Onlangs zijn we zakelijke klant geworden bij UPC. Daarvoor waren wij al particulier klant, onder andere met een digitaal abonnement. In het zakelijke pakket zit al een basis tv-pakket. Bij het afsluiten van het zakelijke pakket hebben wij nadrukkelijk gevraagd of dit allemaal goed zou gaan: zouden wij niet dubbel gaan betalen voor het basis tv-pakket. En zouden wij wel het digitale abonnement als particuliere klant behouden (dat wilden wij namelijk). 'Geen enkel probleem meneer', was het antwoord. Maar zoals wij gewend zijn, ging het mis. Sowieso al bij de internetaansluitingen (na een week lag onze zakelijke abonnement er al uit, iets wat met ons bedrijf echt niet kan én geld kost!), maar vervolgens ook met de rekening (toch veel teveel in rekening gebracht). En als laatste ook met ons digitale tv-abonnement. Deze week konden wij niet meer gebruik maken van dit abonnement. Sinds aug. zijn wij al met UPC bezig om alles wat fout gaat recht te zetten. Deze week dus het derde issue: het digitale abonnement. Ik heb het 0900 nummer meerdere keren gebeld: 'sorry te lange wachttijd, andere keer terugbellen'. Vanavond was ik het zat en dacht ik: 'ik probeer de afdeling verkoop'. En warempel, daar was geen wachttijd! Toen ik mijn verbazing schetste, zei de telefonist doodleuk: 'Ja dat is logisch daar zitten meer mensen dan bij de serviceafdeling'. Nou mooi is dat! UPC investeert wél in de verkoop van producten, maar NIET in het oplossen van problemen van huidige klanten! Uiteindelijk werd ik toch te woord gestaan, maar opgelost werd het probleem niet. Ik werd doorverbonden met de afdeling Mutatie. Maar, helaas, zoals al veel vaker is gebeurd, kreeg ik na het doorverbonden een kiestoon. Tsja dan nog maar een keer de verkoopafdeling bellen, daar is immers geen wachttijd. En jawel opnieuw kreeg ik direct iemand aan de lijn. Jammer, dat het UPC niet lukt, zo'n klantvriendelijkheid te realiseren bij de serviceafdeling. Opnieuw kon ik niet geholpen worden. Ik kon ook geen namen krijgen van andere afdelingen, evenmin kon ik worden doorverbonden. Immers: de afdeling mutatie (die me zou kunnen helpen) was gesloten. Ook weer een mooi staaltje van de visie van UPC op zakendoen: de verkoopafdeling is tot na 9 uur open, maar de afdelingen die klanten kunnen helpen zijn dicht of onbereikbaar. Ik ben benieuwd of het webcareteam van UPC wél in staat is mij te helpen.
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal