obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 18:29
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Wifi over Horizonbox icm technicolor modem

RonaldMartijn
Hallo,

Ik heb erg veel last van verstoringen van het wifi signaal bij ons thuis. Er zijn ontzettend veel netwerken bij ons in de buurt. Ik heb alle kanalen al geprobeerd maar het wordt er niet beter van. Van de upc medewerker in de winkel mag ik mijn technicolor (TC7200.U) modem omruilen voor een nieuwe. Maar dat is in mijn ogen niet de oplossing. Ik zag dat de 2,4 ghz dus behoorlijk vol zit en dat er niemand de 5ghz zit. Mijn modem kan enkel 2,4 of 5 ghz uitzenden, dus niet beide tegelijk.

Een optie is dus om het signaal via horizon box te laten lopen, zodat ik beide signalen kan gebruiken. Nu ben ik al eens bezig geweest met als uitkomst dat niks meer werkte ;-)

In de meterkast staat het technicolor modem en daaraan hangen een smart tv, een Synology NAS, een mediaspeler en de huistelefoon. Dit zou ik graag zo laten want het werkt prima zo. De horizon box is niet verbonden met het modem.

Wat kan ik het beste doen om zoveel mogelijk alles in deze situatie te behouden maar wel het wifisignaal via de horizonbox te laten lopen?

Hartelijk dank voor jullie tijd en antwoord,

Groet Ronald

magicwizz
UTP kabel vanaf het modem naar de Horizon trekken.

Alvorens je de kabel in de horizon steekt eerst even wat instellingen via de webgui wijzigen.

Je logt in op de horizon met 192.168.192.1 (doe dit met een laptop of PC die dan even tijdelijk direct aan de horizon wordt aangesloten).

je gaat dan naar het tabblad "Basis" en daar kies je voor "Local Area Network".
Je vult dan bij 192.168.0.254 bij IP adres in.

Daarna bij starten Starten Lokaal adres vul je 192.168.0.240 in (Dit is fictief en zal straks niet uitgedeeld worden door de horizon maar anders slaat die de instellingen niet op).

DHCP Poolsize vul je 13 in.

Bij DNS Server 1 : 62.179.104.196
Bij DNS Server 2 : 213.46.228.196

Daarna zet je de DHCP Server op uitgeschakeld en druk je op de knop opslaan.

Hij zal dan het modem gedeelte gaan resetten in de horizon. Zodra die daar mee klaar is steek je de UTP er in en draait die uiteindelijk mee in het netwerk en kun je functioneerd de horizon als Accespoint en kun je de rest van de functies ook gewoon blijven gebruiken op de box.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi over Horizonbox icm technicolor modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem 3925 en router UPC met eigen modem of router 7 31 december 2016, 20:41
Thomson modem Storing 2 07 april 2015, 10:32
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
Wifi Storing 2 15 oktober 2014, 23:07
UPC laat Nederlanders gratis overal ter wereld internetten via wifi. WiFi 1 13 september 2014, 10:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah