obey-robots.txt
17 Oktober 2018, 14:18
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Digitale Kanalen zoeken met Sony Bravia en 3 toestellen

Anderjasje
Ik heb afgelopen dagen de mediabox aangeschaft en aangesloten. Als ik via de meegeleverde afstandsbediening van de UPC mediabox werk, krijg ik wel de digitale zenders op de TV (een Sony Bravia). Als ik met de Sony-afstandsbediening van de TV op zoek ga naar digitale zenders (via het Menu en instellingen) dan vindt deze geen digitale kanalen, alleen analoge zenders. Rara hoe kan dat? Weet iemand hoe kan ik de TV/afstandsbediening en de mediabox wel goed op elkaar kan afstemmen?

Ik heb nog een aanvullende vraag over de aansluiting van zowel een Bose audio-set als een Philips DVD-recorder met hard disk. Kunnen die spullen allemaal aan elkaar worden gekoppeld zodat het geluid via de bose-set wordt afgespeeld? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd (scart, coax?), geluidskabeltjes, 1 of 2?

Bij voorbaat dank voor de hulp

Anderjasje
Gewijzigd door Anderjasje op 05 januari 2009, 18:26

guus
Dat bovenste gaat (jammer genoeg) niet werken. Ik heb zelf ook een sony bravia tv en die functie van Digitale Televisie werkt alleen als je een kaart erin hebt. In die tv's zit namelijk een dvb-t (of misschien dvb-c decoder) waarmee je dus eigenlijk zon digitaal kastje kan inbouwen. Aangezien jij dit niet hebt gedaan, en dit ook niet kan met UPC, kan je die functie dus niet gebruiken.

Je moet dan inderdaad De dvd recorder met tulpstekkertjes aansluiten en ook de upc mediabox kan je met tulpstekkertjes aansluiten. Weet alleen niet hoeveel aansluitingen er in de bose set zitten.

Anderjasje
Dankjewel Guus.
Ik begrijp dat het ook niet mogelijk is om de digitale kaart uit de mediabox over te zetten naar de TV, want zo'n sleuf heeft ie wel. Correct?

Volgens de gebruiksaanwijzing is het wel mogelijk om de TV op de afstandbediening van de mediabox te zetten (nog niet uitgeprobeerd). Weet je toevallig of omgekeerd de mediabox ook op de Sony afstandsbediening kan worden gezet?

Ik puzzel de aansluiting tussen de andere toestellen later uit.

Vrgr
Anderjasje
Gewijzigd door Anderjasje op 06 januari 2009, 13:14

guus
Ja dat klopt. Maar UPC heeft zijn dienst zo beveiligd dat het gewoon niet mogelijk is.

Het kan wel met KPN digitenne maar ja, dan heb je alleen weer de normale zenders...

Nee de afstandsbediening van de Sony op de mediabox gaat niet werken. Andersom wel. Dat heb ik hier op deze site al een keer uitgelegt.

Anderjasje
Wederom dank Guus.
Kun je misschien aangeven waar je die uitleg precies hebt gegeven? kan hem zo 123 via de zoekfunctie niet vinden.
Dank alvast.
Anderjasje

Popeye
Deze? afstandbediening instellen?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Anderjasje
Goed, dat is of was eigenlijk al gelukt. Wat me opvalt is dat als je de TV via de afstandsbediening van de mediabox bedient, teletekst anders in beeld wordt gebracht en niet direct naar de opgegeven nieuwe pagina gaat maar eerst weer alle pagina's afdraait voor hij bij de juiste arriveert (zoals bij mijn oudere toestel het geval was). Is hier wat aan te doen?

Nog een vraag: de beelden van de digitale TV (ingesteld op 'smart'Wink vallen deels buiten het scherm waardoor soms hele stukken tekst die in beeld worden gebracht (bijvoorbeeld het signalement bij 'opsporing verzocht'Wink buiten het scherm valt. Is hier wat aan te doen?

Vrgr
Anderjasje

guus
Ja je kunt op menu drukken. En dan instellingen (Of TV Instellingen of iets dergelijk) en dan moet je het beeld formaat instellen op 16:9. Dat is namelijk de standaard voor Breedbeeldtelevisies.

biertiem
Ik ben erg benieuwd hoe je dat hebt gedaan..... want dan kan mijn mediabox gewoon in de kast. Deel het even met iedereen op het forum! Of mail me even. Alvast bedankt!

Kranendonk
Hallo,

Ik heb zelf ook een Sony Bravia 37w5500 en ik zou het ook erg op prijs stellen als je even met ons deelt hoe je het voor elkaar gekregen hebt.

Alvast bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitale Kanalen zoeken met Sony Bravia en 3 toestellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC lanceert tv-kijken op Android-toestellen UPC Digitale televisie 1 21 maart 2014, 13:49
In maart gratis Sport1 voor digitale kijkers UPC Digitale televisie 1 22 februari 2014, 21:07
Digitale TV en digitale Radio UPC per 4-4-2013?! Nieuws over UPC 1 23 april 2013, 00:31
Wijzigingen UPC pakketstructuur digitale tv UPC Digitale televisie 1 30 september 2012, 12:41
UPC Digitale Interactieve TV uitgebreid met verbeterde EPG UPC Digitale televisie 2 17 september 2012, 10:46
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah