Ik ben Rico, al via UPC met TV aangesloten voordat het UPC heette en sinds kort met alles, internet, TV en telefonie.
Wij hebben een LG 42SL9000 TV een HD DVR Cisco 8584 DVB mediabox, een zwarte, die middels HDMI kabels is verbonden met de TV.
Wij hebben tot vandaag problemen gehad met de doorgifte van de box, deze bleef op de HD zenders in 576i uitzenden en dat is géén HD.
Mede heeft jordi, hier ook actief heb ik gezien, gezorgd voor een oplossing en vanaf vandaag 1080i 50Hz, dus echt HD.
Echter het volgende probleem doet zich al weer voor.
Op de HD zenders, is de synchronisatie niet blijvend af te stellen.
We doen dit middels de AB van de Cisco box.
Je selecteert de balk naar de de HD zender en past de beeld geluidverhouding aan, werkt dan goed.
Zodra je via de OK button weer naar het instellingsmenu teruggaat en vervolgens via de backknop of de UPC knop naar de zender, is de synchronisatie weer een wanhoop.
Check je vervolgens de gekozen instellingen, dan staan ze nog steed zo, zoals je ze hebt ingesteld.
De synchronisatie loopt op niet HD zenders wel goed
Dit is, ook met behulp van de helpdesk niet op te lossen, gisteren werd er nog gezegd door de HD dit ligt mede aan de software update, maar die is vandaag uitgerold.
Weten jullie misschien raad, voordat ik ga gooien met decoders??
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal