obey-robots.txt
19 Januari 2019, 13:36
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding valt laatste week steeds weg

hyper666
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag valt bij ons de mediabox constant uit. Eerst viel internet en de telefoon ook weg, maar dat gebeurt (afkloppen) sinds gisteravond niet meer. Alles al geprobeerd: resetten, stroom er af, enz. De mediabox is pas een paar maanden geleden vervangen, net als de kabels, splitters, enz.
Wie kan helpen???
Gewijzigd door hyper666 op 12 juli 2009, 16:54

Sik
Hallo allemaal, zelfde probleem. Ik woon in postcode gebied 6714.
Bij iedere avond rond 18.30u valt internet en telefoon weg.
Na resetten doet de boel het meestal wel weer....tot de volgende avond of de avond erna.

falconxp
Sik, heb zelf net Fiber 60 besteld. Zit ook in postcode 6714. Zijn jouw problemen nog steeds aanwezig?

marjannev
Ook ik heb nu al een paar dagen problemen, zowel met tv( om demand) als ook met internet. Verbinding valt weg, resetten helpt niet altijd en als ik mijn modem uitlees staat ie ook op volle kracht uit te zenden. Postcode is 6543 SJ en ik vraag me af of er hier dan ook iets in de wijk niet goed gaat?
Kabels heb ik gecontroleerd.

CasperBTU
Hier ook hetzelfde probleem. Al een paar maanden aan de hand. US lampje begint te knipperen. Afgelopen zaterdag is er een monteur geweest van UPC, deze heeft de splitter vervangen, maar dit heeft helaas niet geholpen...

Donderdag komt er weer een monteur, iemand adviezen om deze beste man de juiste richting op te laten gaan?

Sik
Aan FalconXP: Ja vanmorgen nog storing gehad. Deze keer afgewacht en internet deed het weer na een uur of twee (zonder resetten).

stefanhendriks
Goedemorgen,

Ik heb een UPC Totaal pakket; internet, t.v., bellen, en een recorder. Allemaal mooi. Als het eens allemaal tegelijk zou werken Smile

Ik ben al 2 jaar lid van UPC, en met enige regelmaat heb ik weken last van de verbinding tot het internet. Dit manifesteert zich in een modem, met alle lampjes aan, geen internet verbinding geeft.

Als ik het modem vervolgens reset , dan komt deze niet verder dan het US lampje. Het "online" lampje blijft lang knipperen, tot hij vervolgens besluit opnieuw te proberen en weer met het lampje DS begint.

Gebeld met de helpdesk, en deze hebben mij eerst, zoals velen, verwezen naar mijn eigen Router (zucht) mijn bekabeling; en na veel vieren en vijven ging er eindelijk een monteur deze kant op.

De monteur heeft nogmaals alles gecheckt, en begreep niet waarom het niet werkte. Een nieuw modem geprobeerd, en opeens werkte het! Iedereen blij zou je zeggen.

Dag later werkte het niet meer. Maar, een dag erop weer wel. En toen bleef het een aantal weekjes ok.

Dit hele riedeltje herhaalt zich om de zoveel weken. Ik heb zelfs een persoon van een kabel bedrijf aan de deur gehad die alle bekabeling ging meten tot het verdeelstation (grijze kast) in de straat. Alles was perfect volgens hem. Hij snapte er niets van. Met een gok gaf hij nog 'even' een stroomstoot door een kabel heen en vervolgens werkte het modem weer.

Nu zijn we weer een aantal weken verder, en ben ook reeds van 10MB naar 30MB gegaan. Ik heb nu weer al langer dan een week last van uitvallende verbindingen en wordt er moe van.

Gisteren iemand aan de telefoon gehad , woensdag komt een monteur. Toch zoek ik hier ook raad, want blijkbaar kan de persoon aan de telefoon daar niet mij een voorstel doen om dit probleem "permanent" op te lossen...

Ik heb even gezocht naar de betekenis van DS/US. DS is DownStream en US is UpStream. Ik heb gemerkt dat het modem vaak 'lang' bezig is met het US stukje. Met DS is hij snel klaar. Wat houdt dit in?

Wat ik ook niet begrijp, is dat de groene kabel in mijn woonkamer uit komt. Daar zit mijn splitter op en er zitten 3 kabels aan: 1 voor de tv, 1 voor mijn radio (een vrij lange) en een korte (~ 1.5 meter denk ik?) naar het modem.

Voor de rest, is het natuurlijk vreemd dat dit zo een paar weken weer goed werkt, en zo weer een week of 2 problemen geeft.

Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Opgesomd is het volgende al gecheckt en goed bevonden:
- bekabeling in huis
- bekabeling huis->meterkast en andersom
- modem
- mijn eigen router, (tests worden uitgevoerd zonder en dan blijven de problemen bestaan).
- 3 tot 4 maal monteur geweest die ook niet begreep hoe of wat

Graag hoor ik of iemand een idee heeft, ik word hier een beetje wanhopig van. Helemaal, omdat UPC in mijn postcode gebied de enige aanbieder is en ik er wel mee *moet* leven.

marjannev
vrijdag krijg ik een monteur, er is ook meteen gezegd dat hij waarschijnlijk het in de straat gaat controleren, omdat er in huis eingelijk niks aan de hand is, geen andere kabels, modem werkt, telefonie ook, alleen nog steeds geen on demand en uitzending gemist etc.
ik hou jullie op de hoogte van wat de bevindingen zullen zijn...!!Cool

Alex
Ik heb de laatste 2 weken ook storing gehad, de verbinding viel elke 10 minuten weg, mijn DHCP lease verliep en vervolgens kreeg ik een 192.168.100.xxx IP nummer op de WAN zijde van mijn router .. (??).
Ik heb vervolgens de helpdesk gebelt en het bleek al een bekend te zijn en de monteurs waren hier al mee bezig.
De storing lijkt nu verholpen, echter nu is er een probleem met een aantal mensen die vanuit het buitenland mijn server niet meer kunnen benaderen. Ik heb de personen een tracert laten doen en die loopt gewoon dood, dit is inmiddels al 2 weken het geval. Is er iets bekend mbt de tracerts ?

Eikelestein
Ook bij mij laatste weken hopeloos. Instabielsignaal. Diverse malen langdurig aan de mobiele telefoon gehangen want eigen telefoon doet het niet en op UPC.nl kijken gaat dus ook niet. Klacht aangemaakt en nog eens een klacht aangemaakt maar daar blijft het bij.
Ga toch mijn afgeschreven nota eens terugboeken en zo wie zo te telefoonkosten eraf halen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding valt laatste week steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wat een puinhoop weer/nog steeds! Klacht over UPC 2 01 november 2013, 13:14
Browser en internet verbinding probleem Algemeen 3 27 juli 2013, 14:54
Fiber Power 120 zeer traag laatste week [OPGELOST] Snelheid 4 04 april 2013, 23:34
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing 4 30 november 2012, 20:53
Cisco 3925 herstart steeds HELLUP Klacht over UPC 4 12 november 2012, 11:05
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah