obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV
Jovel
COAX NL ontving de laatste dagen nogal wat klachten van HD TV gebruikers, dat zij ineens geen TV beeld meer onvingen.
COAX NL heeft navraag gedaan bij UPC, gisteren ontvingen wij de volgende reactie en informatie van UPC:
Bij wijze van test voerden wij per zes augustus het beveiligingssysteem HDCP in bij een deel van onze HD-abonnees. De reden waarom we HDCP invoeren is omdat contractuele afspraken met de HD content providers (studio’s en zenders) ons hiertoe dwingen. Met de invoering van HDCP verzekert UPC zich van blijvende doorgifte van HD zenders. Tot op heden voerde UPC geen HDCP. Eerder bleek dat deze beveiliging niet goed werkte vanwege slecht werkende Toshiba chip-sets. Hierdoor liepen sommige UPC HD-abonnees het risico dat hun HD televisie geen beeld gaf.

Nu dat wij HDCP inschakelen kan het alsnog voorkomen dat televisies van enkele van onze HD-abonnees geen beeld weergeven. Uit deze test moet blijken hoeveel abonnees nadelige gevolgen van het inschakelen ondervinden. Voorafgaand aan de test was dit moeilijk in te schatten. Daarom hebben wij deze beveiliging niet voor al onze klanten in één keer willen doorvoeren. Dit stelt ons in staat de resultaten uit de test te evalueren om vervolgens passende maatregelen te nemen. Op deze manier verwachten wij met een oplossing te komen die al onze HD-abonnees en HD content providers tevreden stelt. In de tussentijd vragen wij klanten die een storing ervaren als gevolg van het invoeren van HDCP contact met ons op te nemen. Wij adviseren hen tegelijkertijd contact op te nemen met de producent van de televisie.
COAX NL was echter niet tevreden met deze reactie en stelde de volgende vragen :
* waarom was dit niet gecommuniceerd via de geëigende kanalen zoals chelloo.com leest.
* waarom geen e-mail adres gemaakt, waar UPC HD TV gedupeerde klanten gebruik kunnen maken , ipv het dure 0900 nummer te moeten bellen.
Ook daar is een reactie opgekomen:
Morgen, donderdag gaat UPC de testen evalueren. De uitkomst daarvan zal zo snel mogelijk aan COAX NL overgebracht worden. De conclusies komen ook op UPClive te staan: het forum aldaar en op chelloo.com. Daar waar nodig, informeert UPC klanten ook op andere manieren.
COAX NL zal ook hier de vinger aan de pols houden en verzoekt, HD TV klanten, die nog steeds last hebben, gebruik te maken van het Feedbackformulier.
Bron: www.coax.nl
 
TCP_IP
dus de abbonee's zijn de proefpersonen Pfft
 
Jovel
Yep kan je wel zeggen,
zijn eigenlijk geen woorden voor :-(
 
Jovel
Vanmiddag heeft COAX NL de volgende mededeling aangaande van bovenstaand probleem van UPC ontvangen :
UPC heeft per vandaag, 14 augustus, de software-update teruggedraaid voor de UPC MediaBox-HDTV zonder opname mogelijkheid. De software-update blijft voorlopig van kracht voor de UPC MediaBox-HDTV DVR. HD-klanten gaven aan storingen te ervaren bij de doorgifte van zenders bij gebruik van de HDMI-aansluiting op hun televisie. Aan de hand van de ontvangen voorbeelden wordt de software aangepast. Onderdeel van de update was de invoering van HDCP. Televisies van klanten die als gevolg van deze update geen beeld meer weergaven bij gebruik van HDMI, zullen dat vanaf vandaag wel weer doen. Klanten blijven echter het risico lopen dat hun televisie bij het opnieuw invoeren van HDCP wederom geen beeld zal weergeven. Wanneer UPC de nieuwe software-update doorvoert voor de UPC MediaBox-HDTV en UPC MediaBox-HDTV DVR is nog niet bekend.
Op de klantservice pagina van UPC staat nu ook dezelfde verklaring.

COAX NL gaat er nu wel van uit, wanneer het invoeren van de HDCP opnieuw zal plaats vinden, dat dit ruim van te voeren aan de klanten wordt medegedeeld via de juiste kanalen. COAX NL bedankt tevens die HD klanten die hun ervaringen hebben gedeeld via het Feedbackformulier van COAX NL
 
Jovel
aan alle HD gebruikers die nog steeds last hebben , van de update,
vandaag het volgende artikel geplaatst op: www.coax.nl

Ook Webwereld, - altijd het laatste ICT nieuws -, wijdde vandaag een artikel aan de geheime testen, van UPC voor het beveiligingssysteem HDCP. Waarin nogmaals door UPC wordt een en ander wordt uitgelegd, van het waarom deze test. Nu is de test voor de gewone HD mediabox wel terug gedraaid, maar voor de HD mediabox met opname mogelijkheid niet. COAX NL heeft al UPC aangegeven dat ze dit niet goed kon snappen. Daar er ook klachten binnen kwamen van HD gebruikers met harde schijf. Zoals Webwereld schrijf, blijft COAX NL ook nu nog het een vreemde zaak vinden, dat gedupeerde HD klanten nog steeds het dure 0900 help desk nummer moeten bellen en dat er geen tijdelijke e-mail adres beschikbaar komt, zoals COAX NL aan UPC heeft voor gesteld.
Het zou toch heel klantvriendelijk zijn op het e-mail adres te vermelden op de klantenservice site. COAX NL verzoekt dan ook nu weer, als er HD klanten zijn, die nog steeds gedupeerd zijn door de update, dit te melden via het inmiddels toch wel bekende: feedback formulier. COAX NL zorgt dan voor het doorsturen naar UPC en deze meegenomen kunnen worden naar de door UPC genoemde evalutatie van de test rondom de HDCP.

Met vriendelijke groet,
Vereniging COAX Nederland
Hans Ronhaar
voorzitter

P.S.:
Nog geen lid?
Wat houdt u tegen om lid te worden?
Toch niet de EUR 7,50? ;-)
 
Jovel
Zoals bekend zou UPC binnen een week komen met de uitslag van de evaluatie omtrent de HD mediabox met hardeschijf. Echter tot op dit moment, had COAX NL nog geen enkele reactie van UPC ontvangen en de problemen zijn nog steeds groot. Ook met HD Mediaboxen met harde schijf ( Philips). Vanavond heeft COAX NL telefonisch contact gehad met UPC en heeft de volgende vragen gesteld:
1) De stand van zaken op dit moment , omtrent de HD problematiek: oa. hoe staat het met de evaluatie ? Wat is daar de uitkomst van en wat zijn de Gevolgen ??
2) De communicatie omtrent deze , waarom staat niets op de Klantenservice site, daar er nog steeds problemen zijn , ook met de HD mediabox met harde schijf?
3) 3) Wat zijn de financiële tegemoetkomingen van UPC naar de gedupeerde klanten?
Morgen (donderdag) zal UPC de bovenstaande vragen beantwoorden. Zodra deze binnen zijn, zullen wij deze natuurlijk communiceren.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC voert testen uit rondom het beveiligssyteem HDCP bij HD TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wie wil meedoen aan testen interactieve-tv? Nieuws over UPC : 1 04 jun 2010