weer gelijk beduidend meer ruis in beeld.

Nooit eerder gehad, zaterdagavond UPC gebeld en die hingen gelijk een heel verhaal op, wat er allemaal aan hing, dat vraagt om storing.

Uiteraard vertel ik dat ik al jaaaaaaaren zo zit en altijd een goed beeld heb gehad, u denkt toch niet dat ik altijd naar ruisbeelden zou hebben gekeken, zei ik.

Vragen ze of de buren er ook last van hebben, nou, dat weet ik niet, maar ik denk niet dat ze er net zoveel aan hebben dan wij, geen contact mee.

Goed, er was een gaatje voor maandagmorgen.

Kreeg het zelfde verhaal te horen, als er zoveel aan hangt gaat het niet goed.

Bij mij dus altijd wel, mede door de versterker, die stond wel altijd op max, maar hoefde niet hoger, beeld was op alles goed, maar dat kun je die lui niet aan het verstand brengen blijkbaar.
Het zinnetje - tot afgelopen vrijdag was het beeld wel goed - kunnen ze blijkbaar niet horen.
En de toevoeging dat ik het niet moest vergelijken met Digitaal slaat ook nergens op.
Ik heb al vele jaren een schotel en weet heus wel dat de kabel een ander plaatje geeft dan Digitaal, maar ik had altijd een heel goed beeld, analoog dus, zonder ruis.

Hij heeft het oude wanddoosje vervangen door een nieuwe, maar dat hielp natuurlijk niets.
Mijn tv naast monitor/tv gaf een vreselijk slecht beeld op 1 en ook op diverse andere zenders, niet om aan te zien, ondertiteling amper te lezen.

Het binnenkomende signaal was rond de 65

Uiteindelijk , moet je nagaan, dat moet ik toch niet hoeven vragen, gaat ie naar het kastje aan de weg, om daar te meten.
Daar heeft ie het wat opgeschroefd, tegen de 70.

Ik heb iets beter beeld, maar nog lang niet wat ik tot verleden week en jaren er voor had.

Hij kon verder niets voor mij doen en het kwam gewoon door alle toestellen bij elkaar. …….

Ik dacht klets maar lekker (nee, eigenlijk man je zit dom te lullen, waarom geloven ze je niet als je zegt dat het altijd perfect heeft gewerkt.

Bijv. het opgenomen beeld op de hdd recorders, waren het zelfde als het origineel op tv. Je moest altijd even kijken of hdd aan het weergeven was.
Nu dus vanaf verleden week duidelijk verschil en sommige zenders, niet om aan te zien.
Lijkt wel of je in de Videobandentijd zit en dan een kopie van een kopie van een kopie, om even een indruk te geven.

Man weg, bleef wel vriendelijk, maar daar heb je wat aan.
Hij opperde wel om de versterker te kopen van UPC, maar ja is niet regelbaar dus veronderstel ik dat er ook veel meer ruis op komt.

Denk zet ik gelijk weer versterker er tussen.
Maar hoe ik hem ook zet, alleen maar nog slechter.

Het is net of er bij het binnenkomende signaal ruis mee komt, die dan door de versterker extra versterkt wordt waardoor beeld helemaal weg valt.

Het beste beeld, wat dus NIET goed is, heb ik nu met gelijk een ouderwetse T splitter er aan, verdelen naar moeders en de andere naar mijn kast.

Enig idee hoe slecht het is zonder versterker?

Per stuk alles af en aan gekoppeld, maar het blijft slecht.

Nu gaan wij ons elke dag lopen ergeren, weet precies hoe het gaat.

Ik heb nog een regelbare antenne dimmer, dacht misschien - kan natuurlijk niet - is de signaalsterkte te hoog. Helpt ook nikkes.

Ik zou bijna met grote letter roepen HELP, dat betekend dat er wel wat aan de hand is.

Dus 2 tv's direct er aan hangen gaat redelijk goed, maar wel al ruis.
Vroeger hadden ze zo'n monitor bij hen, dat zegt toch meer dan een kast die de inkomende signaalsterkte meet, je moet het beeld zien, niet dan?

Ik heb overal dikke antennekabel gebruikt met een dikke koperkern, speciaal voor de F- aansluitingen.

Ik wilde dit even laten weten, want ik weet het even niet meer, heb nog nooit zulk slecht beeld gehad als nu en zit toch langer dan 35 jaar op de kabel, voorheen CAI.
En altijd meerdere tv's en video's gehad.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 29 2011 23:25:37:
Nog een toevoeging: Mediabox beeld is goed, maar ja kun je maar op 1 tv gebruiken.
Gewijzigd door burgkop op 29 augustus 2011, 23:25

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tijdens Internet Storing op TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Storing op NPO1 analoog in Amsterdam ZUID Algemeen 2 29 november 2014, 10:47
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Philips tv en horizon-box storing Storing 7 06 oktober 2013, 10:48
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah