obey-robots.txt
23 September 2018, 04:07
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Ervaringen totaalpakket 25 Mb internet?

mrbert
Hoi, Allereerst iedereen een heel goed 2011 gewenst en bedankt voor het lezen van deze posting.

Ik was ooit een van de vroegste kabel internet gebruikers in Rotterdam bij quicknet en later UPC .Een jaar of 8 geleden ben ik weg gegaan van UPC om over te gaan op ADSL.
De redenen daarvoor waren indertijd ondermeer dat de snelheid meesttijds belabberd was. Dit doordat ik in neen studentenwijk woon en de bandbreedte met buren in de omgeving gedeeld moest worden.

Nu een aantal jaren later ben ik gaan kijken wat de stand van zaken is en zie ik het 25 MB totaal pakket van UPC wat zeker in combinatie met HDTV voor ons een interessante aanbieding kan zijn.
Ik heb even overwogen om een 60 Mb internet te nemen maar zie daar over het algemeen vooral ontevreden uitingen over en bergen problemen op de fora( al lees ik ook een bericht dat dat binnenkort opgelost zou zijn.)
De 25 Mb van de standaard aanbieding zou voor mij ook al een grote vooruitgang zijn in snelheid omdat ik met ADSL ook niet boven de 8Mb kan komen doordat de bekabeling naar ons huis dit niet toe laat. (We wonen duidelijk wat ver van de verdeelkast)
Ik heb nu een paar vragen:
1) Wat zijn de gebruiks ervaring van huidige gebruikers wat snelheid aan gaat
2) De betrouwbaarheid van de verbinding?
3) Laat UPC alle verkeer/websites door of wordt er geknepen. (Ik heb in het verleden daar wel eens klachten over gezien en een collega vertelde dat er sprake was dat P2P geknepen wordt)

Ik besef een hoop vragen maar hopelijk komen er wat bruikbare reacties op want ik zou balen als ik dadelijk voor een jaar vast zit aan een abonnement waar ik van baal.

Ieder die reageert in ieder geval vast bedankt voor het nemen van de moeite!!

Bert

mrbert
Hi UPZI,

Dank voor je antwoord. Ik woon in Rdam en mijn bekabeling zou geen probleem mogen zijn.
De oude contactdoos was kapot en de aansluiting bleek op punt van afbrekenn.
De groene kabels is daarna netjes afgestript en met F connectoren op een goede kwaliteit nieuwe kabel weer verlengd naar de nieuw plek in de huiskamer waar deze is aangesloten met F connector op een originele UPC versterker/verdeler. Ik heb jaren als settopbox ontwikkelaar gewerkt dus dat soort materiaal heb ik wel liggenSmile

sindsdien heb ik voor analoog een prima beeld (heel veel beter dan oorspronkelijke situatie) en heb ik ook nooit problemen gehad met mij digitale ontvangst.
Ik dacht zelf ook al aan zo'n Dlink router met Gbit poorten. IK heb liever een losse modem en een losse router. dat komt dan bij de TV en de HTPC zodat die beiden aan internet kunnen. de pc's aan de andere kant sluit ik dan aan met de bestaande gbit UTP kabel die ik vorig jaar heb neergelegdSmile met daar een Gbit switch voor de 3 PC's

Als de snelheid een beetje fluctueerd is dat geen probleem als ik maar gewoon alles kan bereiken. Ik heb nu 8Mb op adsl via xs4all en dat is voor mij op zich prima bruikbaar alleen het is een paar tientjes per maand duurder dan deze combi aanbieding

mrbert
Hoi UPzi,

nee bij mij komt de kabel niet binnen in een meterkast.
Hij komt gewoon direct uit de muur en ging oorspronkelijk zo de stekerdoos in. Hierin zat als ik me goed herinner alleen een passieve splitter.
Die kabel in met Fconnectoren verleg naar de huiskamer
En die zal ik dus op de nieuwe splitter moeten aansluiten denk ik.
Ik hoorde van mijn breor dat je ook nog een splitter nodig hebt voor de analoge signalen.
Ik zal daar in ieder geval even naar vragen. Ik heb even geen beeld hoe het precies aangesloten gaat worden.

De setop boxen waaraan ik ontwikkeld heb waren gebaseerd op de EMMA achitectuur van NEC
Zat wat 54 MHz geheugen in Ram en flash en natuurlijk een NIM voor het decoderen van het HF signaal.
Wij waren indertijd een van de eersten die een werkende box hadden voor DVBC.
het bedrijf is indertijd min of meer opgeheven en opgesplitst en het IP is indertijd verkocht naar een taiwanees bedrijf.

Was wel erg jammer want onze box was ongeveer de enige die weken kon draaien zonder stekker trekkenWink
recente stb ervaringen heb ik helaas alleen nog als gebruiker, maar weet dat al jaren de meeste STB gebouwd worden door gewoon het referentie ontwerp dat bij een chipset hoort te pakken en daar een eigen schilletje omheen te hangen

mrbert
Dit weekend het pakket opgehaald en geinstalleerd en het werkt prima.
Downlink ergens rond de 21MByte/s en up tegen 1.5.

Het enige dat ik miste in het pakket is een splitter om ook mijn analoge TV nog te kunnen gebruiken Gelukkig had ik er hier nog 1 liggen.
Ik had wel even een probleempje met de bekabeling want ik kreeg op een paar zenders (playboy en UPClive) een melding dat ik geen signaal had.
na vervangen van de aansluit kabel naar de settopbox was dat probleem ook verholpen.
Kortom ik heb er zeker geen spijt van!!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen totaalpakket 25 Mb internet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
UPC geeft gratis internet weg door komst glasvezel Algemeen 1 24 juli 2013, 07:34
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| queenBee11:19:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah