obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 02:20
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Oplossingen of smoesjes?

De lange
Hallo allemaal,

De afgelopen weken nogal gedonder gehad met de vrienden van UPC. In de afgelopen 2 maanden minimaal 15 keer gebeld met de storingsafdeling.
Ten eerste simpelweg niet te spreken over de communicatieve vaardigheden van deze mensen. Soms kon ik ze niet eens verstaan i.v.m. hun gebrekkige taal. (Maar dat terzijde).

Ik heb momenteel veel problemen met de internet verbinding en met de mediabox.
Ik heb de afgelopen maanden veelal geen internet gehad. Een aantal keren is dit een blokstoring geweest. Vaker nog valt mijn modem uit en dan doet deze het na enkele momenten weer. Wanneer ik dan bel dan krijg ik de opmerking dat het modem geen problemen heeft gehad. Wanneer ik na veel klagen een specialist aan de lijn krijg dan ziet deze wel dat het modem dipjes heeft gehad. (de ene persoon schijnt niet zoveel te kunnen zien en de ander wel Raar.). Nu er een monteur is geweest krijg ik de opmerking dat het komt omdat het modem op een box van de home cinema set staat. Heb deze nu verplaatst, ben dus benieuwd.

Verder heb ik om een nieuwe mediabox verzocht omdat ik dagelijks de melding smartcard fout kreeg. Ik weer bellen, krijg wederom een bijna niet begrijpbare medewerkster aan de lijn. Oplossing is de smartcard schoon te maken met een stukje papier. Ik geef aan dit te hebben gedaan met een theedoek. Krijg bijna de wind van voren omdat deze vet zou zijn. Reactie van mij is dat wanneer een theedoek net gewassen is deze niet vet is. Krijg op een niet vriendelijke, dwingende manier te horen dat dit wel zo is. Ik heb daarop de verbinding maar verbroken omdat ik met een klanten/storingsservice bel. Ik verwacht daarin met respect behandeld te worden, niet op een manier zoals mijn moeder vroeger deed wanneer ik iets fout deed!
Weer gebeld met UPC aangegeven dat ik een nieuwe mediabox wil. Kreeg nu een uitermate vriendelijke meneer aan de lijn. Die begreep het probleem en lachte een beetje om wat zijn collega had aangegeven om de theedoek. Dit zou namelijk voldoende moeten zijn. Geen gedonder, meneer stuurt gewoon een nieuwe mediabox op.

Binnen een week nieuwe mediabox binnen, precies een week na installatie valt deze ineens uit. Mmmm raar. Ik bellen met UPC. Dame aan de lijn, geeft aan stekker er uit. Pijltje op rechts in te drukken, op deze manier krijgt de box een software update. Zo gezegd zogedaan. Box doorloopt hele proces alleen bij opslaan 100% blijft de box hangen. Advies dame is stekker eruit en er weer in, Ding doet helemaal niets meer. Mevr geeft aan monteur aan te sturen. Ik geef aan prima maar dan alleen na 17:00, ik kan namelijk geen verlof meer opnemen. Dit is niet mogelijk volgens Mevr. Uit ervaring van bekenden weet ik dat dit wel mogelijk is. Mevr. gaat bijna als een bezetene tekeer tegen mij. Ik ben er wel klaar mee. Ik vraag de persoon om me door te zetten naar de opzeg lijn. Ik wordt doorverbonden. Deze persoon vraagt of ik alles op wil zeggen. Dat klopt. Ik moet het hele verhaal doen en meneer vraagt me om het toch nog een keer te laten oplossen door een monteur die ineens wel na 17:00 uur ingepland kan worden. Ik ga akkoord.

Vandaag zou er een monteur langskomen na 17:00. UPC zou me hierover nog bellen om het tijdstip door te geven. Geen telefoon van UPC, nee mijn vriendin die i.v.m. een spoed tandarts bezoekje thuis is. 2 monteurs van UPC staan voor. Wanneer ik eenmaal thuis kom blijkt dat ze een nieuwe mediabox hebben geplaatst. Reden vorige kapot/vastlopers is dat de t.v.lekspanning geeft. O.k. dit kan maar waarom hebben de ander boxen die ik heb gehad daar nooit last van gehad? Verder werd er aangegeven dat de wandcontactdoos los zit. Dit klopt idd, reden is dat deze door het vele wisselen van de stekkers los is gelaten. Mijn vriendin gaf aan dat 1 van de 2 monteurs deze de vorige keer juist zelf had vastgezet. Ook zou mijn stopcontact oud zijn, is niet goed geaard. Dit is 7 jaar geleden door een electricien geinstalleerd, nieuwe bedrading door het hele huis en niewe stopcontacten. (moet ik elke 7 jaar alles vervangen??!!!!) Ik niet akkoord met deze analyse weer bellen met UPC, waarom ben ik niet teruggebeld i.v.m. de afspraak, verder zou ik nog gebeld worden door de afdeling opzeggingen om navraag te doen hoe de storing opgelost is. Medwerker UPC geeft aan dat dit nog op de agenda van de persoon staat......

Al met al heb ik dus inmiddels behoorlijke twijfels. Hoe kan het met de lekstroom dat 4 mediaboxen hier geen last van hebben en 1 dus wel? Kan het doordat het modem op een box staat deze daardoor minder goed werken? Wanneer dit van invloed is dan moet ik toch bijna continue storing internet hebben... Waarom belt niemand mij voor de afspraak na 17 uur? Waarom belt de persoon van de opzeglijn mij niet of sta ik nog op de to do lijst, wel weer heel toevallig?

Ik weet het allemaal niet. Vrijdag bellen ze me weer (ben benieuwd of ze dit nakomen) om te kijken of alles nog naar behoren werk. Ik denk dat ik dan maar opzeg. Ik moet zeggen heb er niet erg veel vertrouwen meer in na ruim 6 jaar trouwe klant te zijn geweest en met een pakket die bijna niet uitgebreider kan.
 
Jovel
@de lange
mocht aankomende maandag toch niet alles oke zij,
vul dan even het feedback formulier van COAX NL , rechtsonder deze site in,

gaan wij kijken of het toch nog opgelost kan worden.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplossingen of smoesjes?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah