obey-robots.txt
27 Mei 2018, 03:13
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Onlinekabelshop
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alleen in dit gedeelte kan een UPC medewerker uw IP-adres zien! Handig als er problemen zijn. Op de rest van het forum is het IP adres niet zichtbaar.
 Onderwerp afdrukken

Stabiliteit verbinding en inkomend signaal

janf43
Na een aantal gesprekken en acties ondernomen door of namens Jordy-UPC is de snelheid van de Fiber Power 30 verbeterd. Echter en zijn periodes dat de verbinding met het internet regelmatig voor korte tijd (seconden) wordt verbroken. Ik krijg de melding dat ik dan alleen lokaal kan werken. Het verhaal van UPC is dat het draadloze netwerk wordt gestoord door externe bronnen. Ik begrijp nog steeds niet dat deze externe storingsbronnen het alleen voorzien hebben op het signaal dat door UPC via de kabel geleverd wordt. Ik kan me daar alleen iets bij voorstellen als het UPC-signaal zeer zwak is in verhouding van het door mijn computers gegenereerde signaal. Als ik in de instellingen van de modem kijk vind ik:

Status

Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Lock Status Locked Modulation QAM256
Channel ID 139 Symbol rate 5360537
Downstream Frequency Downstream Power 0.6 dBmV
SNR 35.5 dB

Upstream Channel
Lock Status Locked Modulation QAM8
Channel ID 5 Symbol rate 5120 Ksym/sec
Upstream Frequency Upstream Power 49.2 dBmV

CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

Current System Time: Sun Oct 18 22:43:09 2009

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat het UPC-signaal inderdaad te zwak is? Het lijkt er in ieder geval op dat het uitgaande signaal vele malen sterker is dan het inkomende signaal.

Popeye
Over je geposte waardes kan ik weinig zeggen.

Wat ik me wel afvroeg na het lezen van je post of je bedraad of draadloos internet.

Bij bedraad kan het niet aan het draadloze netwerk liggen.
Bij draadloos kan bijvoorbeeld een buurtbewoner met óók een draadloos netwerk de boosdoener zijn. Dat is vaak op te lossen door een ander kanaal in te stellen.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

janf43
@Popeye,

Het is een draadloos netwerk. Met inSSIDer kan ik zien wie waar zit in mijn directe omgeving. Ik kan dan het optimale kanaal kiezen.

Jan

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stabiliteit verbinding en inkomend signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing 4 30 november 2012, 20:53
verbinding router-tv Algemeen 1 31 oktober 2012, 10:29
Horizon ontvangt nog geen signaal. Opleveringsproblemen 3 15 oktober 2012, 11:33
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah