obey-robots.txt
25 Juni 2018, 17:21
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Onderwerp afdrukken

Hoge fluittoon van Digtale Radio

CBdicX
Hallo,

kent iemand het volgende probleem:

Ik heb via de UPC muur splitter TV, telefoon en dan nu radio aangesloten.
Vanaf de Radio splitter plug een COAX kabel naar de receiver toe gebracht (2 Mtr) en op COAX IN aangesloten.
Als ik nu FM kies op de receiver (het is dus AM of FM) dan hoor ik alleen maar een hoge fluittoon..............

Wat doe ik verkeerd ?

Groeten,
CBdicX

Wout
Misschien niets! Plug eens een simpel draadje van 0.75 meter in het binnenste gaatje van je coax in! Ook een fluittoon dan is je tuner kapot. Geen fluittoon, zoek eens een station op b.v. 96.2 MHz.

Een draadje van een andere lengte wil ook wel.:p

CBdicX
Hallo Wout, werkt uiteraard maar ik wilde "gewoon" de digitaal beschikbare radio kanalen gebruiken doorgegeven door UPC.
En dit zonder steeds de TV aan te zetten om Radio te luisteren........

Misschien nog een ander idee voor de digitale radio kanalen ?

Popeye
Je kunt niet een digitaal signaal in een analoge ingang stoppen dat kan niet. Je moet dan een D/A omzetter gebruiken. (digitaal/analoog)

Mogelijk kun je ook je digitale ontvanger via tulp of een scartaansluiting op je versterker aansluiten. Heb je gelijk een bioscoop effect bij tv kijken.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

guus
Ja dat heb ik ook gedaan. Je pakt dan gewoon een wit en een rood kabeltje. Sluit die aan, achterin de UPC mediabox. Dan aansluiten achter in de tuner/versterker en je hebt het geluid van tv kijken op de boxen Grin

Als je dan de radio aanzet en je zet de tv uit dan hoor je nog steeds geluid uit de boxen Smile

CBdicX
Het punt eigenlijk dat meneer Philips verzuimd heeft de Radio knop werkelijk te gebruiken op de afstandbediening.
Nu, als je digitaal wilt luisteren, dien je eerst de tv aan te zetten, naar menu te gaan, daar digitale radio selecteren en zender, dan kan de tv uit en kun je gaan luisteren.

Nog een punt is dat de box niet laat zien om welke zender het gaat, vreemd in het RDS tijdperk !
Dus als je van zender wilt wisslen weer de tv aan, enz, enz........

Dus een hoop gemiste kansen, maar goed, als je Philips in zee gaat kan je dit soort grappen verwachten.
Maar dit is niet het enige probleem van die box, er zitten meedere onzinnige dingen in die zwarte HD mediabox........helaas :-(

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge fluittoon van Digtale Radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Radio Gelderland opgelost Algemeen 1 08 juli 2013, 09:03
Digitale TV en digitale Radio UPC per 4-4-2013?! Nieuws over UPC 1 23 april 2013, 00:31
Dispuut met UPC na omzetting naar Horizon (Hoge factuur) Klacht over UPC 3 28 januari 2013, 11:51
cisco modum storing op radio Algemeen 6 08 maart 2011, 01:26
Programmaraad stelt concept-advies voor UPC radio vast Nieuws over UPC 1 01 oktober 2010, 23:00
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah