obey-robots.txt
19 November 2018, 00:02
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alleen in dit gedeelte kan een UPC medewerker uw IP-adres zien! Handig als er problemen zijn. Op de rest van het forum is het IP adres niet zichtbaar.
 Onderwerp afdrukken

USB-adapter draadloos intenet

janf43
Beste forumgenoten,

Onderstaand bericht heb ik als persoonlijk bericht verstuurd. om privacy redenen heb ik de namen weggelaten. Heeft een van jullie misschien ideeen?

Jan

Beste Wassily,

Ik ben langzamerhand wanhopig en dreig failliet te gaan door de belkosten naar de UPC-helpdesk of beter de UPC-wachtkamer.
Wat is er aan de hand?
Na enige jaren geleden veel problemen gehad te hebben met de stabiliteit van de Chello-classic internet verbinding, waarbij ik zelfs mijn rechtsbijstandsverzekering heb moeten inschakelen in verband met de wanprestaties van UPC en de helpdesk, ging het de laatste tijd beter. Ik begon zelfs enig vertrouwen in UPC te krijgen ondanks de negatieve berichten af en toe in de media. Ik besloot daarom in te gaan op een 3-in-1 pakket aanbieding met daarin Fiber Power 30 als internet component.
De installatie, volgens de bijgeleverde documentatie is een kwestie van 15 minuten. Ik bleek inderdaad in ca. een kwartier de nodige schroefjes in te draaien en kabels aan te sluiten. Dus vol goede moed de CD voor de installatie voor de USB-draadloze adapter in de drive gestoken. Op het gevraagde moment de adapter in een vrije USB poort gestoken en dan maar wachten.. er gebeurde niets. Om een lang verhaal kort te maken na meer dan 2,5 uur aan de telefoon te hebben gewacht en gesproken te hebben met een aantal medewerkers die allen goede, helaas niet ter zake doende adviezen en aanwijzingen gaven heb ik de verkoopafdeling verteld dat ik voornemens was een en ander maar te retourneren en naar een andere provider te gaan omzien. Uiteindelijk bracht xxxxxxxxxxx me in contact met xxx xxxxxxxx. Door zijn aanwijzingen wisten we uiteindelijk de USB-adapter aan de praat te krijgen. De 15 minuten waren intussen uitgelopen naar 6 uur.
De verbinding kwam dus tot stand. Bij mijn 2e computer was de draadloze verbinding wel zonder problemen gerealiseerd met een USB adapter die ik in de oude situatie gebruikte in combinatie met mijn linksys router. Volgens xxx moesten nog enige handelingen in jullie systeem worden gerealiseerd maar zou op korte termijn alles moeten functioneren.
Echter: de snelheid bleek dinsdag en woendag niet verder te komen dan 0,25 Mbps download en 0,06 Mbps upload. Wel wat mager voor een 30 Mb verbinding. Ik heb het probleem gemeld via het contactformulier omdat ik weinig zin had weer een half uur of langer in de wacht gezet te worden. Het standaard antwoord is dat er zo spoedig mogelijk zal worden gereageerd. Ik zit nog te wachten!
Woensdag dan maar weer eens gebeld met de helpdesk. Ditmaal kreeg ik na 20 minuten xxxxxxxx aan de lijn. Deze hoorde het verhaal aan en kwam er na enige tijd achter dat het MAC-adres van de nieuwe Thomson modem niet overeenkwam met jullie systeem. Stonden daar nog de oude, Motorola, gegevens en was er iets misgelopen in de communicatie tussen xxx xxxxxxxx en de verantwoordelijke afdeling? xxxxxx beloofde dat de correcte gegevens binnen 24 uur zouden worden gewijzigd. Op mijn mobiel zou ik bericht krijgen wanneer het zou zijn gerealiseerd. Na 30 uur ontving ik een SMS. Dus de modem 1 minuut spanningsloos gemaakt en toen via de snelheidstest van UPC de resultaten bekeken. Op mijn 2e computer, die met een Sitecom USB-adapter was het resultaat 22,79 Mbps download en 2,13 Mbps upload. Een voor mij acceptabel resultaat. Op de computer, uitgerust met de USB-adapter van Thomson, geleverd door UPC kom ik echter niet verder dan een downloadsnelheid van 0,88 Mbps en een upload van 2,3 Mbps.

De USB-adapter heeft nog een probleem. Na het opnieuw opstarten van de PC wordt deze niet automatisch herkend. Er gaat geen groen lampje knipperen op branden. Om hem "aan de praat" te krijgen moet hij eerst worden verwijderd en opnieuw worden geplaatst. Dit probleem is bij xxx bekend, maar hij heeft geen oplossing.

Ik begin nu ernstig te twijfelen aan de USB-adapter. Niet herkend worden en de snelheid niet aankunnen.

Op het SMS-je heb ik dus UPC NEE geantwoord. Hierop werd ik na een uur gebeld en kreeg via het gepresenteerde keuzemenu te horen dat de wachttijd om een medewerker aan de lijn te krijgen meer dan 10 minuten bedroeg. Ik werd geadviseerd om op een later tijdstip terug te bellen. Ik vraag me af of ik als ik zou zijn blijven hangen tot er wel iemand beschikbaar was dit op de telefoonrekening van GSM zou zijn gekomen. Weet jij dat?

Wie kan ik benaderen om mijn problemen te bespreken en opgelost te krijgen?

Jan

Popeye
Wassily UPC is niet meer actief. Jordy-UPC nog wel. Als daar niets uitkomt kun je je verhaal copy pasten in het formulier hier linksonder op de website. Dan gaat het naar de kabel belangen vereniging COAX.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

janf43
Bedankt voor de reactie. Ik was de naam Wassily enkele keren tegengekomen in fora, waarbij hij technische problemen aanpakte. Vandaar dat ik hem een PB stuurde. Inmiddels het bericht als PB naar Jordy gestuurd. Waarom staat Wassily nog vermeld?

Popeye
Waarom staat Wassily nog vermeld?

Inderdaad hij stond nog vermeld bij de groep UPC officials. Inmiddels heb ik hem daar weggehaald.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'USB-adapter draadloos intenet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Draadloos netwerk is OK, maar internet valt regelmatig even weg Hardware instellingen 5 03 april 2012, 21:53
Geen internetverbinding bij draadloos internet met router Netgear WPN824 Algemeen 10 16 september 2010, 11:57
modem + adapter Algemeen 1 13 augustus 2010, 20:06
hp wifi printer c4380 ziet het draadloos netwerk niet van de thomson Helpdesk 3 06 januari 2010, 03:33
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah