obey-robots.txt
13 December 2017, 23:20
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

HDTV flikkert

wham
Omdat ik mijn internet snelheid wat omhoog wilde krikken, naar 25 Mbit, moest ik mijn pakket veranderen naar de nieuwe aanbieding met HDTV. Ongeveer dezelfde prijs dus OK.
Dezelfde dag nog werd 10 Mbit omgezet in 25 Mbit en het werkt als een zonnetje. Ook de upload en daar ging het mij om.
Na een week kwam de nieuwe doos met HD recorder. Verbinding naar de TV met HDMI maar, in tegenstelling tot de instructie, geen TV-out om door te schakelen naar de TV (of een tweede TV).
Via HDMI lijkt alles, dus ook HDTV, op 50 Hz te staan terwijl we 100 HZ via de analoge ingang gewend waren. Overigens gaf de eerste digitale tuner een prima 100 Hz beeld met natuurlijk alle beperkingen van verkeerde beeldformaten, rare teletekst, onhandige user interface en reclame waar je maar moeilijk aan kunt ontvluchten.
Ik moest uit de rommeldoos een oud splittertje vissen en op die manier de TV aansluiten. Zo hebben we toch weer 100 HZ. Zonde van al die hardware, al die moeite. UPC lijkt (nog steeds) niet in staat goede digitale TV te leveren.
We gebruiken de tuner als digitale klok. Loopt behoorlijk exact!
Advies: niet aanschaffen, zonde van het geld en de moeite.

wham
Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Na een e-mail reageerde UPC razendsnel om mij te helpen met eventueel een "oude" digitale tuner zonder HDTV. Tijdens het gesprek bleek dat het mogelijk is de HDTV tuner toch te gebruiken met een zgn. HD prepared TV. Je moet dan wel de HDMI kabel lostrekken. Op dat moment wordt de SCART wel actief. Dat had ik niet bedacht en ook nooit geprobeerd.
De doos uit de garage gehaald, aangesloten via SCART en beeld.
Ergens in een menu kun je dan kiezen voor de kwaliteit vaan de HDTV. In mijn geval dus de laagste en dan is het flikkeren verdwenen.
Ik heb nu weer digitale TV.
De UPC problemen blijven natuurlijk. Het beeldformaat klopt niet, ik moet drie cijfers intikken om naar de BBC te kijken, steeds weer mijn pincode intikken voor Playboy, traag opstarten, vreemde menu's met favorieten. Als je per ongeluk van 001 naar beneden zapt kom je bij de RABO en dan moet je uit- en inschakelen om weer naar een gewone zender te gaan maar . . het werkt weer.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDTV flikkert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC speedtest trekt HDTV onderuit Algemeen 1 13 november 2011, 16:44
Upgraden naar HDTV? Abonnementen 4 15 augustus 2011, 14:27
HDTV DVR Ethernetaansluiting Hardware instellingen 2 28 maart 2010, 15:18
Doorbraak HDTV en VOD door nieuwe samenwerking UPC en RTL Algemeen 2 24 juli 2009, 19:31
Philips HDTV DVR box gaat steeds uit. Algemeen 7 17 oktober 2008, 10:23
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah