obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
audio storing UPC media box
imai
Sinds enkele dagen heb ik een neiuw systeem. Een HD media box met een nieuwe Samsung LCD TV. Ik heb nu echter last van vrij harde knetterende geluiden uit de TV op alle zenders. De geluiden lijken op het geluid dat door onweer werd veroorzaakt in analoge TV systemen. Het vreemde is dat het geluid op onregelmatige tijden optreed maar vaker als de TV langer aanstaat.
De signaal sterkte is 70 % en de kwalitiet is 100 %. Voor alle zekerheid heb ik de coax kabels vervangen, echter zonder resultaat. De mediabox staat ongeveer 1 m. van de TV af en is aangesloten op de TV via een van de hdmi ingangen. Aansluiten met scart levert geen verbetering op.

Als ik van kabel overschakel naar de DVD speler (JVC) heb ik dezelfde problemen. Als ik echter naar de harde schijf via USB overschakel heb ik geen storing meer.

De UPC helpdesk beweert dat de oorzaak bij de Samsung TV ligt maar ik ben daar niet van overtuigd omdat een film afspelen of foto's bekijken via de USB aansluiting vlekkeloos verloopt.

Wie kan hier het verlossende woord spreken, is het de TV, de mediabox of heb ik ergens in het electriciteitsnet een slecht contact en hoe spoor ik dit op ?

Inmiddels kontakt gehad met Samsung: ze komen het moederbord van de TV vervangen

Gewijzigd door imai op 12 november 2009, 23:16

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'audio storing UPC media box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing op NPO1 analoog in Amsterdam ZUID Algemeen : 2 29 nov 2014
Internet storing Storing : 1 27 jun 2014
Philips tv en horizon-box storing Storing : 7 06 okt 2013
Storing Radio Gelderland opgelost Algemeen : 1 08 jul 2013
Tv-storing voor UPC-klanten met Horizon-box na firmware update UPC Digitale televisie : 2 03 jun 2013