obey-robots.txt
28 Mei 2018, 10:08
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
AliExpress
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Storing upc? Of bij mij? postcodegebied 8166

bertina
Ik woon in het gebied waar vandaag zo'n noodweer is geweest (regio Apeldoorn-Emst). Er is vlakbij wel blikseminslag geweest heb ik gehoord. Ik heb ik nu geen internetverbinding meer. UPC-Modem blijft hangen op knipperend tweede lichtje. Al uren lang. Meer mensen in postcodegebied 8166 last van? Ik heb helpdesk van UPC gebeld en die dachten dat misschien de stoppen in een 'schakelkastje' buiten omgeslagen waren. Dan zouden er vanzelf meer meldingen komen en zou iemand het oplossen. Even afwachten dus. Dat was rond een uur of zeven vanavond. Nu, rond kwart voor tien nog steeds geen verbinding. Is het een plaatselijk probleem of is het alleen bij mij een probleem?

Update 050709:

Inmiddels nog meer problemen geconstateerd. Geen netwerk meer, alleen lokaal, onbekend netwerk, schiet steeds op openbaar. Netwerkprinter HP stond continu offline. Printerinstelling via veel gedoe opgelost (staat nu weer op gereed, maar printen lukt nog niet (wel via andere pc die via USB-kabel is verbonden, dus printer werkt goed). Zal ook met netwerk te maken hebben. Ik heb geen draadloos netwerk, gewoon kabels. Volgens apparaatbeheer werkt mijn netwerkkaart goed.

Aan mijn pc hangen een switch (Edimax fast ethernet) en een router (Belkin).
Bij switch en router branden de lampjes gewoon. Bij router alleen security, wired en router. Lampjes wireless, modem en internet staan uit. Maar dat vind ik logisch.
Modem dus alleen knipperend tweede lampje, rest is uit.
Andere switch ertussen gezet, problemen blijven. Mijn switch lijkt dus ook het probleem niet te zijn.
Andere computer uit netwerk (laptop) maar eens direct aangesloten op de modem, helaas geen internet.
Zowel router als modem gereset. Computer uitgedaan en modem gereset, computer opnieuw opgestart. Niks.
Kan het iets zijn met de coaxkabel of de 'aarde'?

Hoe kan ik checken of een van deze onderdelen stuk is gegaan door hoge spanning (bliksem)? Er kunnen door bliksem natuurlijk ook meerdere problemen tegelijk zijn ontstaan. Ik zou best wat nieuws willen kopen als dat de oplossing zou zijn, maar wat? Kan de router kapot zijn en terwijl er toch lampjes blijven branden? Of kunnen al deze problemen ontstaan door alleen een kapot modem?

UPC-helpdesk weer gebeld: Ze laten niemand naar het kastje buiten kijken. Zien ze geen reden voor. Ze sturen een monteur. Ja, volgende week maandag al. Ben ik natuurlijk erg ongelukkig mee. Ze hebben me op een lijst gezet voor hulp binnen drie dagen, maar ik verwacht daar niets van in deze vakantietijd. Ik ben het zat en denk aan andere provider. Ik ben alleen nog maar met dit probleem bezig geweest (ik wil nu verbinding en niet over een week een monteur die misschien niks kan oplossen als het probleem niet in de modem zit). Mijn grootste vraag is of alle problemen opgelost zouden zijn met nieuw modem of niet. UPC helpdesk kan alleen constateren dat er geen verbinding is. Fijn. Dat wist ik al anders had ik niet gebeld.

Update 8 juli 2009: aanbod voor lijst monteur binnen drie dagen is dus een wassen neus. Niemand geweest, wel anderhalve dag thuis zitten wachten. Er was me niets beloofd, maar noem die optie dan ook niet. Dan hoef ik er geen vrij voor te nemen.
Gewijzigd door bertina op 08 juli 2009, 07:34

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing upc? Of bij mij? postcodegebied 8166', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing op NPO1 analoog in Amsterdam ZUID Algemeen 2 29 november 2014, 10:47
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
Philips tv en horizon-box storing Storing 7 06 oktober 2013, 10:48
Storing Radio Gelderland opgelost Algemeen 1 08 juli 2013, 09:03
Tv-storing voor UPC-klanten met Horizon-box na firmware update UPC Digitale televisie 2 03 juni 2013, 17:03
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah