obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 00:47
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

Mediabox en smartcard

Evert-jr
Hallo,
Ik heb van iemand prive een thompson - zilveren DCI62UPC media box met recorder overgenomen.
Dit had ik gedaan metde achterliggendegedachten om ook digitaal in m'n slaapkamer te kunnen kijken.

Echter als ik deze aansluit op mijn tv installatie, krijg ik de volgende mededeling te zien:

de smartcard hoort bij een andere UPC mediabox. voer de juiste UPC smartcard in.

Inderdaad is mijn smartcard al lange tijd in gebruik in m'n standaard UPC thompson decoder.
Maar ik betaal toch voor mijn abonnement, en of ik nou de kaart in een decoder wil stoppen in
de huiskamer of in de slaapkamer... moet toch niet al te veel uitmaken. Mijn gebruikers gegevens staan
toch op de smartcard, en daarnaast kijk dan immers op toch ook op één tv tegelijk.

Dus moet ik er nu maar vanuit gaan dat dit zo niet gaat werken, of is er nog een of andere (harde) reset
optie om de decoder toch te activeren zodat ik ze om de beurt kan gebruiken?

Heb net wel een software update kunnen uitvoeren met de x (linker spoel knop). Maar ik krijg de decoder
niet terug naar ze'n fabriek instelling menu.

wie weet raad Shock

Evert-jr
Overigens dit berichtje ook gevonden:

Mediabox zit vast.
Als de mediabox in standby, of anders, vaststaat en je via het menu geen reset naar fabrieksinstellingen
kunt doen, helpt mogelijk de volgende truc.

1: Stekker van de mediabox er uit halen en wacht minimaal 30 sec.
2: Druk op de Menu-knop / button van de UPC afstandbediening (en deze gericht houden op de mediabox)
3: zet nu met nog steeds de ingedrukte menu knop van de afstandsbediening de stroom weer op de mediabox.
4: De mediabox gaat nu weer opstarten, en als het goed is, keert deze nu terug naar de fabriek instellingen.

Maar dit laatste werkt bij mij dus niet Angry
Mediabox start gewoon normaal op en eindigt dan weer met het blauwe scherm met de bovenstaande ongeldige
card melding. Als ik deze card weer terug stop in m'n normale decoder dan doet UPC het gelukkig wel weer gewoon.

Wie o wie weet een manier voor een totale harde reset, zodat ik de fabrieksinstelling kan terug zetten en vervolgens
weer kan beginnen met het lade van de instellingen.

Of weet iemand hier te melden dat de smartcard en decoder hardcoded is gedefinieerd in het UPC gebruikers systeem.
Lijkt mij overigens niet echt logies, omdat dit veel handwerk met zich meebrengt. Maar je weet het nooit...Sad

Popeye
Ik denk dat de media box gelockt is. Je kunt dit denk ik alleen oplossen door medewerking van de helpdesk te krijgen.

Wat het UPC beleid in deze is weet ik niet. Bij Ziggo krijg je per abo 3 smartcards. (als je erom vraagt)
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Evert-jr
Popeye schreef:
Ik denk dat de media box gelockt is. Je kunt dit denk ik alleen oplossen door medewerking van de helpdesk te krijgen.

Wat het UPC beleid in deze is weet ik niet. Bij Ziggo krijg je per abo 3 smartcards. (als je erom vraagt)

Hallo Popeye,
Dat zou goed mogelijk zijn. Ik weet alleen niet of de helpdesk hierin kan/mag meewerken.
Ik had nog even lopen spitten op de onoverzichtelijke website van UPC. En kon hier alleen terug vinden dat je per abonnement
één extra ontvanger kunt aanvragen a € 4 voor de standaard decoder en € 9 voor de decoder met recorder per maand.
Staat overigens niet expliciet bij dat deze geleverd wordt met een extra smartcard, maar dat neem ik dan maar even gemakshalve
aan.

Over het aanvragen van losse (extra) smartcard's staat verder nergens iets omschreven, dus zal denk ik ook niet tot de mogelijkheden behoren.

Neemt niet weg dat ik ook eigenlijk helemaal geen losse (extra) smartcard nodig heb, daar ik of in de huiskamer of in de slaapkamer wil kunnen
kijken. En ik eigenlijk niet elke keer met de decoder heen en weer wil zeulen c.q. aansluiten. Dus vandaar dat ik particulier een extra mediaboxie
op de kop had getikt. Maar niet rekening houdende met de beknopte mogelijkheden van UPC. Frown

Popeye
Je neemt dus je eigen smartcard mee naar boven en stopt die in een ander apparaat. Dat werkt niet om de een of andere beveiliging. Ik zie echter die smartcard als je recht om digitaal tv te kijken ongeacht in welk apparaat je hem steekt.

Ik kan me voorstellen dat UPC niet wil dat je de smartcard aan de buren uitleent. Daarom is het beveiligd.

Nu lijkt mij dat als je uitlegt hoe de vork in de steel zit, de KS genegen is de kaart aan nog een ander apparaat te koppelen.

Of dit ook werkelijk mogelijk is bij UPC weet ik niet.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mediabox en smartcard', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
UPC rolt verbeterde H3-firmware Horizon mediabox uit UPC Digitale televisie 2 11 september 2014, 11:17
UPC mediabox icm amerikaanse TV Hardware instellingen 1 11 mei 2014, 15:33
Gebruik UPC Horizon mediabox niet meer verplicht UPC Digitale televisie 2 01 mei 2013, 19:45
Verzending mediabox mislukt Klacht over UPC 3 26 februari 2013, 10:04
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah