obey-robots.txt
22 April 2018, 23:47
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Simyo
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
COAX NL, is de Kabel belangen vereniging voor kabel gebruikers. Verder heeft COAX elk kwartaal een overleg met UPC. Vermeld hier de zaken die COAX moet bespreken met de provider.
 Onderwerp afdrukken

Netwerk management activiteiten van UPC update (8) de laatste

Jovel
Afgelopen vrijdag, was er weer een UPC - COAX NL kwartaal overleg met daarbij een van de agendapunten: het Netwerkmanagement van UPC van de afgelopen maanden. Hierbij een weergave:
1) Op 3 oktober jl. had COAX NL een oproep gedaan, of er geen problemen meer zouden zijn, met het downloaden via de nieuwsgroepen. Wij hebben daarop een 30 a 40-tal klachten van binnen gekregen. Deze zijn allemaal door gestuurd, naar UPC om deze klachten te onderzoeken. Uit de verschillende onderzoeken blijkt dat op 2 na, de klachten die de gebruikers ervaren, niet aan UPC lag, maar ten eerste aan de thuis situatie van de klant.
COAX NL heeft daarvan verschillende bevestigingen gekregen van klanten, die na de interventie van UPC de goede snelheden weer konden ervaren.
Ten tweede, kwam naar onderzoek duidelijk naar voren dat verschillende nieuwsservers ook in gebreke zijn en UPC daar de schuld van werd gegeven. Maar toen de klanten een andere nieuwsserver hadden geïnstalleerd, kon wel de beloofde snelheid gehaald worden.
2) De Reclame Code Commissie had inmiddels ook uitspraak gedaan, over een 3-tal klachten,welke waren ingediend, de klachten zijn door de commissie ongegrond verklaard. 3) De Consumentenbond is met UPC na een uitgebreid lang overleg tot een aantal afspraken gekomen hoe met Netwerk management om te gaan, “Het afknijpen speelde in augustus. Sindsdien heeft UPC het afknijpen stapsgewijs verminderd. En op 15 september 2009 is de internetaanbieder er geheel mee gestopt. Als UPC in de toekomst toch weer start met afknijpen, dan komt er eerst een contractuele bepaling waarin het afknijpbeleid wordt vastgelegd. Dat heeft de Consumentenbond met UPC afgesproken. Daarnaast geeft UPC op zijn website uitleg over het afknijpen van nieuwsgroepen en ‘peer-to-peer-verkeer’ (gebruikt voor het downloaden en uitwisselen van films en muziek), zoals dat in augustus plaatsvond. De bond is tevreden met deze toezeggingen en het dreigende kort geding is hiermee van de baan. “
4) De Tweede Kamer stelde ook vragen aan Staatssecretaris Heemskerk over “ het Afknijpen “ van UPC, hierbij ook het het antwoord van Heemskerk. Mede naar aanleiding hiervan zal de OPTA ook nog een onderzoek doen. Waar de uitslag op dit moment nog niet bekend is.
5) Inmiddels heeft UPC haar website ook aangepast met deze site . Hoe haalt u de optimale snelheid uit uw internetverbinding?
Ook kan men via een Pop-Up venster verder geïnformeerd worden over de afgelopen maanden en de afspraken met Consumentenbond
6) COAX NL kan deze uitleg dan ook alleen maar toe juichen, en wijst dan ook klanten - die denken toch nog snelheids problemen te ervaren - Ga eerst op deze site kijken.Mocht je dan toch nog problemen ervaren, met de snelheid van de nieuwsgroepen, neem contact op met de helpdesk en neem eventueel een testabonnement bij een andere nieuwsserver.
Mocht dat allemaal toch niet helpen, neem dan contact op met COAX NL via ons bekende feedback formulier
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk management activiteiten van UPC update (8) de laatste', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horizon firmwareversie 3.1 update UPC Digitale televisie 1 27 september 2014, 10:56
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
2 Routers op hetzelfde netwerk WiFi 6 23 april 2014, 20:14
Nieuwe Horizon-update UPC Digitale televisie 1 10 januari 2014, 10:08
Horizon update controleren? Algemeen 9 09 augustus 2013, 10:28
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah