obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 00:46
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Online/Orange vs UPC

eamel
Vorig jaar december besluit ik over te stappen van Orange/Online naar UPC vanwege de beperking in bandbreedte door Orange/Online (max. 20Mb) naar UPC's FiberPower (120Mb). Ik geef op de site van laatstgenoemde aan dat ik gebruik wil maken van de overstapservice van die firma en zij, UPC, bevestigen d.m.v. allerlei mailtjes/brieven dat een en ander in orde zal worden gemaakt.

Op 7 januari gaat ook daadwerkelijk -kennelijk- mijn internetabo over en op 22 januari mijn telefonie.

Nu, september 2010 dus 8 maanden later, kom ik er bij toeval achter dat ik nog steeds voor een abonnement betaal bij Orange/Online (elke maand €37). Ik neem contact op met hen en krijg te horen dat UPC destijds niet het verzoek heeft gedaan tot verhuizen en dus dien ik gewoon elke maand te betalen.

De correspondentie met Orange/Online:

1.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht begrijpen we dat het een en ander
niet goed is gegaan met uw overstap naar UPC. We hebben uw verhaal
kenbaar gemaakt bij ons 'Overstappen team' welke het dossier in
behandeling zullen nemen.

Zodra we meer informatie voor u beschikbaar hebben stellen we u op de
hoogte.


Met vriendelijke groet,
Online


2.

Geachte heer,

In opvolging van ons e-mailbericht kunnen wij u aangeven dat ons
'Overstappen team' aangeeft dat UPC in dit geval de verantwoordelijke is
voor de overstap. We hebben geen overstapbericht van UPC ontvangen
destijds, waardoor uw abonnement niet was opgezegd.

U kunt voor meer informatie UPC raadplegen, indien nodig kunnen zij via
hun 'Overstappen team' ons hiervoor benaderen.


Met vriendelijke groet,
Online


3. (Mijn reply)

Met alle respect; hoe verklaart u dan het feit dat UPC keurig sinds 22 januari 'eigenaar' is van mijn telefoonnummer? Kennelijk heeft u als Online wel het verzoek gehad van UPC. Ik neem niet aan dat iemand 'zomaar' een telefoonlijn/nummer kan porteren? Kortom; hoe zit dat dan?

4.

Geachte heer, mevrouw,

Helaas is een nummerovername niet hetzelfde als een overstapbericht. Een andere provider kan altijd aanvraag doen voor het nummer, hiermee wordt dan de telefonie dienst opgezegd. Deze is ook opgezegd echter de ADSL dienst is nooit opgezegd door UPC zelf.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Online


Kortom; ik begin mij zo onderhand een slachtoffer te voelen van de penisnijd tussen de providers over en weer...

Bij UPC krijg ik, na een aantal keren doorgeschakeld te zijn en dus diverse malen mijn verhaal moeten doen, ene meneer ***** aan de lijn. Deze heer tracht mij met verbaal geweld te overrulen door een woordenbrij aan uitleg waar ik tot op heden nog niets van snap. Wat ik er echter wel uit kon halen was dat hij letterlijk de helpdeskmedewerker van Orange/Online voor leugenaar uitmaakt en aangeeft dat zij het administratief niet op orde hebben. (Overigens maakte de helpdeskmedewerker van Orange/Online ook gebruik van diezelfde terminologie:"UPC liegt..." Letterlijk) Heel bijdehand gaf deze UPC medewerker aan dat ik, als klant nu toch belde met de tecniek van UPC? Beter bewijs kon je niet hebben volgens hem! In a nuttshell: ik moest me toch maar weer even vervoegen bij die andere provider.

Overigens heb ik tussentijds even op de site van de OPTA gekeken wie nu precies de administratieve eigenaar is van mijn telefoonnummer en dat blijkt inderdaad, sinds 22 januari jl. (..), UPC.

Maar volgens Orange/Online zegt dat niets. "UPC mag dan wel de technische kant van het verhaal hebben overgenomen (telefonie en internet) maar heeft nooit een letterlijk verzoek bij Orange/Online gedeponeerd. Waar bij mij dan de vraag rijst hoe 't kan dat de ene provider dus 'zomaar' een klant 'over kan nemen' zonder dat dit door de andere provider wordt erkend of bevestigd. Maar dat terzijde.

Ondertussen heb ik de consumentenkant van de OPTA nog benaderd (ConsuWijzer.nl) en daar krijg ik dan wel keurig een mailtje van 'dat men het in behandeling heeft' maar voorlopig merk ik daar niets van. Ondertussen groeit het geld mij ook nog steeds niet op de rug en dien ik van iemand bijna €296 terug te krijgen. Wie die iemand is ben zo onderhand kwijt want geen van allen wil zijn verantwoording nemen, noemt de andere partij letterlijk leugenachtig, en verwijst me over en weer.

Tenslotte en overigens: ik heb dan maar zelf mijn abonnement opgezegd bij Orange/Online en guess what: krijg daar keurig een bevestiging van...

Kortom; wie moet ik in Godesnaam benaderen om mijn €300 terug te krijgen?!?

NB. Dit bericht is ook geplaatst in het forum van Online/Orange gebruikers.

Gewijzigd door eamel op 18 september 2010, 11:02
 
Koobuss
Het geld groeit je niet op de rug zeg je maar je komt er pas na 8 maanden achter dat je nog steeds een afgesloten abonnement betaalt??
Ik zou zeggen, schakel je rechtsbijstandsverzekering in (als je die hebt). Vaak is alleen dreigen daarmee al voldoende.

-edit-
Ik heb trouwens precies hetzelde meegemaakt met Planet, ook 8 maanden doorbetaald na opzegging.
Ik had echter wel een opzegbrief en na 2 maanden(!) heen en weer gebeld alles terug gekregen inc. 60€ voor de gemaakte belkosten.
Gewijzigd door Koobuss op 18 september 2010, 13:30
 
eamel
Toegegeven; dat komt ietwat verwarrend over.. :-) maar wat ik ermee wil zeggen is ik niet regelmatig mijn internetbankieren check. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Bovendien is een internetbankierpagina nu niet het summum van overzichtelijkheid en vooral niet met maandelijkse betalingen.

Maar goed. Doet niet af aan het feit dat men mij onterecht laat betalen.

Zit nu, as we speak, al 17 minuten in de wacht bij de klantenservice van UPC om een en ander weer eens aan te kaarten. Zal je argument van rechtsbijstand even meenemen. Wellicht werkt dat...
Gewijzigd door eamel op 18 september 2010, 13:35
 
eamel
Dank voor jullie reacties. Ik heb geen idee hoe 't kan, God's en andere providers' wegen zijn soms ondoorgrondelijk, maar ik heb inmiddels een andere helpdeskmedewerker aan de lijn gehad die, na overleg met zijn achterban, kennelijk tot de conclusie is gekomen dat 1 en ander niet heeft gefunctioneerd v.w.b. de UPC overstapservice en mij het advies gaf het bewijs van opzeggen van mijn Online-account op te sturen naar een bepaald UPC adres. Daar zal men de door mij gemaakte kosten vergoeden.

Het blijft natuurlijk een heikel punt: UPC+administratie+uitbetalen maar ik heb goede hoop.

Ik sluit dan ook deze topic, althans: voor mij, en ga er van uit dat een en ander nu goedkomt. Mocht dat niet het geval zijn meld ik me weer...

Vooralsnog bedankt voor jullie moeite!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online/Orange vs UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horizon komt niet online Opleveringsproblemen 4 25 oktober 2012, 20:54
Overstappen van Online naar UPC Algemeen 2 21 juni 2009, 22:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah