obey-robots.txt
15 November 2018, 15:13
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Geen internetverbinding bij draadloos internet met router Netgear WPN824

Maris
Goede Middag, ben voor het eerst op dit Forum, en ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.
Het gaat om het volgende:
Via UPC heb ik een snelle internet verbinding via een Modem (MERK: Arris Model: TM602B/220).
Nu wil ik een tweede PC aansluiten via een Router van UPC, de Netgear WPN824v2.
Het installeren van deze router ging na goed lezen (lees: Ik ben een leek) goed, ik heb o.h.a. een Prima signaal,
ALLEEN geen internet. Ik kan via die PC geen internetverbinding tot stand brengen.
Ter info: Het is een nieuwe ASUS computer, waar alleen het Besturingssysteem Windows XP opstaat.
Nu heb ik een aantal vragen: (Ik los ze maar gewoon)
1. Als er alleen Windows XP op de computer staat, betekent dat dat ik dan i.p. ook internet heb. Dat ik een Internetverbindinding zou kunnen maken als alle instellingen goed staan?
2. Of betekent dit, dat er helemaal geen "InternetKaart" in de computer zit?
3. Moeten de IP Adressen van beide computers gelijk zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?
En wat goed dat er dit soort Forums bestaan!M@ris.

TCP_IP
Die router heb je van UPC gekregen dus? Mooi!
Ja heb deze Netgears en Arris modems wel vaker aangesloten Wink
Heb zelf een iets ouder model van Arris nog (tm502b dacht ik).

Je vragen begreep ik alleen niet helemaal dus kan ze niet goed beantwoorden helaas.

1. ?
2. ?
3. Nee IP adressen moeten uniek zijn, gateway moet wel hetzelfde zijn.

Er zijn een aantal stappen, zal ze zo duidelijk mogelijk voor je omschrijven.

Apparaten:
Arris modem
Netgear router
Netgear USB dongle

1. Je Arris verbind je met je Netgear d.m.v. een netwerkkabel (is iets dikker dan een gewoon telefoonkabeltje).
2. Je installeert de meegeleverde CD, in het meegeleverde boekje staat welke SSID en WPA sleutel je moet in voeren.
SSID = netwerknaam (bijv. UPC12345)
WPA = netwerksleutel (bijv. ABCD1234)

Je computer zou automatisch als de installatie klaar is verbinding moeten maken.

En nu heel belangrijk omdat ik het op dit punt erg vaak fout heb zien gaan.
Als je computer aangeeft verbonden te zijn met je router en het internet werkt niet, herstart dan even je Arris modem.
Dit i.v.m. het uitdelen van het WAN IP adres aan je Netgear.

Dit IP adres is je "nummer" zeg maar waarmee je het internet op kunt.

Mocht alles niet lukken, sluit dan je laptop met een netwerkkabel aan op je Netgear en controleer eens of het dan wel werkt.

p.s. Kijk nog voor één ding uit, want heb het helaas al eerder gezien. Diegene had per ongeluk de Arris en Netgear met een telefoonkabel verbonden Pfft
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Maris
Dank je wel voor je snelle reactie! Duidelijke informatie.
Oké, ik zal proberen of ik de vragen specifieker kan stellen.
Eerst even over het installeren van de Netgear router op de Arris modem.
Dit lukt eigenlijk probleemloos, als ik de Router en de Dongel heb geinstalleerd heb ik o.h.a. een goed signaal.
Heb idd zoals je beschreef de Modem even helemaal uitgeschakeld, maar helaas verandert dat de situatie van
de internetverbinding niet.

Ik zal vraag 1 proberen duidelijker te omschrijven.

De nieuwe PC, die ik via de Netgear Router wil laten lopen, is op het Besturingsprogramma Windows XP na, nog helemaal
leeg, alle Software wil ik er zelf op gaan zetten.
Mijn vraag is dan ook, of Internet Explorer een vast onderdeel van Windows is en dus standaard op deze PC staat, of dat ik dit programma apart moet installeren op de PC.
(Ik ben alles aan het uitzoeken via Google, maar er staat zo veel informatie!)

En dan kom ik bij mijn tweede vraag:
Ik hoorde laatst over een Internet Kaart, en dat zit steeds in mijn gedachten. Via Google kom ik er niet uit.
Beschikt een (nieuwe) PC standaard over een Internet Kaart? Is dit uberhapt een tool dat nodig is voor het tot stand brengen van een verbinding met het Internet? Kortom kan het zijn dat deze PC geen Internetkaart heeft, en dat dat het probleem veroorzaakt?

Hoop dat mijn vragen duidelijker zijn. Lastig hoor om al die nieuwe informatie om te zetten in een vraag.
En w.s. moet ik deze vragen onder een ander Onderwerp op dit Forum plaatsen. M@ris.

TCP_IP
1. Je denkt te moeilijk denk ik. Internet Explorer is een browser die standaard voorgeinstalleerd is bij Windows (XP).

2.
Oké ik snap dat het niet erg duidelijk word zo dan. Zal alvast één ding verduidelijken, een internetkaart bestaat niet.
Je hebt een ethernet netwerkkaart, daar kun je een netwerkkabel in plaatsen. En je hebt een Wireless netwerkkaart, voor draadloos.

Als je een ethernet netwerkkaart of een Wireless netwerkkaart in je PC hebt geplaatst en driver hebt geinstalleerd dan komt Windows zelf met een tool om verbinding te maken. IP adressen e.d. (TCP/IP is dat).

Ben blij dat je het zo goed mogelijk probeert te omschrijven, enthousiasme straalt er vanaf Wink En kan ik enige frustratie begrijpen na een tijdje googlen en weinig ermee opschieten, maar via dit forum moet het wel lukken. Dagelijkse kost Wink

Maris
Oké SmileIk zal proberen niet te moeilijk te gaan denken. Wat ik ook probeer er ontstaat nog steeds geen verbinding met het Internet.
De Netgear WPN824 is aangesloten en de software is geinstalleerd.

Ik zal ter informatie de status van de Draadloze netwerkverbinding (5) noemen:
- Adrestype: Door DHCP toegekend
- IP - Adres: 192.168.1.2
- Subnetmasker: 255.255.255.0
- Standaard Gateway: 192.168.1.1

Het gekke vind ik, dat ik volgens de gegevens toch echt een internet verbinding moet hebben nu, want: Rechts onderin
het beeldscherm staat:
- Draadloze Netwerkverbinding
Snelheid: 108,0 Mbps
Signaalsterkte: Zeer goed

Maar... er staan er twee, want bij die andere staat:
- Internet verbinding: 10,0 Mbps

Ik heb ook geprobeerd om deze computer (die ik dus draadloos wil hebben) aan de kabelmodem vast te leggen, maar ook dan krijg ik geen internetverbinding. (Arris Modem TM602B/220)

Heb je nog suggesties?

TCP_IP
Ja dan ben je ook gewoon verbonden, op moment dat je via DHCP IP hebt gekregen dan ook geen probleem.

Die 2e met 10,0 mbps dat is je verbinding met netwerkkabel zeer hoogstwaarschijnlijk.

Ehhm eens denken. Dit verhaal kan namelijk al snel chaotisch worden onbedoeld.

Voordat je verder gaat probeer even 1 ding.

1. Zet je Arris modem uit
2. Zorg dat je PC verbonden is met je Netgear (draadloos)
3. In Arris modem zit een netwerkkabel (iets dikker als een telefoon kabel), andere uiteinde zit in de Netgear in de WANpoort
4. Schakel je Arris modem in
5. Wacht even 2 minuten en probeer dan eens het internet op te gaan.

** Belangrijk, controleer of je antivirus en firewall wel uitgeschakeld staan. Deze kunnen het internet blokkeren.

Die andere PC, als je die aansluit op je Arris modem direct krijg je dan wel internet? Krijg je uberhaupt internet?

Eerst maar eens 'pingen' om verbinding te controleren, dit doe je vanaf de PC die draadloos verbonden is met je netgear.

Ga naar Start en klik op 'uitvoeren'.
Er opent dan een zwart scherm, commandprompt.

Voer dan in:

Download broncode  Code
ping 192.168.1.1

Als het goed is krijg je dan 4x antwoord, kun je resultaten melden?

Dan ping nummer 2, vul in zelfde zwart scherm in:

Download broncode  Code
ping www.google.nl

Dan ping nummer 3, vul in zelfde zwart scherm in:

Download broncode  Code
ping 208.69.34.231

Maris
Oké Done:
Om op je vraag antwoord te geven m.b.t. Anti-virus of Firewall: Beiden nog niet geinstalleerd op de PC.

Als ik de PC waar het omgaat, direct aansluit op de kabel krijg ik ook geen internet verbinding.

Toen ben ik gaan Pingen: (Jee wat gaat dat snel, de antwoorden lieten zich zo snel zien, dat ik wel 20 keer terug heb moeten kijken...)
Ping 192.168.1.1:
-- Antwoord van 192.168.1.1 : Bytes = 32 Tijd = 2 ms TTL = 64 (Dit antwoord krijg ik 3 keer)

Ping www.google.nl:
-- Geen resultaten hierbij

Ping 208.69.34.231:
-- Pingen naar 208.69.34.231 met 32 Byte gegevens
Antwoord van 192.168.1.1 De doelhost is niet bereikbaar (Dit antwoord krijg ik 3 keer)

Ik zie je antwoord weer graag tegemoet. Ondertussen lees ik verder. Bedankt alvast.

TCP_IP
hmm *denkt heel hard na Pfft*

Sluit je PC eens aan op het Arris modem, had je dan wel internet?

Hoe krijg je trouwens internet op die andere PC dan ?

Maris
Oké, eindelijk weer terug. In eerste instantie had ik geen internet verbindig, op de ene PC en vervolgens crasht de andere PC.
Inmiddels heb ik de PC die aangesloten is aan de router aan de praat gekregen, heb een prima verbinding.
Dus ga ik me nu maar weer buigen over de andere PC.
In ieder geval nog hartelijk bedankt voor de hulp. Maris

TCP_IP
Graag gedaan.

Heb je problemen met Windows dan?
Zo ja, dan kun je terecht bij www.xpvista.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding bij draadloos internet met router Netgear WPN824', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
Cisko router en intern statisch ip-adres Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 14:52
Geen opname na instellen via TV Guide UPC Digitale televisie 3 07 december 2014, 10:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah