obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt dagelijks weg Nijmegen - 6533
digdas
Nu al een paar dagen gehad dat de verbinding wegvalt. De UPC modem power-cycle geven werkt.

Tot nu toe geen enkel probleem gehad.
 
badmarc
Hmmm... grappig... ik zit ook in Nijmegen 6533 met een Fiber abonnementje.
Sedert 3 dagen valt regelmatig de verbinding weg (ca 2x per dag), vooral 's ochtends is de connectie verdwenen. Raar is dat het modemlampje nog pollt naar mijn router, maar dat mijn DrayTek Vigor aangeeft dat de verbinding disconnect is. Inderdaad alleen een reset van het modem helpt. UPC gaat er vanuit dat dit niet aan hun modem ligt.

Wordt alleen zo moe om steeds weer de meterkast in te duiken.Sad
 
digdas
Gisteravond heb ik nog een reset gedaan (07:30 en 19:00 uur) . Even in de gaten houden wanneer en hoeveel keer.
 
badmarc
Okay.. laten we het in de gaten houden. Opm. Na het wegvallen lijken de lampjes op mijn modem alles in orde (alles groen), maar mijn router zegt dan disconnected. Kan dan het modem ook niet meer bereiken via 192.168.100.1 Ik kan de opmerking van de tante aan de helpdesk van UPC dus wel enigzins relativeren als ze denkt dat het aan mijn router ligt. Alleen gevoelsmatig klopt het bij mij niet (is valkuil - komt vermoedelijk omdat ik voor UPC ook al bij Quicknet zat en er allerlei smoesjes aan de klanten werd verkocht)

Heb vannacht nog logs bekeken op mijn router, maar verder dan WAN connection lost kom ik niet. Wel schijnt het zo te zijn (gevonden in de handleiding) dat mijn router op ARP niveau om de 5 seconden een check doet of hij nog connectie heeft met het WAN en zo niet, na 30 seconden de verbinding met het modem verbreekt. Ik weet vervolgens via de helpdesk dat als het UPC modem eenmaal het MAC adres kwijt is er een restart nodig is om het modem weer opnieuw te binden aan het bestaande MAC adres.
Heb nu mijn router een factory-reset gegeven, firmware upgrade en de oude opgeslagen settings weer teruggeladen. Tot op dit uur (22:41) is de internetverbinding nog niet weggevallen, bijna 24u dus, so far so good. Zou de 1e dag van de afgelopen vier dagen worden zonder dat de internetconnectie wegvalt (Joepie?)

Ik meld het weer als het toch weer zover is. Ben dan van plan om op 1pc de routertools te installeren (met een sniffer/wireshark achtige logging) en die dan maar een dagje aan te laten staan, kijken wat dat oplevert.

Cheerio
Gewijzigd door badmarc op 26 maart 2011, 23:07
 
rokkenjager
hallo allemaal ,

ik heb gepoogd om op de upc site te komen , maar het wachtwoord en de gebruikersnaam die upc mij heeft gegeven werken niet dus dat word denk ik bellen.

ik heb gedurende 2,5 week dat om de haverklap mijn internet eruit ligt of dat de snelheid wegvalt.

ik heb het allerduurste internet abonnement 120MB fiber en eerder geen of nooit problemen gehad.
na reset van de modem heb ik weer ff internet zodat het een paar uur later weer wegvalt en bijna altijd , ochtends en avonds.
het lampje power brand dan gewoon , DS knippert dan , US en online staan dan uit en link brand gewoon , terwijl normaal altijd alles groen brand .
zo te zien zijn er meer hier die daar last van hebben!

ik woon trouwens in de omgeving flevoland

mvg
 
Jovel
@rokkenjager,
stuur even een feedback formulier , rechtsonder van COAX NL in ,
dan gaan we voor je aan de slag

groet
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt dagelijks weg Nijmegen - 6533', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
verbinding valt laatste week steeds weg Storing : 89 14 jun 2014
Browser en internet verbinding probleem Algemeen : 3 27 jul 2013
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing : 4 30 nov 2012
verbinding router-tv Algemeen : 1 31 okt 2012
UPC houdt bewust borg achter. Valt dit niet onder oplichtingspraktijken? Klacht over UPC : 3 10 sep 2012