obey-robots.txt
15 Oktober 2018, 19:11
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Schriftelijk contact!! Maar hoe?

embajador2
Hola forum genoten,

Ik heb een aantal problemen met mijn pc en internet via Arris. Ik heb nu inmiddels 4 keer gebeld en ruzie met mijn vrouw over de telefoonrekening. (hakt er aardig in) Ik wil in dit stadium niet op de problemen ingaan, maar de antwoorden van de helpdesk medewerkers stellen me erg teleur. Goed bedoelde adviezen: stekkertje controleren, herstarten modem enzovoort zal de procedure zijn, echter 2 van de 4 vinden me denk ik een zeurkous (lees zeikert). Meneer uw internet doet het toch!! Dus wat zeur ik. Vandaag weer een aardig ventje gesproken, maar ook hij wist de antwoorden niet. Oke.... Ik wil graag zwart op wit van UPC waarom ik verplicht ben om DHCP te gebruiken. Volgen de helpdesk is dit verplicht anders heb je geen internet. Teven wil ik schiftelijk antwoordt van UPC op de vraag, waarom mijn dns servers in Oostenrijk en Zweden zitten. Ik heb dus het probleem dat ik nergens een mailadres kan vinden, maar wil deze antwoorden perse schriftelijk.
Als iemand mij kan helpen heel graag. Ben een beetje boos en heb nu zoiets dat ik die € 90 euro per maand ook best wel ergens anders kwijt kan.
Oja, nog een voetnootje: Als ik een statisch ip adres wil moet ik maar een zakelijk abonnement afsluiten. Dus kan het dan wel???!!! Zo niet blijft het bij de DHCP.
Ik ben nieuw op het forum, dus als ik iets verkeerd heb gedaan hoor het.
Bij voorbaat dank,

Hans
Gewijzigd door embajador2 op 03 maart 2011, 16:56

janf43
De DHCP-service geeft de IP-nummers uit voor je interne netwerk. Al je aangesloten computers communiceren via je modem en één IP-adres naar buiten. Bij UPC is dit adres in theorie variabel (tenzij je een zakelijk abonnement neemt), maar in de praktijk, als je je modem niet langdurig uitzet, blijft dit IP-adres langere tijd constant (ik heb het mijne al meer dan een jaar)

De DNS servers van UPC hoef je niet persé te gebruiken. Als je problemen hebt, zou je het eens met een openbare DNS-server kunnen proberen. Kijk hiervoor o.a. eens op http://code.google.com/intl/nl-NL/speed/public-dns/

Je kan contact via e-mail opnemen met UPC door het contactformulier in te vullen. Je krijgt in eerste instantie een ontvangstbevestiging, waarop je eventuele een nadere toelichting van je problemen kan geven. De reactie kan schriftelijk zijn, maar je kan ook gebeld worden. Het gaat meestal niet snel, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe (gematigd) positief.

embajador2
Beste Jan,
Dank je voor je snelle antwoord. Van de DHCP snap ik. Ik heb maar 1 (een) pc en heb ook niets tegen DHCP. Een tipje van de sluier: na problemen met mijn mail en zoeken en zoeken en veel zoeken, dacht ik Hans kijk eens op de site van upc. Zowaar problemen met de mail. Balen. Toch even mijn postcode gecheckt en heel leuk, maar op mijn postcode geen storing, maar ook geen mail dus. Weer zoeken en uiteindelijk C: geformateerd en opnieuw geinstalleerd. geen mail. Bellen dan maar. Er is storing met uw mail, meld de telefooncomputerstem. Grrrr. Communiseer met je klanten. Je kan toch bij status internetverbinding wel een melding plaatsen.Beetje boos ben ik eens het een en ander gaan controleren en vond een paar rare dingen. Weer alles eraf en Norton gekocht. Pc nu goed beveiligd en schoon gepoetst. Bij het nalopen van een aantal dingen en het checken van de verbindigen zie ik nog steeds vreemde dingen. Ik heb hierover nog 3 keer gebeld en telkens een ander L...verhaal. Dan gaat Hans alles uitzoeken en overal logjes van opslaan. Ik betaal bijna 90 euro per maand en wil dan antwoorden op mijn vragen. Ben ik verplicht om DHCP te hebben? En waarom zitten die dns servers zo ver weg. IPv6 kon ik er wel afgooien zei upc. Beste Jan dat kan helemaal niet. Ik denk dat ik weet wat er is, maar kan dit hier (nog) niet neerzetten.
Jan, mijn ip veranderd niet. Nadat ik het modem 5 uur uit had staan was ook sp2 verdwenen. Mijn whoist is op mijn Pc de ene keer Groenlo en dan weer Losser en ik woon in Arnhem. Volgens de medewerker zat ik in Weurt (bij Nijmegen) en op mijn PC in Groenlo (op het zelfde moment). Rondom Dordrecht zie ik meer dan 20 connecties en krijg geen afdoende antwoorden op mijn vragen van upc. Momenteel kan ik de status niet meer lezen van de verbinding, maar dat ligt allemaal aan mij volgens de helpdesk. Als je het als helpdesk dan niet meer weet en gaat navragen bij de helpdesk allesweter en je klant meld dat het niet anders kan en ik VERPLICHT dhcp moet nemen, wordt ik een beetje boos en wil ik nu precies en zwart op wit van upc weten of dat zo is. Lukt het niet of niet snel genoeg, zet ik hier wel alle gegevens neer en zeg mijn abonnement bij upc op. Dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb met upc.
Dus Jan, weet jij of dhcp verplicht is?

Wordt vervolgd.

Hans

janf43
Dit is een interessante website over DHCP: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol . Ik begrijp je bezwaar tegen het gebruik van DHCP niet. Verder vind ik het ook van minder belang hoe mijn IP-adres wordt vertaald naar mijn woonplaats. Ook merk ik zelf bij contacten met verschillende sites dat er wel eens verschillen zijn. Zolang het exacte adres niet nodig is om bij mij de Zilvervloot aan te laten meren, zal het mij ook worst zijn. Ook de locatie van de DNS-servers is van minder belang zolang ze IP-nummers maar goed naar webadressen vertalen en omgekeerd. Afstand kan belangrijk zijn voor de snelheid, maar is niet zaligmakend; ook drukte kan van invloed zijn.
IPv6 kan je wel uitschakelen, of het effect heeft is de vraag, maar je kunt het proberen. Je vindt dat in de eigenschappen van je netwerkverbinding. Ik heb ook ergens gelezen dat mogelijk ook het uitschakelen van QoS-paketplanner bij snellere internetverbindingen winst zou kunnen opleveren.

embajador2
Beste Jan,

"Beste Jan,
Dank je voor je snelle antwoord. Van de DHCP snap ik. Ik heb maar 1 (een) pc en heb ook niets tegen DHCP"

Ik heb geen bezwaar tegen DHCP!!!! Ik heb bezwaar dat de helpdesk het verplicht stelt als ze geen antwoord op mijn vragen willen/kunnen geven.
Daar gaat het om.
Dus Jan, weet jij of dhcp verplicht is?
Heb je al eens geprobeert om V6 uit te schakelen?
Dns servers uit Timboektoe mag voor mij ook, maar 4 x helpdesk en 4 keer wazige afwoijkende antwoorden is mij te veel.

Hans

janf43
Zover ik het begrijp gebruikt UPC voor particuliere gebruikers de DHCP om IP-adressen toe te kennen. Technische details ken ik niet. Het lijkt mij dat je er niet onderuit kunt. Dus verplicht? Ja?

Dit staat in de algemene voorwaarden van UPC:

Artikel 27 Welke bepalingen gelden voor IP-adressen en protocollen?
27.1 Wanneer u gebruik gaat maken van onze internetdienst, krijgt
u van ons een of meer IP-adressen. U kunt hier geen rechten
aan ontlenen. UPC mag het onderliggende IP-adres en het
onderliggende IP-nummerplan altijd zonder aankondiging
wijzigen.
27.2 UPC mag alle toegangsadressen en andere (netwerk-)adressen of protocollen (zoals DNS-adressen, POP3-protocollen,
SMTP-protocollen en nieuwsgroep-adressen) die u van ons
heeft gekregen altijd wijzigen. Wij streven ernaar om u van
een dergelijke wijziging ten minste veertien (14) dagen van
tevoren op de hoogte te stellen

IPv6 heb ik al langere tijd uitgeschakeld.
Gewijzigd door janf43 op 03 maart 2011, 23:42

t2userrtd
Wat is nu eigenljk het probleem ?

embajador2
Hier heb ik iets aan. Dank je voor de info.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Schriftelijk contact!! Maar hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC blijft maar fouten in Horizon-mediabox patchen UPC Digitale televisie 1 27 november 2012, 22:34
UPC reageert maar niet UPC-official gedeelte 3 31 oktober 2012, 09:25
EPC3212 i.c.m. Time Capsule: internet snelheid ok maar telkens onderbroken UPC met eigen modem of router 1 06 juli 2012, 11:15
Draadloos netwerk is OK, maar internet valt regelmatig even weg Hardware instellingen 5 03 april 2012, 21:53
100% installatie garantie maar geen internet Algemeen 1 16 januari 2010, 21:44
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah