obey-robots.txt
21 April 2018, 17:32
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
DealeXtreme
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

problemen die niet opgelost worden

renwor
Beste Lezer
Ik heb het volgende probleem.
Sinds 2 tal jaren goede kwaliteit digitale tv van UPC.
Daarnaast altijd KPN telefoon en XS4All internet gehad met perfecte kwaliteit.
In maart overgegaan naar UPC internet en telefonie en in augustus over gegaan naar compleet pakket met ook HDTV.
KLachten:Af en toe (3* per week) geen internet voor gemiddeld 2 uur en geen mail Idem geen telefonische bereikbaarheid door in gesprek te zijn terwijl dat niet zo is of een antwoord"dit telefoonnummer heeft geen aansluiting" .
Daarnaast bij TV soms wat blokkerig beeld.Bij interactieve tv loopt soms de boel vast en moet de stroom er vanaf om weer te kunnen kijken. Bij testen pagina 999 1 op de 10 keer fout melding dat kabel en splitters gecontroleerd moeten worden.Diverse malen met helpdesk gebeld en ik wordt bozer en bozer en zal inmiddels geregistreerd staan als een brutale lastpost!
Splitters mogen niet,je moet een wireless dongel van UPC gebruiken anders werkt het niet met een UPC wireless modem en meer van dat soort opmerkingen.
Ik word constant in de hoek gedrukt dat het mijn kabelwerk is en niet aan UPC ligt. Fair voorstel gedaan voor monteur wie fout is mag betalen.
Mogen ze niet want U heeft niet mee gewerkt om alles uit te sluiten dus U betaalt de monteur.Ik ben er van overtuigd dat het signaal te slecht is en dat dit af enn toe zover zakt dat bg. problemen ontstaan.
Mijn bekabeling is niet veranderd na installatie van de HDTV box alleen 2 splitters er tussen gezet en met ervoor een nieuwe 2 weg versterker met 20 dB versterking.Dus sterkte van signaal moet eerder beter geworden zijn dan slechter.(Test met kabel zonder versterker en splitters geeft veel slechter signaal)
Kan iemand mij helpen om zelf iets uit te kunnen testen zodat ik zekerheid heb dat het niet mijn installatie ligt of een middel weet om UPC te bewegen er iets aan te doen.
Alvast bedankt voor een reactie.
Renwor
 
Popeye
Copy paste je verhaal links onder in het formulier dat verstuurd wordt naar Coax, de kabel belangen vereniging.

Wie weet helpt het.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
renwor
Beste UPZI
Allereerst bedankt voor de reactie
In volgorde antwoord op je vragen.
-Stad is Ede
-HD DVR recorder is van Cisco
-In de meterkast komt de kabel binnen.
-De AOP is bijna 3 jaar oud en vervangen na aanschaf normale digitale televisie van UPC dat ook niet goed werkte daardoor.
-De installatie werkt in 90% van de tijd goed en soms niet als wij kijken of internetten/Telefoneren.Daarbuiten weet ik uiteraard niet hoe vaak het niet werkte.
-Blokkerig beeld is soms een paar keer per avond soms een dag niet.Komt voor op denk ik alle kanalen maar daar nooit echt op gelet
-Interactieve TV werkt dan ook niet goed en recorder slaat soms vast
-Als ik bij blokkerig beeld 999 test dan is deze niet goed en een half uur later weer een felicitatie zonder iets gedaan te hebben.
Ik kan niet constateren of problemen bij tv op het zelfde moment plaats vinden als internet of telefoon
-bij laatste helpdesk call speciaal naar Praxis gereden en een kabel gemonteerd direct tussen UPC splitter (direct na AOP aftakking naar tv resp wireless modem)en media box recorder.Conclusie van helpdesk signaal kwaliteit volgens helpdesk niet beter maar slechter.
-Versterker is Fabrikaat ASCI type HVS 202
-Versterker zit direct achter de splitter die door UPC geleverd is bij levering van internet/Telefoonmodem
-Als de mediabox een hard reset krijgt dan meld de dvr recorder bij opstarten :Signaal kwaliteit 80% Signaal sterkte 100%
-Als het een permanente storing zou zijn dan was mijn probleem snel op te lossen echter het is er af en toe en niet specifiek op een bepaald tijdstip.
Ik denk dat het meestal 's avonds is.
-Overbuurvrouw heeft ook problemen met telefonie en internet maar niet met HDTV.

Algemene opmerking: de boosheid komt vooral voort uit dat de helpdesk van een script werkt en maar een doel heeft zeker stellen dat het probleem niet bij UPC ligt.De gekozen methodes zijn dan spanning eraf,nieuwe software ,splitter er tussen uit en dan maar steeds weer 999 testen en dan doet deze het weer voor een paar uur.
Ik kan niet uitsluiten dat het bij mijn installatie ligt maar ik denk dat het aan het signaal ligt dat binnenkomt.(Ik ken een technieker die bij UPC heeft gewerkt en die gaf aan dat Ede een van de meeste storingen heeft binnen UPC, mede door het oude kabelnet en dit veel van deze storingen zijn)
Daarom voorstel gedaan "monteur sturen de schuldige betaalt".
Een vraag nog van mijn zijde is :kan een signaal bij zwaardere belasting in een wijk zodanig zakken dat het in een kritische gebied komt zodat dit soort problemen voorkomen?


Mocht je in staat zijn mij te helpen graag.

Renwor
Gewijzigd door renwor op 28 oktober 2010, 20:57
 
Richard Tins
Ik ken het zelfde probleem, bij mij komt de TV in de kamer binnen, direct vanaf de splitter aangesloten op de kast van de digi tvmodem.
ook onze beeld hapert soms en je zie ruisvorming op het beeld.
als ik 999 doe geef ie aan dat er problemen zijn met de bekabeling, dat vin ik knap als je direct vanaf de splitter naar de modem ga/

ook met het internet heb ik upc al 2x gebeld dat mijn downloadsnelheid maar 1 of 2mb is waar het 25mb moet zijn, hun beweren dat dit te wijten is aan de coax die ik dus verlengd heb.
ff een situatieschets:
Links in de woonkamer komt dus de tv/radio binnen, recht in de woonkamer komen 2 adsl kabels uit het beton (omdat 1 pc op zolder sta en een ander in een kantoor) daarvoor moest dus de modem naar de rechterkant van de kamer, ik heb de orginele kabel van upc op de splitter gemonteerd en toen met een metale coax koppelstuk en coax kabel 7 meter moeten verlengen.
ik weet uit ervaring ( omdat ik zelf in een bouwmarkt heb gewerkt) dat je Coax tot 10 meter kan verlengen zonder signaal verlies, UPC beweerd nu al 2x dat het aan die kabel ligt.

ik hoef geen hoog geleerde te zijn om te snappen dat als je een aantal dagen wel de 25mb download heb en dan weer maar 1 of 2mb heb, dat het niet aan de bekabeling zal liggen.

heb iemand nog een idee want ik word dus ook bozer door het monopoly gedrag van UPC en denk er zelfs al over om andere stappen te ondernemen.

mvg Richard
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen die niet opgelost worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internetradio stations streamen niet meer Opleveringsproblemen 13 10 januari 2015, 13:01
Horizon - ziet laptop niet Algemeen 7 12 juni 2014, 20:32
niet goed opnemen Horizon UPC Digitale televisie 3 09 januari 2014, 11:14
BEN NIET OVERLEDEN! KLACHT!! Klacht over UPC 1 17 september 2013, 14:25
Storing Radio Gelderland opgelost Algemeen 1 08 juli 2013, 09:03
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah