Hallo,
Ik heb een triple-abonnement bij UPC. Digi-tv en internet 10mb werken prima. Maar telefonie niet. Het probleem is dat bij uitgaande gesprekken de verbinding soms wegvalt. Dus dan kan de andere beller mij niet meer verstaan. Er is dus een dip in de lijnverbinding. Soms valt het signaal helemaal weg en soms begint de lijn te stotteren. Met het gevolg de andere beller gooit de hoorn erop. Irritatie tot gevolg. Het duurt meestal enkele seconden, maar soms ook tot maximaal een minuut. Ikzelf kan de andere beller wel verstaan. Dus het binnenkomende gesprek gaat goed. Het ligt alleen in het uitgaande gesprek. De kabels zijn allemaal gekocht bij de UPC winkel in Haarlem. Deze zijn gekocht in 2008. Dus nog geen jaar oud. In december 2008 is er hier een monteur geweest en heeft alle kabels gecontroleerd. Waren goed bevonden. Ikzelf heb het met diversen telfoons geprobeerd, storing overal hetzelfde. Dus het ligt duidelijk aan het signaal van UPC. De monteur heeft in december 2008, toen hij de mediabox kwam controleren, nog de wandcontactdoos vervangen. Enige tijd ging dat toen goed, maar de laatste twee maanden komt het probleem dus weer terug. Op diversen forums lees ik steeds hetzelfde over bovenstaand probleem. Dus ik ben niet de enigste. Het is een probleem van bellen via internet. Het is niet constant. Dus kan iemand mij mededelen over hoe ik dit probleem kan oplossen. Krijg van de helpdesk van UPC meestal hetzelfde advies van vervangt u eens de kabels e.d. Dus problemen oplossen kunnen ze niet. Ze zijn bij de helpdesk van upc niet deskundig. Ze kunnen alleen aflezen van een stencil van wat ze van upc hebben gekregen. Ze eindigen steeds met: zijn we u goed van dienst geweest en heeft u nog andere vragen. Nou vragen heb ik genoeg alleen antwoorden krijg ik niet. Dus nogmaals wie heeft een oplossing.
Helaas geen oplossing voor je, maar je kunt je probleem in het formulier van de kabel belangen vereniging coax uiteenzetten. Zij gaan er dan voor je achter heen.
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal