obey-robots.txt
28 Mei 2018, 10:02
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
AliExpress
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen modem of router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Geen Internet na plaatsen Linksys router

nico87
Hallo,

ik heb vorige week mijn upc alles in een pakket aangesloten.
Het internet pakket bestaat uit een modem, zonder router of iets.
Ik had dit eerst gedaan met mijn laptop. hiermee ging alles goed. Ik had internet.
mijn ip was toen een door upc toegekent ip. met als hostname arnhem.chello.nl.

Ik heb nu een linksys router aangesloten. (Linksys WRT54GL Draadloos DSL/Kabel Linux Router )
Deze kreeg ik in het begin hierop geen ip adres. Nadat ik de modem heb gereset lukte dit wel. Ik krijg nu op mijn linksys router wel een extern ip te zien in het status scherm. Ook vanuit het ingebouwde ping/traceroute systeem lukt het mij om google.nl te pingen met goed resultaat. Toch heb ik op mijn laptop (die via de lan op de linksys zit) geen internet.

Op mijn laptop krijg ik een ip van de linksys 192.168.1.100. met een def gateway van 192.168.1.1 dat gaat dus allemaal goed.
De DNS servers zijn die van UPC. 212.nogiets. deze kan hij dus niet bereiken.

maar ook als ik een statisch ip met als dns 192.168.1.1 opgeef heb ik geen internet, maar nu komt voor mij het hele vreemde.
Als ik nslookup google.nl 192.168.1.1 doe krijg ik wel het goede resultaat van google.nl

dus ergens naar buiten toe lukt het mij niet om internet te krijgen.

Ik had op een ander forum iemand met het exacte probleem gezien. ben de link helaas kwijt, maar deze had het opgelost met de CD
dus ik heb ook de linksys cd geprobeerd. na de stappen in de wizard te volgen gaat hij de router configureren en vervolgens de internet verbinding controlleren. Hier komt hij terug met de melding dat de router geen internet verbinding kan krijgen. en daar stopt de wizard dan ook.

heeft er iemand nog een goed idee ? ik weet het niet meer Smile
Gewijzigd door nico87 op 19 maart 2010, 10:17

MadDogMcree
Hallo,

Na ongeveer 2 uurtjes mijn gehele netwerk meerdere keren uit en weer in elkaar gezet te hebben ben ik er achter.....

Om een eigen router achter een UPC modem/router te hangen moet je de router functie van de UPC router uitzetten d.w.z. ga naar http://192.168.1.1 (met een computer direct op het modem aangesloten)
log in met user (Leeg niets invullen) password (Leeg niets invullen) daarna ga je naar het tabblad administration en zet je Working mode op Bridged Only, Vervolgens reboot het modem zich en veranderd het ip adres van de modem in 192.168.100.1 en kun je je eigen router er achter hangen.
als je dan je eigen router aanzet dan zou hij de IP en de DNS nummers van het UPC modem moeten krijgen en regelt jou eigen router de rest van het ip verkeer.

De Dames/Heren bij UPC konden mij dit jammer genoeg niet vertellen volgens hun zou je het modem moeten vervangen voor een niet wireless c.q. DHCP loze modem, maar als je de bovengenoemde instelling aanpast werkt het prima althans bij mij wel.

Zie wat je er me doet......

M.Vr.Gr. Robin Davina

magicwizz
Wat je ook kan doen is inloggen op de je eigen router en de DHCP server uitzetten. Daarna doe je even je router resetten en haal je de lan-kabel uit de WAN poort en steek je die in een LAN poort. Je router wordt dan gebruikt als een soort van HUB en/of repeater.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen Internet na plaatsen Linksys router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Geen opname na instellen via TV Guide UPC Digitale televisie 3 07 december 2014, 10:46
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah