obey-robots.txt
23 September 2018, 04:27
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt dagelijks weg Nijmegen - 6533

digdas
Nu al een paar dagen gehad dat de verbinding wegvalt. De UPC modem power-cycle geven werkt.

Tot nu toe geen enkel probleem gehad.

badmarc
Hmmm... grappig... ik zit ook in Nijmegen 6533 met een Fiber abonnementje.
Sedert 3 dagen valt regelmatig de verbinding weg (ca 2x per dag), vooral 's ochtends is de connectie verdwenen. Raar is dat het modemlampje nog pollt naar mijn router, maar dat mijn DrayTek Vigor aangeeft dat de verbinding disconnect is. Inderdaad alleen een reset van het modem helpt. UPC gaat er vanuit dat dit niet aan hun modem ligt.

Wordt alleen zo moe om steeds weer de meterkast in te duiken.Sad

digdas
Gisteravond heb ik nog een reset gedaan (07:30 en 19:00 uur) . Even in de gaten houden wanneer en hoeveel keer.

badmarc
Okay.. laten we het in de gaten houden. Opm. Na het wegvallen lijken de lampjes op mijn modem alles in orde (alles groen), maar mijn router zegt dan disconnected. Kan dan het modem ook niet meer bereiken via 192.168.100.1 Ik kan de opmerking van de tante aan de helpdesk van UPC dus wel enigzins relativeren als ze denkt dat het aan mijn router ligt. Alleen gevoelsmatig klopt het bij mij niet (is valkuil - komt vermoedelijk omdat ik voor UPC ook al bij Quicknet zat en er allerlei smoesjes aan de klanten werd verkocht)

Heb vannacht nog logs bekeken op mijn router, maar verder dan WAN connection lost kom ik niet. Wel schijnt het zo te zijn (gevonden in de handleiding) dat mijn router op ARP niveau om de 5 seconden een check doet of hij nog connectie heeft met het WAN en zo niet, na 30 seconden de verbinding met het modem verbreekt. Ik weet vervolgens via de helpdesk dat als het UPC modem eenmaal het MAC adres kwijt is er een restart nodig is om het modem weer opnieuw te binden aan het bestaande MAC adres.
Heb nu mijn router een factory-reset gegeven, firmware upgrade en de oude opgeslagen settings weer teruggeladen. Tot op dit uur (22:41) is de internetverbinding nog niet weggevallen, bijna 24u dus, so far so good. Zou de 1e dag van de afgelopen vier dagen worden zonder dat de internetconnectie wegvalt (Joepie?)

Ik meld het weer als het toch weer zover is. Ben dan van plan om op 1pc de routertools te installeren (met een sniffer/wireshark achtige logging) en die dan maar een dagje aan te laten staan, kijken wat dat oplevert.

Cheerio
Gewijzigd door badmarc op 26 maart 2011, 23:07

rokkenjager
hallo allemaal ,

ik heb gepoogd om op de upc site te komen , maar het wachtwoord en de gebruikersnaam die upc mij heeft gegeven werken niet dus dat word denk ik bellen.

ik heb gedurende 2,5 week dat om de haverklap mijn internet eruit ligt of dat de snelheid wegvalt.

ik heb het allerduurste internet abonnement 120MB fiber en eerder geen of nooit problemen gehad.
na reset van de modem heb ik weer ff internet zodat het een paar uur later weer wegvalt en bijna altijd , ochtends en avonds.
het lampje power brand dan gewoon , DS knippert dan , US en online staan dan uit en link brand gewoon , terwijl normaal altijd alles groen brand .
zo te zien zijn er meer hier die daar last van hebben!

ik woon trouwens in de omgeving flevoland

mvg

Jovel
@rokkenjager,
stuur even een feedback formulier , rechtsonder van COAX NL in ,
dan gaan we voor je aan de slag

groet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt dagelijks weg Nijmegen - 6533', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing 4 30 november 2012, 20:53
verbinding router-tv Algemeen 1 31 oktober 2012, 10:29
UPC houdt bewust borg achter. Valt dit niet onder oplichtingspraktijken? Klacht over UPC 3 10 september 2012, 22:14
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| queenBee11:40:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah