obey-robots.txt
22 April 2018, 20:16
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Steun ons
Onlinekabelshop
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

UPC/Philips HDDVR Mediabox

Rees54
Sinds kort heb ik mijn grijze UPC DVR Mediabox omgeruild voor de Philips HDDVR Mediabox.
Mijn eerste ervaringen zijn goed maar ik zit wel met twee issues.
1. De box is dus aangespoten op mijn Philips tv via de bijgeleverde HDMI kabel. Voorheen kon ik zowel de TV als de Mediabox aanzetten via de grijze afstandbediening, de rood oplichtende knopjes bovenaan de ab. Dit lukt niet met de zwarte afsrandbediening. Nu moet eerst de tv met zijn eigen ab op kanaal HDMI1 zetten, dan pas kan ik via de UPC ab (knop UPC eerst indrukken) door de kanalen lopen via de mediabox. Is dit normaal omdat nu een HDMI ingang gebruikt wordt!

Ik zou graag met één ab zowel de tv als de box willen bedienen zonder dat ik eerst de TV op kanaal HDMI1 moet zetten.

2. Dan het geluid harder of zachter zetten. Met de UPC ab is het harder zetten zeer beperkt en krijg ik op tv ook een kleine horizontale balk te zien. Als ik het geluid nog harder wil hebben moet ik weer de ab van de TV pakken. Ik krijg dan een andere geluidsbalk op tv te zien, links/vertikaal, maar kan het geluid wel stukken harder zetten.

Wie heeft hetzelfde probleem of juist de oplossing hiervoor.

Groet, Rees54.

guus
Antwoord op issue 1: Ja dat komt waarschijnlijk omdat de tv, indien er een inkomend signaal is, gelijk afstemt op een van de AV/scart kanalen. Ik heb zelf ook een HDTV en dat automatisch afstemmen doet hij alleen bij een aparaat aangesloten op AV 1 of AV 2. Bij HDMI is dat niet zo, dus zul je het zelf moeten doen. Je kunt dan je upc afstandsbediening syncrhoniseren met je tv zodat je ook je tv kan bedienen. Kijk even in de handleiding hoe het moet. Kom je er niet uit meld het dan hier. Dat kan waarschijnlijk gelijk de oplossing zijn voor issue 2 want, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je idd op de HDDVR mediabox ook geluid kan instellen. Op de gewone mediaboxen kan dat niet, en dan kan het alleen via de tv. Als je upc afstandsbediening echter synchroniseert met de tv kun je (Door op het TV knopje te drukken) ook je tv bedienen Smile

guus
wiebe schreef:
Hallo die meleur heb ik ook. eerst mijn samsung aan zetten met de samsung ab dan op de
hdmi drukken. dan gaan we op de mediabox ab op upc drukken en de zender op zoeken.
als ik dit voor uit geweten had was nooit aan die troep begonnen.ik ben namelijk 79 jaar en wordt er knetter gek van.wiebe

Ja net zo als hierboven is het mogelijk om je upc afstandsbediening met je TV te synchroniseren. Alles wat je dan hoeft te doen. is het volgende: 1. Zet je tv aan. 2. Druk op de UPC afstandsbediening op de tv knop. 3. Selecteer HDMI 4. Druk op de UPC knop. 5 Zappen maar!

eric2
Na alle horror verhalen dacht ik kom UPC zal nu toch wel alles aangepast hebben? dus toch gekozen voor een digitaal abbo icm HD DVR mediabox. Ik moet zeggen ben zeer tevreden, kwaliteit goed, lekker veel kanalen en het werkte vrij snel.

Aleen 1 probleem: de mediabox wordt heeel warm maar alleen in standby stand. als hij aan staat is hij redelijk koel echter in standby warmt ie snel op. de ventilator gaat wel aan maar dat helpt niet veel. Ik hoor berichten dat het stroom verbruik in standby hoog is. Het lijkt er dus op dat het ontwerp van de box dusdanig raar is dat de componenten in de box veel stroom verbruikenin standby wat weer veel warmte geeft!

Bij de UPC winkel zijn ze ehhh hoe zeg ik t netjes, niet al te slim dus kom ik niet verder. zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing?

- Uitzetten na gebruik is een oplossing alleen dat mag niet van UPC. Ik vraag me af waarom niet (krijg geen goed antwoord) Zijn er mensen die ervaring hebben met uitzetten?

BEDANKT voor de feedback...

Eric

guus
Je mag hem niet uitzetten omdat je de box dan keer de connectie met UPC verliest en UPC dus (bijvoorbeeld) ook geen updates kan doorvoeren etc.

carborundum
Ik heb deze nu ook en het reageert erg vreemd op de a.b. Als ik mijn televisie aanzet, reageert hij ongeveer vijf minuten lang niet op de ab, en daarna doet hij het prima. De ab is ingesteld op Samsung via de procedure uit de handleiding.

Dat van de volume vind ik ook vreemd - ik kan met de UPC bediening de ingestelde volume o de televisie zelf een beetje varieren, maar heb geen toegang to de 'echte' volume.

Ik heb net nieuwe batterijen in de ab gedaan, maar dat hielp ook niet. Meer tips welkom!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC/Philips HDDVR Mediabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
UPC rolt verbeterde H3-firmware Horizon mediabox uit UPC Digitale televisie 2 11 september 2014, 11:17
UPC mediabox icm amerikaanse TV Hardware instellingen 1 11 mei 2014, 15:33
Philips tv en horizon-box storing Storing 7 06 oktober 2013, 10:48
Gebruik UPC Horizon mediabox niet meer verplicht UPC Digitale televisie 2 01 mei 2013, 19:45
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah