obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 18:33
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alleen in dit gedeelte kan een UPC medewerker uw IP-adres zien! Handig als er problemen zijn. Op de rest van het forum is het IP adres niet zichtbaar.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt wederom velen malen per dag enkele sec weg , rara hoe komt dit?

Ralfiej
Geachte heer/mevrouw,

Nou om het kort te houden aangezien er een lange voorgeschiedenis aan vast zit, we hebben nu een 60mbit abbo van UPC, ik ben tevreden over de snelheid maar niet over de stabiliteit van het internet in het algemeen.
Ik had dit probleem al eerder en als compensatie zou men mij een beter pakket aan bieden en zorgen dat deze problemen verleden tijd gingen zijn, sinds ongeveer enkele weken hebben we 60mbit wat door gevoerd is en de problemen komen nu weer terug.
Op mijn pc had ik een ander moederbord en andere cpu/werkgeheugen etc.. toen waren deze problemen er ook al, dan praten we over een half jaar geleden.
Nu alleen met een compleet nieuw systeem, ik werk momenteel van uit huis maar als je verbinding ineens weg valt en daarna binnen 5 a 10 sec weer terug komt en dit vaak gebeurd kan dat zeer zeer vervelend zijn.. zeker als dit meerdere malen per dag gebeurd, het is in anderhalf uur tijd bijvoorbeeld ongeveer 5 x voorgekomen, zeer storend als je een lange brief hebt geschreven of nog bezig was op internet en pats weg is het.

De internet kabel zit gewoon rechtstreeks aangesloten op de pc, we hebben ook een router voor de laptop erbij echter dit moet eenmaal helemaal niets uit maken, de apperatuur is van UPC zelf.
heb een schone windows install net als op de vorige pc, dit moet ook geen problemen leveren, tevens is het zo dat de bekabeling in het huis relatief nieuw is, zo'n 4 jaar oud aangezien toen de woning werd opgeleverd, slechte bekabeling zou mijn ziens ook niet het probleem moeten zijn, anders hadden enorm veel mensen dit probleem.
De afstand van de pc naar bv de router/modem is zo'n anderhalve meter.
het probleem is er dus ook als je bv msn-ed dat het ineens weg is of online gamen, dat is niet meer te doen want stel je host een game paf je valt weg en dat is nogal lullig, ook als je erg ver bent gekomen en opeens disconnect ziet staan omdat upc zijn verbinding niet stabiel is.
Idem dito bij Youtube nu bv.. zucht.. muziekjes luisteren online word me niet eens gegunt lijkt welSad!

Wat kan ik hier aan doen? kan ik het op 1 of andere manier niet testen met een programma om te kijken waar dit door word veroorzaakt? of kunnen jullie het niet eens door lichten met een applicatie?
Want zo moeten werken en dan de hele tijd een verbinding die kan weg vallen is ondoenelijk en daar word ik maar ook mijn baas uiteindelijk niet vroleijk van zeker niet gezien we netjes door betalen.
Hier zal mijn ziens een goede oplossing voor gevonden moeten worden, wij hebben UPC het vertrouwen toch nog gegeven ondanks dat wij wilden opstappen vanwege een zeer vervelende voorgeschiedenis en nu krijgen we weer dit probleem..

Gr Ralf
Gewijzigd door Ralfiej op 19 mei 2011, 19:44

Ralfiej
Beste Jo,

Ik zal het eerste punt spoedig testen.

De kwaliteit van de verbinding is gewoon goed zie ik:

40766213

Net wilde ik hem nog eens testen en poef viel de verbinding weg, wellicht dat er toch iets mis met de router/modem is, vandaag moet ik en me vriendin eigenlijk beiden werken aan de pc/notebook dus kan de router er nog niet direct tussen uit maar ik laat je dit spoedig weten!

De bekabeling is ook alles goed mee zegt kanaal 999

Ralfiej
Hmm goede vraag, ik moet dan wel razendsnel zijn om dat te zien denk ik, misshcien domme vraag maar hoe kan ik dit exact zien? gaan de lampjes dan uit en opnieuw knipperen?

Ralfiej
De router is er tussen uit, de eerste 5min gebeurde er niets, er was geen enkele verbinding meer , ik kreeg de volgende foutmeldingen:

- lan verbinding 3 heedt geen geldige configuratie
- Een netwerk kabel is niet op de juiste manier aangesloten of is beschadigd.

Het lampje achter op de pc waar de netwerk kabel inzit brande ook niet, nu opeens wel en internet doet het, me vriendin had de kabel er uitgedaan en weer ingeplugged( achter op de pc)
Het lampje link knipperde ook op het modem, wat dat betekend geen idee.
Ik ga dan nu in de gaten houden of het soms weg valt ja of te nee.

Ralfiej
Hmm tot nu toe( al heb ik niet lang aan de pc gezeten) is er nog niets uit gevallen maar de download snelheid is bizar laag, 9mbit via upc site terwijl we een 60mbit abbo hebben:/
Dit ga ik dus even ook in de gaten houden.

Edit:

Net gaf outlook weer aan dat de verbinding verbroken was en msn gaf toen ook een melding aan, ik even gekeken en het hulp programma van msn gaf aan dat er iets mis was met mijn gateway( wat dat ook moge zijn)
Ook ben ik direct naar mijn modem gaan kijken, lampjes waren allemaal aan alleen de link knipperde, ik weet niet of dat normaal is of niet aangezien de rest niet knippert.
Gewijzigd door Ralfiej op 23 mei 2011, 23:03

Ralfiej
Heb net ook even in apparaat beheer gekeken, ik zie 2 realtek netwerk controllers staan echter functioneren goed.
Enige wat niet werkt en ook als waarschuwing(geel) word aan gegeven is bij overige apparaten:

PCI Simple Communication Controller.

Geen idee wat dit moet zijn, heb ook de realtek drivers opnieuw geinstalled via de Asus dvd die ik bij het mobo had maar dat issue blijft staan, wellicht dat dit iets te maken kan hebben met mijn probleem.
Ik zal als de nieuwe cat 6 kabel er is die ik heb bestelt en de problemen blijven Jordy wel even een bericht sturen, en als hij niets kan doen moet upc zelf alles maar komen uit zoeken wat er nu aan de hand is.

Ralfiej
Heb hem pm gestuurd, ja het apparaat geeft het volgende aan:

Bij algemeen:

Apparaat type: overige apparaten
Leverancier: onbekend
Lokatie: PCI-bus 0, apparaat 22, functie 0

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.

Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Stuur programma:

Leverancier: Onbekend
Datum: Niet beschikbaar
Stuur programma versie: Niet beschikbaar
Digitaal ondertekend: Niet digitaal ondertekend

Dan kan ik uit een rist van eigenschappen kiezen bij het kopje Details.
Wellicht dat dit iets verder kan helpen?

Bij bronnen staat niets.

Ralfiej
Hoi Jo,

Ik ben er ook net achter gekomen dat het wellicht toch het modem kan zijn.
Ik deed de router er weer tussen plaatsen en de ethernet kabel had gewoon weer verbinding( knipperde weer achter in me pc) met puur het modem deed die niets.
Ik zal spoedig ook nog eens me laptop testen.

Ralfiej
heb nu ook een nieuwe foutmelding gezien, de verbinding tussen uw toregangs punt/router/modem of internet is defect.
Dit kreeg ik toen het weer weg viel.. en ik ging kijken en het modem was opeens gerestart.. alle lampjes uit en gingen 1 voor 1 aan, ik heb steed smeer het gevoel dat dat de echte boosdoener is, of 1 van de kabels die bij het modem zelf zit.

Ralfiej
Hoop dat hij spoedig zal reageren,, ik weet ook nier of Jordy uberhauot nog actief is op dit forum maar hoop het wel..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt wederom velen malen per dag enkele sec weg , rara hoe komt dit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah