obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 19:24
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Thomson versus Philips

CBdicX
Haalo,

Ik heb van UPC na een klacht over het slecht functuneren van de zwarte Philips afstandbediening een Zilveren Thomson gekregen.
Die communiceerd inderdaad beter dan Philips eigen AB maar ik zit met 1 probleem.
Alle toetsen komen overeen en werken, behalve de toets van geluid harder en zachter ............
Die werkt dus niet wat volgens mij komt om dat bij deze toets het lampje van TV aan gaat en niet van UPC wat met de andere toetsen gebeurt.

Ik heb geen manual dus hoop dat iemand mij kan zeggen hoe ik de volume knop ook actief krijg voor de Mediabox.
Heb van alles geprobeerd maar hij blijft onder TV staan :-(

Vast bedankt !

guus
Wat jij bedoelt kun je hier vinden:

http://www.upc.nl...gen/tip_4/
Gewijzigd door guus op 16 augustus 2008, 10:59

CBdicX
Werkt prima Guss, bedankt voor de tip :-)
Enige wat ik anders moest doen is NIET het tv knopje gebruiken maar de UPC knop.

guus
Hoe bedoel je?

Kan jij nu ook de mediabox harder en zachter zetten met jouw afstandsbediening? Shock

CBdicX
Ja, ik kan nu de mediabox harder en zachter zetten.
Wat ik bedoel met de UPC knop is dat in de gebruiks aanwijzing staat dat je de TV knop moet in drukken.
Als je dat doet reageerdt de mediabox niet, die reageert alleen als je de code onder de UPC knop zet.

Ook probeer ik nu de gehele ochtend een Sony Surround versterker onder de DVD-R of TV knop te krijgen wat niet lukt.
Ook het versturen van alle codes (991) werkt niet.

Ik begrijp toch echt niet waarom dit anno 2008 nog steeds zo lastig is om verschillende apparaten met 1 afstandsbediening te regelen. (?)

guus
Maar even voor de duidelijkheid, jij zet dus met jouw afstandsbediening het geluid van de mediabox harder en zachter?

Welke code van welk apparaat typ je dan in?

CBdicX
Hoi Guus, corect, ik zet het geluid harder en zachter met de zilveren Thomson afstandsbediening (werkt beter dan de zwarte philips)
Dit lukte met de volgende volgorde:

1) op de UPC knop drukken

2) OK en ROOD ingedrukt houden tot UPC knippert

3) Code 991 invoeren

4) Klaar !!

Nu heb je ook geluid bediening voor de zwarte Philips HDTV DVR box.

Toch werkt al dat afstandsbediening gedoe niet lekker.
Ik heb een Sony LCD Bravia (1 week oud) en een Sony Bravia surround receiver (1 week oud) en deze twee zouden via HDMI perfect met elkaar moeten kunnen communiseren, maar nee.....................
Ook dit loopt niet lekker en reageert de receiver vreemd.

TV uit / Receiver gaat ook uit.
Receiver aan / TV gaat NIET aan.
TV aan / Receiver gaat aan maar gaat direct op MUTE.

Wat ik ook instel er gebeurt altijd iets vreemds.
Via Bravia Sync zou alles op elkaar af gestemd moeten worden maar als dat lukt dan worden instelling veranderd die ik als gebruiker niet veranderd wil zien.

Wat ik nu wil gaan proberen is een investering van 280 Euro en dat is de Logitech Harmony 1000 afstandsbediening.
Zou goed moeten werken met wat voor apparaat dan ook en die kan geheel custom afgeregeld worden.
Dus jij als gebruiker bepaald als je bijv, op de TV knop druk wat er voor apparaat er wel of niet aan gaat, en met welke instellingen.

Ik zelf vind zeer irritant dat als ik van TV naar Tuner schakel het geluid veel te hard is voor de Tuner.
Hoop dat ik dit ook met de Harmony kan af regelen.

Er gaan zouden nu 4 uiteenlopende apparaten op moeten:
Sony TV
Sony Surround receiver
JVC DVD speler
Apple iPod

Lijkt mij ideaal als dat allemaal met 1 druk op de knop te switchen en af te regelen is......................

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson versus Philips', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
Philips tv en horizon-box storing Storing 7 06 oktober 2013, 10:48
Cisco EPC3925 versus hyves games Algemeen 1 15 januari 2012, 14:27
thomson twg870ug geen draadloze verbinding Algemeen 3 08 januari 2012, 17:18
THOMSON MODEM Algemeen 3 27 september 2011, 14:31
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah