obey-robots.txt
15 Oktober 2018, 19:08
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Meerdere pc's/laptops op internet aansluiten.

sjojs
Ik heb zo'n 1.5 maand geleden een laptop gekocht. Direct een router erbij omdat ik natuurlijk ook internet op mijn laptop wou.
Na een hele hoop chagrijnige en zwaar gefrustreerde buien (en zeker 2 weken) lukte het nog altijd niet om draadloos internet te krijgen.
Ik ging bijna aan mezelf twijfelen.
Ookal heb ik niet het meeste verstand van technische dingen als het over een latopt en toebehoren gaat de router installeren was kinderwerk, kwestie van de instalatie cd-rom volgen.
(het gaat hier overigens over een linksys wrt160n)
Na een maandje heb ik kunnen regelen dat de router alsnog retour genomen werd (14dagen retrourtermijn) via hulp van een aantal mensen een link van een site gekregen waarop werd gemeld dat upc het niet toestaat dat er meer dan 1 computers/laptops op het internet word aangesloten.

Ik hoor van verschillende mensen dat hun zonder problemen toch meerdere computers/laptops op het internet hebben aangesloten en ook zij hebben upc. Waarom zij wel en ik niet!! Dat antwoord heeft niemand mij tot nu toe nog kunnen geven.
Ik heb echt al veel hulp gehad van vele mensen. Upc zelf bel ik niet omdat ik de voige keer belachelijk lang heb moeten wachten tot ik eindelijk iemand te spreken kreeg en ik een keer 20 minuten aan de telefoon heb gehangen en uiteindelijk een antwoord heb gekregen wat helemaal niet klopt. Daarnaast zie ik hier ook verscheidene berichten dat de servicedesk van upc zeer beneden peil is.

Ik hoop dat iemand mij hier de juiste oplossing kan bieden en ik alsnog een 2e poging kan doen om een router aan te schaffen zodat het dan wel nut heeft. Aan mijn laptop ligt het niet want ik kan bij mijn vriend thuis gewoon op het draadloos internet van hun. (zij hebben geen upc)

TCP_IP
klinkklare ONZIN Pfft
daar is een router juist voor... UPC deelt 1 public ip uit
daarom kan er idd maar 1 pc het internet

als je er een router tussen zet krijg de router dat ip adres en vanuit de router deelt hij weer ip adressen uit aan de andere pc's...

gewoon een simpele breedbandrouter erop, wifi instellen en je machines connecten...

heb zelf ook UPC en heb er een Belkin router aanhangen... hier werkt het goed en heb er vaak zon 5 machines aan draaien die ALLEMAAL het internet tegelijk op kunnen..

hele idee van een router is uberhaupt om meerdere machines tegelijk het internet op te laten gaan...

ik bied bij deze wel mijn hulp aan... als je toch een router gaat aanschaffen.. met linksys en belkin meeste ervaring Pfft maar als je voor kwaliteit gaat neem in ieder geval linksys of d-link of draytek

sjojs
Bedankt voor je reactie.
Alleen ik had een linksys router, heb hem mar teruggebracht omdat het niet werkte. Toen ik die router nog had en alles geinstalleerd e.d. kon mijn laptop die router wel vinden (dat was in die lijst die je kan vinden links onder in beeld naast je klokje)
Als ik dan verbinding ging maken lukte dat 9 van de 10x niet omdat hij de router niet kon vinden of er geen reactie van kreeg of er was geen probleem. Dus verschillende onduidelijke redenen.
Hooguit 2x heb ik wel verbinding kunnen krijgen, maar tja, daar had je ook niks aan want dat was zo traag dat ie uiteindelijk aangaf dat de gewenste pagina niet gevonden kon worden.
Momenteel zit ik bij me vriend thuis op het (draadloze)internet via hun router, doet het perfect! Vandaar dat ik er eigenlijk maar vanuit ben gegaan dat het niet aan mijn laptop ligt.
Aangezien ik niemand ken met een laptop verder (bij mij in de buurt) heb ik niet de mogelijkheid gehad om dat te testen.

Ik zal binnenkort wel eens bij ons rondkijken naar een router en dan regelen dat als het nog niet werkt ik terug kan komen of dat iemand mij hulp kan bieden vanuit die winkel.

in iedergeval bedankt voor je reactie!

TCP_IP
zelf ook precies zelfde probleem gehad Wink

weet je wat de oorzaak en oplossing was?

oorzaak:
minimaal 6 draadloze netwerken in de buurt die allemaal op mijn draadloze netwerk stoorden...

oplossing:
het kanaal veranderen waarop deze uitzendde. Stondeerst op kanaal 1, daarna wat kanalen geprobeerd en met kanaal 3 beste ontvangst!

conclusie:
laptop EN router zijn gewoon goed... het signaal stoorde gewoon enorm

TCP_IP
vervolg:

als je wilt nakijken op welke kanalen je buren hun draadloze netwerken uitzenden kun je dit nakijken met netstumbler, een gratis progje.

http://www.netstumbler.com/

bij mij op laptop doet hij het niet echt, denk omdat ik vista er op draai (tijdelijk) maar het werkt wel op XP !

TCP_IP
serieus ?Frown

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere pc's/laptops op internet aansluiten.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitvallen internet Storing 2 16 mei 2015, 10:08
Internet storing Storing 1 27 juni 2014, 07:37
UPC, internet met 200Mbit/s vanaf april voor iedereen beschikbaar Snelheid 1 15 februari 2014, 10:58
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
UPC geeft gratis internet weg door komst glasvezel Algemeen 1 24 juli 2013, 07:34
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah