obey-robots.txt
22 Juli 2018, 10:53
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken

Eenzijdige verlenging door UPC bij box wisseling

Bruidsduiven Tiel
.Ik ben zeer verbaast, zeg maar kwaad. Wat is het geval:
Ik heb sinds 27-07-2013 een zakelijk pakket afgesloten bij UPC (Horizon). Hierbij is aangeven dat ik veel in het huis werk met een laptop en of iPad. Na enkele dagen werkte de WIFI niet naar behoren, ik heb toen contact genomen met de helpdesk. Op advies heb ik het kanaal veranderd van het signaal. Dit werkte niet naar behoren en ik was nog steeds slecht bereik via de WIFI . Na weer contact ogenomen te hebben met de helpdesk, kwam er een monteur langs. Deze heeft alles doorgemeten en zag af en toe een verval in het signaal, maar vond dit niet erg. Hij is zonder iets aan te passen weer weg gegaan. Nog steeds werkte de WIFI niet goed, wel bereik geen bereik. Na weer overleg met de helpdesk, kwam UPC met de volgende oplossing. Het vervangen van de horizon box. Ook deze wissel werkte niet naar behoren. Toen ik hier weer over belde, zei de medewerker van UPC DOODLEUK "ja WIFI werkt nooit echt lekker " Ik was stom verbaast !!! Nu kwam UPC met het voorstel om de Horizon box te wisselen met een normale box. Het enige wat ik dan zou moeten missen was FILM 1. Nu keken wij daar al nooit naar, dus dat was geen probleem. Het voordeel was dat de normale box GEEN WIFI signaal verstuurd, aldus UPC. En hierdoor misschien het WIFI signaal van de modem wel beter zou worden. Helaas, ook deze wissel was geen succes. Door al deze strubbelingen zijn wij UPC meer dan zat, beloven iets en kunnen dit NIET waar maken.
7Vandaar dat wij willen overstappen, volgens het contract wat ik hier in huis heb kan dit vanaf 01-08-2014 Opzegtermijn 1 maand. Dus opzeggen 30-7-2014.

Toen ik dit telefonisch ging navragen, kwam er een rare mededeling van UPC. Wij zouden pas in Januari 2015 kunnen overstappen !! Toen ik vroeg waar dit op gebaseerd was, zei uw medewerker " U heeft een nieuwe box gekregen, en vanaf dat moment heeft u een nieuw contract gekregen ! Ik was zeer verbaast en vroeg waar dit stond? U heeft een bandje ingesproken, waar dit op staat. Waarop ik vroeg, dan wil ik dit graag horen !!!!! Tot op heden heb ik GEEN bandje mogen horen of iets anders mogen zien, waarop staat dat ik akkoord ben gegaan met een nieuw contract. Het is een vuile manier om iemand op deze manier te binden. Het voorstel was om de box te ruilen i.v.m een probleem, NIET om nog langer vast te zitten aan UPC. Als UPC dit had vermeld, zou ik NOOIT toestemming gegeven hebben om de box te ruilen.

Hoogachtend,
M Polderman
Bruidsduiven Tiel

magicwizz
Ik begrijp uit het verhaal dat er dus problemen zijn met het bereik van je wifi via het modem wat standaard geleverd wordt door UPC.

Zou je misschien wat meer info kunnen geven over de situatie van waar het modem bijvoorbeeld staat? Is dit in de meterkast of in de woonkamer?
Als je bijvoorbeeld dicht bij het modem staat valt die dan ook telkens weg? Hoe vaak valt de wifi verbinding weg?

Het gebeurd wel eens dat er in de buurt iets is veranderd waardoor je wifi verstoord wordt. Denk aan nieuw apparatuur bij je thuis of apparatuur dat in de directe omgeving is aangeschaft. De WIFI draait niet als enige standaard op 2,4Ghz. Ook andere apparaten kunnen deze frequentie gebruiken/verstoren. Denk hierbij aan magnetrons, Babyfoons, Draadloze Camera's systemen. Wat je eens kan proberen is wifi analyzer te downloaden op een android smartphone. Mocht je geen android telefoon bezitten zou je eens in de app store kunnen kijken of er een soortgelijke app voor is. Ook zou je met je laptop het programma inssider kunnen downloaden. De programma's die ik nu noem kijken in je buurt welke kanalen er het meeste gebruikt worden door routers in de buurt. Zo zou je eens kunnen kijken of het kanaal wat je gekozen hebt ook niet door iemand anders wordt gebruikt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eenzijdige verlenging door UPC bij box wisseling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
UPC geeft gratis internet weg door komst glasvezel Algemeen 1 24 juli 2013, 07:34
Landelijk Wifi netwerk door combi Ziggo en UPC WiFi 1 29 juni 2013, 13:02
Horizon mediabox te hacken door wps lek Nieuws over UPC 1 03 januari 2013, 21:49
Logboek behandeling door UPC UPC-official gedeelte 2 19 oktober 2012, 00:00
het lukt niet om door te schakelen Algemeen 1 27 december 2010, 17:21
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah