obey-robots.txt
15 Oktober 2018, 18:39
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Remote Desktop keep-alive met Cisco DPC3925

anOiKSIs
Beste lezer,

Sinds kort heb ik UPC fiberpower 120 met een Cisco DPC3925. De snelheid is rond de 80MB/s down en 6 MB/s up. Dit komt volgens UPC doordat ik in een 600-wijk zit en er een node uitbreiding in de wijkkast plaats moet vinden.

Nu heeft mn probleem daar weinig mee te maken, dat gaat namelijk over het volgende:
Ik maak gebruik van een terminal server/remote desktop om in te loggen bij de aanbieder van ons ERP en ASP.
Wanneer ik dit venster minimaliseer om lokaal te werken komen de keep-alive signalen niet meer door. De sessie bevriest en is alleen nog maar af te sluiten en opnieuw op te starten. Bij de voorgaande modems had ik hier geen problemen mee.

UPC zegt een Cisco-expert ermee lastig te gaan vallen, maar voorlopig kan ik niet 'normaal' werken. Is er iemand die een oplossing weet?

tuxcrafter
Ik heb vorige week ook een Zakelijk Fiber Power 60 met Cisco DPC3925 opgeleverd gekregen.

Ik heb problemen met ssh, sshfs, sftp tunnels, deze gebruiken standaard de TCPKeepAlive=yes, maar dit is onvoldoende om bij UPC een tunnel open te houden als er geen activiteit is.

met ServerAliveInterval=150 kan er een workaround gebruikt worden maar dit is onbruikbaar om op alle cliënts en thuiswerkers in te stellen.

Ik heb ervaring met uplinks van bbned, tiscally, kpn, utilisys en bit maar bij al deze verbindingen nog nooit de ServerAliveInterval nodig gehad.

Het probleem is wat lastig te debuggen, met tcpdump en wireshark lijkt de verbinding gewoon opeens te stoppen.

Heeft iemand al een oplossing gevonden? is er iemand die wel een goed werkende DPC3925 heeft met ssh?

Popeye
Kun je de verbinding open houden door automatisch te pingen?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

tuxcrafter
Popeye schreef:
Kun je de verbinding open houden door automatisch te pingen?

pingen naar een het externe ip of de gataway heeft geen effect (voor de zekerheid nog getest). pingen vanuit een ssh sessie staat gelijk aan activiteit en zorgt ervoor dat de verbinding open blijft, maar dit heeft niets met ping te maken.

Het zijn echt establishment sessies die bij geen activiteit bijna direct wegvallen. Niet toevallig een of andere cisco keep alive setting in de modem die niet goed staat?

De gebruikte Cisco DPC3925 heeft trouwens firmware voor een 8-ip-range, mocht dit uitmaken, nadat deze firmware opgehaald is door de modem, ben ik het IP van de modem kwijt en kan ik ook niet de status van de modem uitlezen iemand die het Cisco device IP adres van de Cisco DPC3925 weet bij een 8-ip-range upc firmware?

tuxcrafter
ik heb nog steeds problemen zelfs na een firmware update van upc, waarom kan ik niet gewoon gebruik van ssh sessies maken zonder speciale opties te moeten gebruiken

t2userrtd
Dit probleem is dus al tijden aan de gang, zelf heb ik al vanalles geprobeerd wat je met google kan vinden, ook een eerdere melding dat epc3925-ESIP-12-v302r12911-100831cs_upc.bin dit oplost werkt niet bij mij. UPC meld wel dat er een nieuwe firmware onderweg is, volgens hun binnen 2 weken. De vraag is wie doet er mee met de test groep en kan vertellen of dat deze beta het probleem oplost ??

Het is een beetje van de zotte met een zakelijk 120fiber dat je klanten niet kan laten verbinden omdat deze er iedere 20min uitvliegt, imap is dezelfde ramp, max 20min en dan reset de verbinding.

Hopelijk lost de nieuwe firmware ook het downstream probleem op, 35mbs heb ik maar van de 120 die het zou moeten zijn. upload is daarintegen wel goed...

t2userrtd
Zo, na lang aandringen mag ik mee testen, de firmware(v302r12911-100930c) draait nu bijna 2 uur en toch zie ik met imapssl iedere 21 minuten een re-connect(geen verbetering dus), morgen eens kijken of rdp beter werkt.
Over het algemeen reageerd het modem sneller, alle downstream kanalen werken nu ook. snelheid is nog steeds eender +-35down, 9,5up.

Iemand anders nog ideeen/suggesties ? kan dit gewoon een brak modem zijn ?

Downstream Channels
Channel 1: 12.1 dBmV 41.7 dB
Channel 2: 12.0 dBmV 41.7 dB
Channel 3: 12.1 dBmV 41.4 dB
Channel 4: 11.7 dBmV 41.6 dB
Channel 5: 11.1 dBmV 41.3 dB
Channel 6: 10.9 dBmV 41.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
------------------------------------------
Upstream Channels
Channel 1: 52.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

t2userrtd
Het ziet er goed uit, rdp(ssl) werkt nu zonder problemen voor uren, imapssl is zo te zien een ander probleem dan het modem, bij adsl verbindingen moet je mapidle gebruiken maar bij kabel dus niet, de mapidle ping laat de verbinding verbreken vreemd genoeg (dit zal ook wel zo zijn voor ssh), ben nu aan het experimenteren met allerlei instellingen op de client. Iig. genoeg info voor anderen aangaande de firmware en imap/ssh settings.

Keywords: remote desktop, rdp, imap, idle, time-out, ssh, 3925, firmware.

t2userrtd
Update, na veel gek***t nu met imapssl en een map idle tijd van 3 minuten een constante verbinding wat vreemd is aangezien ik met adsl en 25 min geen probleem had... zelfs 5min is nu teveel (socket error -33), iemand enig idee of vodafone(imap client) ergens mee bezig is geweest of dat dit ergens anders moet worden gezocht ?

woutervandergraaf
Wij hebben in ons bedrijf sinds een paar maanden ook dit Cisco EPC3925 modem bij ons nieuwe UPC zakelijke abonnement. Ook onze SSH verbindingen worden binnen 5 tot 10 minuten inactiviteit zomaar afgebroken. Erg vervelend om telkens je sessie opnieuw te moeten starten.

Nog vervelender is dat Internet ten minste 2 keer per dag heel traag is of helemaal eruit ligt. Dan werkt telefonie (op hetzelfde modem) vaak nog wel, vreemd genoeg. Een soft reset is soms niet voldoende en moeten we het modem uit- en aanzetten (en tijdje wachten). Daarnaast hebben we met Skype bellen ook regelmatig problemen.

Erg lastig allemaal als je een professioneel web development bedrijf bent.

Na bellen met UPC hebben wij ook vanmorgen de beta firmware EPC3925-ESIP-12-v302r12911-100930c_upc geïnstalleerd gekregen.

Maar ik merk nog weinig verschil. Zodra ik een SSH verbinding start, even wegloop en weer terugkom, is de verbinding alweer weg.

De andere problemen hebben zich nog niet voorgedaan.

Voor wat betreft SSH, ik weet zeker dat het niet aan server of client ligt, aangezien ik met dezelfde client (mijn laptop) vanaf thuis wel permanent ingelogd blijf op de SSH server.

Mijn laptop is direct op het modem aangesloten, dus aan het bedrijfsnetwerk ligt het ook zeker niet.

Nog meer mensen met deze ervaringen en evt. aanvullingen?
Gewijzigd door woutervandergraaf op 06 december 2010, 12:34

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Remote Desktop keep-alive met Cisco DPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Cisco EPC 3925 packetloss Eigen netwerk 3 18 oktober 2014, 22:54
Chromecast en UPC-cisco router Hardware instellingen 1 02 juni 2014, 22:44
Cisco 3925 herstart steeds HELLUP Klacht over UPC 4 12 november 2012, 11:05
Goed nieuws! De UPC Horizon TV Remote applicatie (app) voor iPhone en iPad komende week beschikbaar Algemeen 1 12 november 2012, 10:44
cisco epc 3925 verbinden met tp-link routerTL-R860 UPC met eigen modem of router 2 18 oktober 2012, 23:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah