obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 19:24
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Vraag over UPC Telefonie Basis en internet 80 Kbps

Heinz
Beste forummers,

Ik hoop dat ik dit in de juiste rubriek heb gepost.

Ik heb een vraag of misschien iemand ervaringen heeft met UPC Telefonie Basis in combinatie met internetten dat in dit pakket zit. Wordt op dit moment door UPC aangeboden voor slechts 9,95 p.m., de eerste 6 maanden zelfs gratis. (Ik heb al sinds 3 jaar UPC-digital tv).

De kwestie is dat ik veel problemen ondervind met mijn huidige internetprovider en wil overstappen. Tevens wil ik van mijn internetverslaving afkomen. Tot mijn verbazing zie ik dat UPC Telefonie Basis ook een internetverbinding omvat met een down- en uploadsnelheid van 80 Kbps (bij mijn huidige provider is dat resp. 131/23). Je krijgt dan echter geen e-mail adres bij chello, dat moet je zelf aanmaken bij bijv. Hotmail of Yahoo (heb ik al). Het Telefonie Basis-abonnement van UPC dient eigenlijk meer om gebeld te worden via een vaste telefoonlijn, vergelijkbaar met het KPN Budget-abonnement dat ongeveer even duur is. Uitgaande telefoongesprekken via de vaste telefoonlijn zijn relatief duur met zo'n abonnement. Maar voor dat soort gesprekken heb ik reeds bij een mobiele telefoonaanbieder een abonnement: 5 uur bellen voor 10,- per maand en dat bevalt uitstekend en laat ik zo.

Al met al zou dit een aanzienlijke besparing betekenen. Voor slechts 20 Euri p.m. steeds bereikbaar via een vaste telefoonlijn, 5 uur uitgaand kunnen bellen via een mobiele lijn en....een internetverbinding, plus de nog de eerste 6 maanden gratis. Op dit moment betaal ik 49,- voor alles bij elkaar per maand, maar mijn internetverbinding is dan relatief sterker. Dezelfde combinatie met het Telefonie Basisabonnement van UPC scheelt op zijn minst 29 Euri per maand.

Nu mijn vraag: is die relatief zwakkere internetverbing 80 Kbps van UPC haalbaar, ik wil immers veel minder gaan internetten. Of raad je mij dit af? Wie heeft hiermee ervaringen? Bij voorbaat dank voor de beantwoording.

Popeye
Ik kan je niet overal antwoord op geven en ik hoop dan ook dat anderen je wellicht van advies kunnen dienen.

Als je vorige ISP via ADSL werkte dan zou via de kabel een goede optie zijn. Immers welke ADSL provider je ook kiest, ze moeten allemaal met die koperlijntjes van de KPN werken. Wat vermoedelijk het probleem was.

80 kbps is superweinig nog geen 10 Kilobyte per seconde. Heb je die snelheid wel goed?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Heinz
Inmiddels heb ik de zaak aangesloten met behulp van het UPC overstappakket. Alles zeer duidelijk en je krijgt ook 30 minuten gratis telefonische ondersteuning van een installatiemonteur. De internetverbinding Chello Basis met lagere snelheid valt niet tegen. Deze is iets langzamer dan mijn vroegere verbinding, maar met de snellere browser van Mozilla Firefox is dit bijna gecompenseerd. Ik kreeg ook een nieuw e-mail adre met gratis anti-virus en anti-spambescherming. Het modem kost 45,- Euri borg, alle verbindingskabels en de splitter zijn gratis. Voice-mail is in tegenstelling tot KPN ook gratis. De telefoonverbinding wordt door UPC gewijzigd met nummerbehoud. In de tussenfase houd ik nog even de KPN-lijn.

Als ik de prijs in aanmerking neem voor het geheel (9.95 p.m. met aanbieding eerste 6 maanden gratis) valt mij dit beslist niet tegen en betaal ik nu nog slechts ca. 1/3e van kosten die ik vroeger voor internet en telefonie kwijt was via KPN.

Popeye
Mooi zo! Positieve verhalen zijn ook welkom!Grin Update je ervaringen zo af en toe! Wink
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Heinz
Even een evaluatie.

Het internetproduct dat UPC samen met een telefonieabonnement voor 9,95 p.m aanbiedt (zie boven) bevalt prima. Het landelijk beltarief is inmiddels verlaagd en kost ongeacht het tijdstip 2,5 ct. per minuut, doorschakelen en voice-mail zijn in tegenstelling tot bijv. KPN inbegrepen.

De internetverbinding is idd langzamer dan wat ik normaliter gewend was, maar voldoet. Podcasts beluisteren en afbeeldingen downloaden geen probleem, maar met video's zoals nieuwsfilmpjes of uitzendinggemist.nl lukt dat bijna niet. Upgrading kan later altijd nog, maar dan komt het tarief in de buurt van dat van de concurrenten. E-mail verbinding is uitstekend en de helpdesk goed bereikbaar, vriendelijk en deskundig. Als ik een rapportcijfer mag geven, gezien ook de lage abonnementskosten: een dikke 8.

Daarnaast kan ik melden dat storingen in de tv-ontvangst via de mediabox, zoals blokjes in het beeld of haperingen in het geluid, bij mij althans definitief tot het verleden behoren. Komt het toch voor zal het waarschijnlijk liggen aan een gevoelige startkabelstekker die niet helemaal goed vastzit.
Gewijzigd door Heinz op 29 april 2007, 10:08

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over UPC Telefonie Basis en internet 80 Kbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Vraag over Email Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 22:18
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah