obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 00:45
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Moireverstoring in HD beeld.

CBdicX
Hallo,

Hoop dat iemand dit herkend en misschien een oplossing weet.

Op mijn 52W4000 Sony Bravia FULL HD tv (3 weken oud) laat de zwarte Philips HD box in drukke vlakken zoals kleine strepen en/of klein geruite overhemden een verstoring zijn wat bekend is als moireverstoring.
Die vlakken verspringen en bewegen als de kamera een beweging maakt of als de persoon beweegt.

Dit doet zich NIET voor bij de standaard uitzendingen en ook niet met afspelen van DVD, dit is allemaal prima, alleen HD............
Wel is het zo dat via DVD de Sony naar 1080P schakeld.

Ik heb de Philips box op 1080i staan maar ook op Auto gebeurd dit omdat de box dan toch naar 1080i schakeld voor het HD signaal.
De Sony TV schakeld automatisch naar het aangeboden signaal en kan ik niet handmatig beinvloeden.

Ik heb ook Sony gebeld en dit is geen oorzaak die de TV veroorzaakt, anders zou ook DVD dat probleem moeten laten zien maar dat is goed.
Alles is via HDMI gekoppeld, dus geen SCART.

Ideen ?

CBdicX
Hallo,

Na melding van deze "storing" contact gehad met Sony TD en die vertelde dat Moire verstoring ALTIJD veroorzaakt worden door compressie technieken en/of berekeningen door de set top box (de zwarte Philips).
De Sony maakt van het 1080i UPC signaal 1080p maar de Moire verstoring zit reeds in het UPC signaal voor de de-interlacing.
Andere instellingen zoals 720p of Auto maken geen verschil !

Twee weken geleden ook gemeld aan UPC met een standaard antwoord als reply:

>> u dient uw instellingen van de TV aan te passen..... <<

Heb sinds een aantal dagen ook contact met een Ziggo gebruiker die net zoals ik een Sony Bravia W serie LCD TV heeft en die heeft GEEN Moire verstoring in de HD uitzendingen (zoals VOOM - Discovery HD ect.)

Ik ga deze bevindingen wederom melden aan UPC en hoop dat ze een aanpassing kunnen doen in de compressie techniek (zoals Ziggo misschien) om zo zonder Moire verstoring te kunnen kijken.....

CBdicX
Na contact gahad te hebben met COAX die op hun buurt weer contact met UPC hebben gezocht betreft de Moire en Blokken storing in HD uitzendingen (bij mij althans) krijg ik na een telefoontje van UPC een nieuwe Philips set top box.
Dit om een einde te maken aan de storingen...........

Ik zelf ben van mening dat dit niet veel zal uithalen daar de set top box die ik nu heb 6 weken oud is.
Volgens de UPC medewerker is het mogelijk dat de pocessor niet helemaal lekker is en dus die verstoringen veroorzaakt.
Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn geweest tijdens te test periode.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe box en hou jullie op de hoogte.

CBdicX
Heb gisteren (middag) de nieuwe Philips HD decoder ontvangen en was na het aansluiten aangenaam verrast met een duidelijk storings vrijer beeld.
Dit lekkere gevoel verdween 's avonds weer waarbij de HD zenders wederom veel blokken storing lieten zien.
Moire is wat moeilijker te traceren daar dit zich alleen maar in bepaalde situaties openbaart.

Het was dus in de avond uren weer op het zelfde nivo wat mij aan het denken zet dat dit wel eens een bandbreedte probleem kan zijn.
Waarom is overdag de storing duidelijk minder, en s'avonds meer.....
Kan alleen zijn dat er s'avonds meer gebruik wordt gemaak van oa Internet en dit dus invloed heeft op de kwaliteit van de HD kanalen.

Ook zijn de storingen (ook Moire) op te nemen dus ligt het probleem bij de bron.

Het enige wat ik nog zou willen proberen is de Philips box op een andere Full HD tv aansluiten om te kijken of de storingen daarop ook zichbaar zijn.
Maar ja, ik heb maar 1 Full HD tv...........(met HDMI)

Ik zal wederom UPC op de hoogte brengen van mijn bevindingen.

Nieuwenhuizen
Dit probleem heb ik enige tijd geleden ook gehad ! Met de Sony 32W4000 in combinatie met de mediabox HD kwaliteit. Regelmatig verschijnen er blokjes in beeld b.v. tijdens een voetbalwedstrijd en soms een scherp geluid. Drie verschillende monteurs, twee mediaboxen verder en geen verbetering.
Eerst een discussie over de bekabeling terwijl ik geen enkel risico heb genomen en alle onderdelen zoals connectoren, splitter en bekabeling (volgens het advies en op aanbeveling van UPC) volgens voorschrift is aangebracht. Elke keer een nieuwe monteur met z'n eigen aanpak en diagnose. Eind resultaat alles weer retour gestuurd !! Is er iemand die een SONY 32W4000 in combinatie met de mediabox in HD kwaliteit goed heeft werken ???

CBdicX
Hallo, hier het vervolg verhaal betreft de blokken storing (moire is een ander verhaal).
Na het ontvangen van een nieuwe HD box (4 dagen terug) de box vol goede moed aangesloten en helaas wederom de blokken storingen :-(
Het lag dus duidelijk niet aan de box (?).
Ondertussen had ik alle kabels op het hoogste nivo zitten:
HDMI 1.3a
Coax (2 mtr vanaf het aansluit punt !) 110 dB

Maar helaas, nog steeds storingen dus UPC heeft de kabels door gemeten en het resultaat was dat mijn signaal ver boven gemiddeld lag,
Quote van de helpdesk:
>> Ik wou dat ik zo'n signaal thuis had.......... <<

Omdat ik wilde uitsluiten dat het aan de Sony W4000 lag wilde ik de Philips box testen op een demo TV in de UPC winkel.
Dit was geen probleem daar de helpdesk medewerker dit ook wilde weten.
Dus afgelopen Woensdag naar de UPC winkel.

Na een ochtend in de UPC winkel gebivakeerd te hebben met mijn Philips HDTV box met de opgenomen storingen, kwam ik tot de conclusie absoluut GEEN storingen tezien in de HD zenders die als demo in de winkel speelde !!

Dus na wat wachttijd was mijn HDTV box aan de beurt, de handel op een demo Philips Full HD LCD aangesloten en mijn opgenomen programma's met storing afgespeeld.
(Ik wilde specifiek dit op een andere HD TV zien om uit te sluiten dat het aan de Sony W4000 lag).
De verkoper die het aansloot had zo-wie-zo de genoemde storingen nooit gezien, hij maakte zelf ook gebruik van de HD box en dat was storings vrij.
Zijn reactie was dus ook zeer verbaasd toen hij de blokken en moire storing op de Philips zag..........

Conclusie is dus duidelijk dat als het opgenomen kan worden ligt het probleem dus bij de bron.
Na wat heen en weer gepraat met de verkoper gaf deze het advies een versterker te proberen ondanks dat mijn signaal prima is.
Ik dus 30 Euro neer gelegd en met versterker richting huis.
Thuis de 3 weg UPC splitter van de wand contactdoos af (dit is mijn hoofd aansluiting) en de UPC versterker erop.

En wat was ik direct verbaasd !!!
Geen storingen meer op Discovery HD, Historic HD, Animal Planet HD !
Alleen VOOM laat nog wat blokken storing zien, wel minder maar niet weg.
Ik werd Dondedag jl terug gebeld door de UPC helpdesk en werd gevraagd naar het resultaat in de winkel.
Het gehele verhaal verteld en de medewerker zou dit verhaal met de versterker ook doorgeven aan de UPC TD.
Wel vertelde de medewerker mij dat UPC voor de versterkers en splitters een midden kwaliteit gebruiken.
Daar is misschien dmv Hirschmann nog winst te halen en misschien op 100% storings vrij uit te komen.........

Conclusie:
In mijn geval werkt de UPC versterker dus voor 75% van de HD zenders en zijn die storings vrij, terwijl zonder versterker alle HD zenders de blokken storing heeft.

..............Maar ik wil 100%.....................
Dus nu het Hirschmann verhaal.

Volgende week ontvang ik een Hirschmann versterker (GHV830A) met het lieve prijsje van 123 Euro.
Dan komt er nog een Hirschmann splitter en diverse F connector aansluitingen bij dus ik kom rond de 150 Euro uit.
Heb dit bij > KLEINSPUL.NL < gekocht vanwege de prima ondersteuning.
Heb het hele verhaal ook daar verteld en met hun hulp tot deze Hirschmann setup gekomen.
Er zijn twee manieren van aansluiten (met en zonder de UPC splitter voor het modem) en ik laat wel weten hoe het volgende week verloopt als ik de onderdelen binnen krijg en hoe ik het aansluit.

Tot volgende week, en misschien wel op 100%............

PS. een hoog kwaliteit Hirschmann splitter snoept 3.8 dB af van het aangeboden signaal, de mindere UPC splitter zal hoger scoren.
De kans dat je met de UPC splitter onder de minimale signaal grens duikt is dus aanwezig (zeker s'avonds met meer Internet verkeer),
zeker voor de misschien gevoeligere HD zenders.
En een splitter is nu eemaal nodig voor het modem.
De UPC versterker zal rond de 12 dB versterken, terwijl de Hirschmann instelbaar is (na aftrek van de ca. 4 dB voor de splitter) tussen de 15 en 25 dB.
Of een te hoge versterking negative invloed op het Digitale (HD) beeld zal ik vanzelf ondervinden.........
Gewijzigd door CBdicX op 11 oktober 2008, 14:37

CBdicX
De Hirschmann werkt helaas niet op de Philips STB !
Ik vermoed dat de HM een te hoog signaal naar de STB stuurt, want zelfs met de potmeters op de laagste stand krijg ik "signaal storing" in beeld.
De HM gestest op Analoge TV, geen probleem, Digitaal 0...........
Dit loopt dus helaas hier vast en heb ik de UPC versterker maar weer aangesloten.

CBdicX
Hallo Martin,

het beste op dit moment is je problemen op papier (mail) te zetten op de site van COAX.
http://www.coax.nl/

Deze gebruikers vereniging is in ieder geval in staat UPC tegen gas te geven.
Je kunt ook zonder dat je lid bent (7.50 per jaar) reageren en COAX zal dat dan meenemen
in de gesprekken met UPC.
Volgende week Donderdag heeft COAX weer overleg met UPC, met name betreft HD.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moireverstoring in HD beeld.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen goed beeld bij serie`s of films UPC Digitale televisie 5 26 april 2014, 13:06
Internet + telefoon valt steeds weg. Digitaal / Analoog beeld is niet goed Storing 4 29 juli 2010, 17:43
geen HD-beeld met cisco box Algemeen 2 25 juli 2010, 16:58
Slecht Beeld Digitale TV alle zenders Postcode 4153 UPC Digitale televisie 2 10 juni 2010, 13:07
Slecht beeld door DVD recorder UPC Digitale televisie 2 17 mei 2010, 09:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah