obey-robots.txt
15 Oktober 2018, 19:24
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Wireless sitecom router achter wireless modem thomson wg850-4u

bartfloris
Beste allen,

Sinds een maandje heb ik Fiberpower 25 met het Thomson WG850-4u modem. Aansluiten was eenvoudig en nog nergens problemen mee. Nu m'n huis bijna klaar is wil ik mijn thuisnetwerk gaan uitbreiden. Omdat ik heb begrepen dat het Thomson modem ook echt alleen een modem is zonder routerfuncties, heb ik zelf een wireless n router van Sitecom gehaald. Deze heb ik in de 1e van de 4 aansluitingen van het modem gedaan. Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn dat het in 1x zou werken.. Via het Sitecom router krijg ik dan ook geen internet.

Ik heb via de wizard al het Mac adres van het Thomson modem ingevoerd (zowel de mc mac als mta mac geprobeerd), maar zonder resultaat. De documentatie die ik erbij heb helpt me niet echt verder, dus nu leg ik de vraag hier neer. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de internetverbinding van het Thomson modem doorgegeven wordt naar het Sitecom router? Alvast bedankt.

TCP_IP
Achterop zitten 5 aansluitingen, 4 naast elkaar en 1 afgezonderde.
Plaats die kabel vanaf je modem eens in die afgezonderde.

Herstart dan je modem eerst even! IP adres moet opnieuw uitgedeeld worden.
Gewijzigd door TCP_IP op 29 augustus 2009, 15:08
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bartfloris
Ik had iets duidelijker moeten zijn:
Achterop het modem zitten naast de draadloze atenne 4 ethernet aansluitingen (en een usb aansluiting en 2 aansluitingen voor telefonie). Daar heb ik de kabel in de 1e ethernet geprikt en naar de aparte internet aansluiting van het router gedaan.

Ik geloof dat ik de verkeerde informatie heb gekregen. Ik heb mijn NAS aan het modem gehangen en mijn laptop vindt deze wel gewoon (laptop draadloos verbonden). Blijkbaar zit er dan toch een routerfunctie ingebouwd. Verklaard gelijk waarom het niet werkt, router achter router schijnt meestal problemen te geven als niet alles tiptop ingesteld is.
Fijn al die halve informatie in de boekjes;Smile

TCP_IP
Aah zo.
Dan is het blijkbaar toch een modemrouter ipv modem.
Als je de router erachter plaatst moet je de WAN poort van je router een vast IP geven en vanaf je modemrouter alle poorten forwarden naar dat IP.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless sitecom router achter wireless modem thomson wg850-4u', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
UPC levert Ruckus Wireless WiFi in PSV stadion, fans protesteren WiFi 1 19 augustus 2014, 13:00
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah