obey-robots.txt
20 Juli 2018, 03:05
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Toets 1 om u klant te voelen

Popeye
Toets 1 om u klant te voelen

Adforeult - Al jarenlang zit ik ‘op de kabel’. Ik betaal keurig mijn rekening op de gecombineerde nota van mijn energiebedrijf Eneco. Geen vuiltje aan de ether. Dacht ik.

Totdat er een brief op de mat viel van UPC. Nou ben ik niet wereldvreemd, dus UPC kende ik wel. Vooral van het programma Radar, moet ik overigens toegeven. En nu blijken ze mij ook nog te kennen. Sterker nog: ze willen mij als klant!

De brief ziet er uit als een directmarketinghoogstandje. Geheel volgens de wetten van dm begint de brief met een intrigerende vetgedrukte kopregel: ‘Voorkom afsluiting van uw radio- en tv-signaal!’ Nou, dat wil ik wel voorkomen! De brief vervolgt: ‘Geachte mevrouw/heer, Op bovenstaand adres wordt momenteel het UPC radio- en tv-signaal geleverd, maar hiervoor wordt volgens onze administratie niet betaald.’ Wat een openingszin! De brief gaat verder: ‘Wellicht bent u in de veronderstelling, dat u aan Eneco Energie betaalt.’ Ik ben niet alleen in de veronderstelling, maar ik weet het zéker!

De toon van de brief wordt vervolgens dreigender om – bijna – te eindigen met ‘Indien wij voor 15 december géén reactie van u hebben ontvangen, dan nemen wij aan dat u geen prijs stelt op de voortzetting van doorgifte van het radio- en tv-signaal’. Kijk, dat is nou eens gespierde dm-taal! Zo krijg je tenminste respons! En de laatste zin is: ‘Wij verwelkomen u graag als abonnee.’ Wat een warm welkom!

Ik zal het u besparen om uit te leggen dat ik sinds half december bezig ben om iemand van UPC te pakken te krijgen die werkelijk bij UPC werkt. Ik heb al talloze eentjes en tweetjes ingetoetst. Ik heb vele tientallen malen duidelijk mijn adres in de crm-tool ingesproken om even zo vaak te horen, dat de computer mij niet verstaan heeft.

Nou is het mij er niet om te doen om UPC in deze column aan de schandpaal te spijkeren, maar om herkenning bij u op te roepen. Want hoe vaak heeft ú al vruchteloos ‘in de wacht’ gehangen om als klant te woord gestaan te worden? Hoe vaak heeft ú al uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die u ook niet verder kon helpen? Te vaak, volgens mij. Met Telfort heb ik maandenlang een dispuut gehad over 0,01 euro. Bij Vodafone moet je eerst je nummer intoetsen. Ook als je dat niet hebt. Anders krijg je tuut, tuut, tuut.

Begrijpen die bedrijven niet, dat u en ik gewoon als klant behandeld willen worden? Dan kun je als Orange wel de deur openzetten, maar als via de achterdeur de klanten weer weglopen, schiet je je doel behoorlijk voorbij. En vele duizenden mensen krijgen na zes maanden wachten, bij het horen van de slogan ‘KPN Sluit je aan’ spontaan moordneigingen.

Uit mijn mond zal het vreemd klinken, maar ik raad alle energiebedrijven, internetproviders, telefoontikkenverkopers, kabelexploitanten en vergelijkbare bastions aan om per onmiddellijk te stoppen met klantenwerving en eerst te zorgen dat wij als klant behandeld gaan worden. Want binnenkort staat er een bedrijf op dat het wél voor elkaar krijgt om een adequate één-op-één relatie met mij op te bouwen. Dat mij brieven schrijft waaruit blijkt dat het mij werkelijk als klant kent. Dat hoeft niet eens zoveel meer te kosten dan die geldverslindende geautomatiseerde crm-systemen van de anderen. En het levert in ieder geval klanten op die zich klant voelen.

Rijkus Krabbendam

Bron: www.6punt12.nl

Leed op een luchtige wijze verwoord. Dat lucht op als je weet dat het niet alleen jou overkomt.Shock
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toets 1 om u klant te voelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ongewenst klant van UPC Algemeen 2 13 maart 2015, 10:27
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah