obey-robots.txt
25 Juni 2018, 17:38
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld snelheid problemen met de internet verbinding, post een speedtest. Regelmatig snelheid problemen, of incidenteel.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

UPC erkent afknijpen usenetverkeer

Popeye
Kabelaar UPC geeft op drukke netwerkmomenten bepaalde soorten traffic, waaronder MSN-, voip en gewoon http-verkeer, voorrang. In de praktijk betekent dit dat usenet- en p2p-verkeer voor het gevoel van gebruikers worden afgeknepen.

Op diverse fora klagen UPC-klanten al langere tijd over de snelheid van usenetdiensten, waarbij het de klagers vooral is opgevallen dat de snelheid in de avonduren de afgelopen tijd te wensen heeft overgelaten. Vooral sinds de introductie van het 60Mbps- en het 120Mbps-abonnement zou het aantal klachten zijn gestegen.

Een zegsman van de kabelaar heeft eerder deze week tegenover ISPam.nl bevestigd dat UPC op piekmomenten traffic shaping toepast. Hoewel UPC niet wil spreken van het 'afknijpen van usenet- en p2p-verkeer', bevestigt de zegsman dat bepaalde andere vormen van netwerkverkeer, zoals surfen, online gamen, voip en MSN, bij zware netwerkbelasting voorrang krijgen.

Volgens Peter de Jong van Coax komen er bij de belangenvereniging voor gebruikers van kabelinternet meer klachten binnen sinds UPC zijn nieuwe, snelle abonnementen aanbiedt. De Jong vermoedt dat de kabelaar vanwege die nieuwe abonnementen op bepaalde momenten onvoldoende netwerkcapaciteit heeft. UPC wilde tegenover ISPam niet bevestigen of gebrek aan bandbreedte daadwerkelijk de oorzaak is, maar stelde wel dat er een afweging wordt gemaakt tussen het gebruik van het netwerk en de hoeveelheid bandbreedte die wordt ingekocht.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

TCP_IP
SSL Grin

Usenet gebruiken via een SSL verbinding, dan word je verbinding ook niet 'gecapped' omdat UPC het verkeerd niet herkend als NNTP verkeer (NNTP =usenet).
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

upc09
TCP_IP schreef:
SSL Grin

Usenet gebruiken via een SSL verbinding, dan word je verbinding ook niet 'gecapped' omdat UPC het verkeerd niet herkend als NNTP verkeer (NNTP =usenet).

echt prutt upc.............
haal net 6mb nog erger dan adsl2 wat ik eerst had.Sad

TCP_IP
Ja SSL blijkt dus niet zoveel uit te maken om te knijpen.
Gelukkig word ik niet geknepen, haal bijna altijd max. snelheid.

TCP_IP
Snap ik inderdaad.

Kleine toevoeging:
Ik had namelijk ook net m'n 30mbit abbo en haalde snelheid bij lange na niet, hierbij bleek m'n router de bottleneck te zijn. WAN-LAN throughput is net 20mbit en erg variabel.
Laptop direct op modem dan haalde ik wel volle snelheid. Weet niet hoe het bij jou precies zit, maar wilde het wel even vermelden ook al gaat het wellicht niet bij jou op.

upc09
michel schreef:
ik heb sinds kort ook de fiber30 en gelijk al na een dag geen snelheid, momenteel zit ik ook maar op 400kb/s tis gewoon belachelijk. Ik heb gebeld en het lag dus ook aan mijn modem, die kon wel eens kapot zijn. Heb het hele zaakje eraf gehaald, en zelfs een nieuwe kabel getrokken, maar zoals je al kunt raden, ook dat heeft geen zin.
Zit zelf veel in de diverse music forums, maar daar kan ik met deze stelheid totaal niets mee.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen, dan hoor ik het graag.Wink

zit ik net op speedtest en daar is me uitkomst : 28.11 Mbps - 2.84 Mbps!
snap jullie het of ik niet meer?

Het is simple UPC KNIJPTSad

hier kan ik niks meer dw newsgroupen .bizar.....
Na 16:00/17:00 is het puding na 00:00 weer 1800 dw....UPC KNIJPT NIET ? YEAHHH SURESad
je zou bijna terug gaan naar adsl 8mb waar je wel kan dwPfft
Gewijzigd door upc09 op 11 juli 2009, 22:23

TCP_IP
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Het is geen onbekend probleem, enkelen zien bijvoorbeeld de downloadsnelheid om klokslag 12:00 zakken van 3,3MB per seconde naar 640KB per seconde.

Je zou contact kunnen opnemen met Jordy en eens navragen of hij evt. iets voor je kan betekenen.

Alex
upc09 schreef:
michel schreef:
ik heb sinds kort ook de fiber30 en gelijk al na een dag geen snelheid, momenteel zit ik ook maar op 400kb/s tis gewoon belachelijk. Ik heb gebeld en het lag dus ook aan mijn modem, die kon wel eens kapot zijn. Heb het hele zaakje eraf gehaald, en zelfs een nieuwe kabel getrokken, maar zoals je al kunt raden, ook dat heeft geen zin.
Zit zelf veel in de diverse music forums, maar daar kan ik met deze stelheid totaal niets mee.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen, dan hoor ik het graag.Wink

zit ik net op speedtest en daar is me uitkomst : 28.11 Mbps - 2.84 Mbps!
snap jullie het of ik niet meer?

Het is simple UPC KNIJPTSad

hier kan ik niks meer dw newsgroupen .bizar.....
Na 16:00/17:00 is het puding na 00:00 weer 1800 dw....UPC KNIJPT NIET ? YEAHHH SURESad
je zou bijna terug gaan naar adsl 8mb waar je wel kan dwPfft

Dat is lekker dan, ik dacht dat de afstand tot de centrale niet meer uitmaakte tov ADSL en dat de snelheid om die manier gegarandeerd is. Vandaar dat mijn snelheid dus ook zo verschilt (ik heb ook nooit de volledige snelheid gehaald) ... gelukkig is het niet zo duur, maar 80 Euro. tss.

TCP_IP
Neu de afstand speelt niet zo'n grote rol bij kabel.
Wat hoor je te halen en wat haal je ?

Jovel
Zojuist geplaatst op: www.coax.nl :
Netwerk management activiteiten van UPC
Zoals bekend, heeft het netwerk van UPC, sinds de Fiber Power abonnementen, snelheidsproblemen gehad, onder ander met het doorgeven van berichten van nieuwsgroepen en p2p verkeer.
Tijdens het laatste overleg tussen UPC en COAX NL, 27 mei jl, was afgesproken dat UPC testen zou gaan uitvoeren, om het het netwerk te verbeteren en dat COAX NL op de hoogte zou worden gehouden met de vorderingen van deze testen.
Vandaag hebben wij de volgende mededelingen omtrent de snelheids problemen ontvangen.
1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
2) Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.
3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio's aan de orde zullen komen.
4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.
5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.
COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheidsproblemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer is. .

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC erkent afknijpen usenetverkeer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah