obey-robots.txt
17 Oktober 2018, 13:45
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

Philips DCR5012 Setup Box UPC

okke hel
Er is (sinds kort?) een philips DCR5012 decoder te koop en upc biedt dus ook een digitaaltv-abo aan zonder de lelijke upc decoders. Wat zijn de ervaringen met deze decoder? Ik hoor hier en daar dat upc in combinatie met niet-upc decoders voor veel extra problemen zorgt. Wat zijn de ervaringen met dit apparaat?

Spooky
Dat zou ik ook wel willen weten! De 1e Philips HD-decoder had een smartcard met corrosie en reageerde niet goed op de afstandsbediening (hierdoor heb ik ook het aan/uit knopje vernield) - die hebben we 3 dagen later omgeruild - dat is makkelijk als je hem gekocht hebt (?). De aan/uit knop reageert nog steeds niet altijd, wel bij het uitzetten niet bij het aanzetten (?).
Nu probeer ik mijn AB In te stellen op andere apparaten maar dat lukt niet. Dan niet - maar waar ligt het volgende aan?:
De optie favoriete zenders instellen / zenders blokkeren is verdwenen!
Dat heb ik 1 keer gebruikt en nu is het gele instellingenknopje weg!
Zou heel graag commentaar hierop krijgen...

Gewijzigd door Spooky op 14 oktober 2009, 10:48

Spooky
Ik zal zelf maar antwoorden...
Op andere fora meer hierover te weten gekomen:
Maakt niet uit welke box je hebt, komt op alle boxen voor dat je regelmatig met resetten.

De optie favoriete zenders zit onder de groene knop van het guide hoofdmenu.
Hiervan moet de optie '> Instellingen' lichtblauw zijn - het lijkt dan net of je voor zenders uitbreiden kiest maar dat is niet zo.

Mijn AB kan ik nog steeds niet programmeren.
Gewijzigd door Spooky op 14 oktober 2009, 17:09

okke hel
Jammer dat er geen reactie komt op mijn oproep. Ik weet inmiddels wel dat:
- het apparaat niet door UPC wordt geleverd en het afsluiten/wijzigen van je abo dus ook niet in de UPC-winkel kan worden uitgevoerd. Dat moet bij de winkel waar het apparaat gekocht wordt.
- tot mijn grote ergernis UPC geen, let op geen korting geeft op het abo-geld indien gebruik gemaakt wordt van een andere decoder. Dat hebben ze één keer wel gedaan omdat de MediaMarkt dat wist af te dwingen. Heb hierover, uiteraard, een uitgebreide discussie gehad met een klachten-meneer van UPC. Heb hem ook uitgelegd waarom de werkwijze van UPC mbt de eigen hardware mij erg doet denken aan het voormalige Oost-Duitsland. Standaard antwoord: 80% van de klanten is tevreden en dus kan die laatste 20% het rambam krijgen van UPC. En dat kan UPC zich veroorloven omdat ze het monopolie hebben.

marten bosma

Spooky
okke hel schreef:
Jammer dat er geen reactie komt op mijn oproep...
marten bosma

Ik heb toch wel mijn best gedaan - zie hierboven....
Het apparaat kan alleen gekocht worden - zelf was ik bij de BCC en daar hebben ze me ook bij UPC aangemeld. Je moet dan wel naar de goede site zoeken op www.UPC die waar de korting belooft wordt. In eerste instantie denk je dan dat je die misloopt omdat er staat dat je abo-x hebt besteld maar dat is niet zo, later krijg je een bevestiging van je contract. Je hoeft ook geen aansluitkosten te betalen.
http://www.upc.nl... en je kunt het ook allemaal zelf doen.
Zelf heb ik de box nu omgeruild bij de BCC omdat de aan/uit knop was stuk gegaan en het ding niet echt lekker reageerde. Voortaan zal ik wat voorzichtiger doen. Bij het omruilen hebben ze bij de BCC ook geregeld / gebeld dat het nieuwe serienummer werd doorgegeven.
Voordeel dat je dat niet zelf hoeft te doen: scheelt toch weer in de telefoonkosten en bij upc zien ze dat de registratie in een winkel heeft plaatsgevonden zodat ze dus geen mediabox hoeven op te sturen (dat gebeurt nog wel eens schijnt het).
Oh ja - het apparaat wordt voor 100% door UPC ondersteund en heeft zelfs wel voordelen want er zit een antenne RF-out op wat in de upc-mediabox niet schijnt te zitten. Ik kan dus zonder gedoe mijn dvr aansluiten.
Gewijzigd door Spooky op 18 oktober 2009, 22:35

okke hel
@spooky; excuus excuus Ik dacht dat uw bijdrage over ander apparaat ging. Kwam door de openingszin: ... De 1e Philips etc. De eerste, dus niet de DCR5012. Toch nog bedankt voor het laatste berichtje want daar zat ik op te wachten. Was ook van plan om bij BCC de decoder te kopen mits er geen stortvloed aan negatieve berichtjes zou komen. Dat lijkt niet het geval.

Dat met dat speciale abo zal ik eens proberen te vinden op de website.

Nogmaals dank.

Spooky
Met de volgende link kom je op de Philips aanbiedingen pagina,
bij BCC moesten ze ook even zoeken maar ik wist het wel te vinden.
http://www.upc.nl...
Succes en niet te hard op het aan-uitknopje drukken!
(heb ik er een universele Logitech 785 AB bij aangeschaft nu bij Dynabite voor 75,-- ex klantenkorting.)
Gewijzigd door Spooky op 22 oktober 2009, 19:05

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Philips DCR5012 Setup Box UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Philips tv en horizon-box storing Storing 7 06 oktober 2013, 10:48
Problemen met Philips Digitale Mediabox UPC UPC Digitale televisie 1 01 april 2010, 13:44
hd met philips 5012 en sony UPC Digitale televisie 3 24 februari 2010, 09:19
vervolg hidef met philips 5012 UPC Digitale televisie 1 21 februari 2010, 16:12
Eerste ervaring UPC HD met de zwarte Philips mediabox UPC Digitale televisie 12 08 januari 2010, 10:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah