obey-robots.txt
16 Augustus 2018, 19:24
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Installatie een fluitje van een Eurocent

iMaccer
Van 't weekend het 3 halen 2 betalen pakket van UPC geïnstalleerd. Alles mooi aangesloten met nieuw materiaal, goed afgeschermde coax kabel met dikke koperen ader en de stekkers uit de UPC winkel.
Geweldige handleiding en alles werkte in één keer. Even stoeien met de router van het thuisnetwerk, maar uiteindelijk ook aan de praat gekregen. Snelheid is zoals beloofd. Beeldkwaliteit uitstekend en telefoon doet het ook goed.
De mediabox (Thomson DVR) wordt wel aardig warm, maar uit het TV kastje gehaald en er bovenop gezet voor de koeling.
In het modem zitten 2 telefoonaansluitingen, maar er twee tegelijk inpluggen werkt niet echt, er ontstaat dan een open verbinding binnenhuis, zo lijkt het. Maar even goed naar kijken wanneer de KPN de zaak afsluit. Kan wel al goedkoop bellen naar buiten.
Nu alleen maar hopen dat het ook goed blijft werken.

Vraag: ik wil de spullen graag goed beveiligen tegen blikseminslag/inductie/overspanning. Het modem mag niet uitgezet worden omdat er dan ook geen telefoon is.
Kan ik met een goede overspanningsbeveiliging op het lichtnet de apparaten goed beveiligen? En hoe zit het met de kabelaansluiting?

Graag jullie advies.

TCP_IP
Misschien dat een UPS uitkomst biedt?

Uninteruptable Power Supply

iMaccer
Heb gisteren al eens goed gekeken naar een UPS van Belkin bij een goed gesorteerde kantoorshop. Viel mij op dat er allemaal apparaatingangen inzitten (geen stopcontacten) en dat is lastig aan te sluiten met al mijn gewone geaarde - en platte stekkers. Ook de piekspanningsbeveiliging vond ik aan de lage kant ten opzichte van de surge protecters.
Dat er even noodstroom is wanneer de stroom uitvalt is wel leuk, maar bij een Mac start de zaak nu eenmaal dan gewoon weer probleemloos op, in tegenstelling tot vele Windows PC's (sorry, kon het toch niet laten..;-)
Heb ik elk geval de grootste surge protector met netwerkkabelbeveiliging en telefoonlijnbeveiliging genomen.

Nu alleen nog maar iets vinden voor eventuele piekspanning/inductie via de UPC kabel zelf.

Uiteraard ben je hiervoor verzekerd via je inboedelverzekering, maar ik heb liever dat er niets kapot gaat wanneer het een keer bliksemt. Alleen het werk al om weer alles terug te krijgen zoals voorheen, bestanden, foto's etc. kwijt.....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie een fluitje van een Eurocent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
100% installatie garantie maar geen internet Algemeen 1 16 januari 2010, 21:44
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah