obey-robots.txt
22 April 2018, 20:12
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Praxis
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Geen toegang meer tot TV-kanalen

Jur-Adam
Hallo,

We hebben sinds kort de HD-DVR staan na een upgrade naar HD-TV (De oude DVR is ingeruild). Omdat dit apparaat, net als de oude DVR, een nog al fors stand-by gebruik heeft en we niet echt vaak TV kijken staat deze meestal uit (stekker eruit).
Nu is het al twee keer voorgekomen dat bij het aanzetten van het apparaat we de melding kregen dat we geen toegang hebben tot bijv. RTL en Nederland (terwijl we wel het abonnement daarvoor hebben). Volgens de helpdesk is het de bedoeling dat je de DVR altijd aan laat staan (en als je niet kijkt, op stand-by), omdat dan de updates niet door kunnen komen.

Nu begrijp ik best dat je de updates naar de abonnee wilt kunnen sturen, maar waarom is het zo moeilijk dit te doen op het het moment dat je het apparaat aangezet wordt of desnoods op een een vaste dag in de week/maand? Ik heb geen zin om elke keer dat dit voorkomt de helpdesk te bellen (fijn 0900 nummer) om een en ander weer recht te zetten en/of die DVR in stand-by te zetten als ik er niet ben (Ik wil geen onnodige energie gebruiken...). Het enige alternatief is blijkbaar geen box te nemen, maar naar het analoge signaal te gaan kijken (en daar heb ik geen HD-abonnement voor genomen!)

Het vreemde is overigens wel, dat dit probleem met de oude box niet speelde. Deze heeft ook langere tijd uitgestaan en toch bleven alle instellingen gewoon bewaard... (misschien tijd om een klein batterijtje erin te zetten zodat het geheugen o.i.d. onder spanning blijft???)

Iemand enig idee??

Alvast bedank.

Jur
 
TCP_IP
Dat is toch vreemd, we hebben ook zo'n mediabox beneden staan. (Dat bedoel je toch?)

Omdat de aan/uitknop het niet doet van de TV en omdat mediabox en TV op zelfde contactdoos zit trekken we meestal gewoon de stekker eruit.
Irritante alleen is dat wanneer je de stekker erin doet de mediabox eerst 2 min. naar updates gaat zoeken en dan eindelijk pas aangaat.

Meeste apparten hebben ook zo'n batterijtje, CMOS batterij word het meestal genoemd.

Wat je evt. de volgende keer zou kunnen doen is die creditcard zeg maar (smartcard?) even eruit en erin kunt doen.


Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Jur-Adam
Ik heb ondertussen:
- de mediabox 2 uur (stand-by) aan laten staan
- Terug naar fabrieksinstellingen geprobeert
- smart-card er uit en er weer in...

Het enige wat ik ontvang op dat ding is Salto 1, de rest blijft 'niet toegankelijk'

Nu weet ik niet hoe vaak jij TV kijkt, maar bij ons is dat 1x per 2 weken (als we al kijken). De mediabox staat dus eigenlijk zelden aan, maar dat zou geen probleem moeten zijn dacht ik zo maar...

Maar goed, ik probeer morgen wel de help-desk te bellen, kijken of ze 'm weer aan de praat kunnen krijgen..

In ieder geval bedankt :-)
 
TCP_IP
Pff ja ik zelf kijk via mediabox eigenlijk zelden, denk zo'n 2 á 3 x per week ofzo. Meer de rest van de familie die tv kijkt.

Je hoeft niet perse de helpdesk te bellen, je kunt het ook via dit forum doen als je wilt.
UPC heeft namelijk ook een zogenaamd 'webcare team', dat betekent dat je via dit forum contact kunt opnemen en dan bellen ze jou Wink

Klik op onderstaande link om Jordy-UPC van UPC webcare team een Prive Bericht te sturen met een beschrijving van je probleem.

Stuur Prive bericht naar Jordy-UPC
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen toegang meer tot TV-kanalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
Internetradio stations streamen niet meer Opleveringsproblemen 13 10 januari 2015, 13:01
Geen opname na instellen via TV Guide UPC Digitale televisie 3 07 december 2014, 10:46
Geen goed beeld bij serie`s of films UPC Digitale televisie 5 26 april 2014, 13:06
UPC klanten krijgen onbeperkt toegang tot films en series. UPC Digitale televisie 5 16 april 2014, 10:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah