obey-robots.txt
19 Juli 2018, 11:14
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Thomson router of modem?

quint
All,
Ik heb me zojuist aangemeld voor Internet van UPC (60Mb ). ADSL komt bij mij thuis (in Haarlem) niet verder dan 5Mb en dat is niet meer van deze tijd natuurlijk. UPC... dus gelijk maar even hier aanmelden Wink en gelijk een vraag;

Ik heb een nieuwe Thomson doos ontvangen met 4x Gbe + 802.1N + Wifi dongle. Ik moet bekennen dat ik 'm nog niet aan de kabel heb gehangen, maar wel heb ik het Wifi netwerk even uitgeprobeerd. Nadat ik de Realtek drivers voor Win7 x64 heb gedownload natuurlijk - want de meegeleverde cd ondersteund dit OS niet. Signaal sterke matig Sad m'n huidige Sitecom ADSL router van 5 jaar terug heeft een sterker signaal (op 802.1B ). Ook heb ik zojuist opgemerkt dat de Thomson hetzelfde channel (11) gebruikt als m'n buurvrouw.

Mijn vraag;
1. Kan ik op de Thomson inloggen om aanpassingen te maken mbt firewall, WPA key/ channel / port openen voor toegang van buitenaf op m'n eigen website / WebGuide etc....?
2. Als de Thomson geen router maar modem is, krijgen dan verschillende apparaten (4x eth) een eigen publiek IP?
3. Als ik er alsnog een Sitecom router achter wil hangen voor betere Wifi en funtionaliteit, kan ik dan de Wifi / DHCP van de Thomson uitschakelen en in bridge/modem stand zetten?

Ik ben eigenlijk zo vanuit gegaan dat je het apparaat naar je eigen wensen kunt zetten maar misschien is dit wel helemaal niet het geval. Ik heb gewoon geen handleiding gezien van het apparaat. Niet in de doos of op het internet?!? vaag

Iemand anders al ervaringen met dit apparaat die dit wil delen?

grxz,
Quint

Triest
Hey Quint,

Ik heb ook zon Thomson ding. En na wat googlen ben ik het volgende te weten gekomen :

Je kunt hem naar hartelust instellen als je in je browser naar 102.168.0.1 gaat.
Standaard kun je gebruikersnaam leeg laten en als paswoord "admin" (zonder aanhalingstekens hehe) gebruiken en deze kun je dan in t menu veranderen.

Ook kun je hier een andere kanaal kiezen om geen ruzie met je buurvrouw te krijgen Smile

Dit is het voor zover mijn hulp helaas. ik ben nog een newbie in WiFi-wereld.

Succes en hou ons op de hoogte
Martin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson router of modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah