obey-robots.txt
23 September 2018, 05:04
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

2 Routers op hetzelfde netwerk

jamieveenswijk
Hallo,

Mijn vraag is al een tijdje of ik 2 routers kan hebben in huis die het ook daadwerkelijk doen en goed functioneren. Alleen er is één probleem, ik heb een normale Netgear WPN824v2 router van UPC en een ARRIS TM5002B modem, mijn opa is onlangs overleden en die had dus een Ziggo abonnement met een Modem + WIFI van Ubee. Ik heb die dus gekregen en wil met 1 Netgear 2 modems + 1 router een netwerk opzetten. Heeft hier iemand verstand van of kan die mij op weg helpen want ik heb zelf al geprobeerd te configureren maar dat verliep niet 100%.

gr jamie

Popeye
Je ARRIS TM502B heeft zelf geen router functie.
Sluit de Arris aan op 1 van je routers (WAN) poort.
Via deze router ga je nu je netwerk uitbreiden.

Dat kan op verschillende manieren, maar de simpelste is om de overige routers als SWITCH te gebruiken. Hiermee voorkom je dat je ip ranges elkaar in de weg zitten en in elke router poorten open gezet moeten worden.

Sluit de overige routers aan door een LAN poort van je eerste router naar een LAN poort van een 2e of 3e router te verbinden.
Dit mag ook in serie. Dus LAN router 1 naar LAN router 2 en van router 2 naar LAN router 3. Of van LAN router 1 en naar LAN router 2 en LAN router 3.

Als dit werkt kun je aan de volgende stap denken en draadloze toegang gaan instellen.

Je modem/router van ziggo kun je dus gewoon als SWITCH gebruiken.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

jamieveenswijk
ik heb het nu zo gedaan: Arris > UTP-kabel in de hoofdLAN-poort ( daarnaast heb ik er nog 4 ) Netgear router nr.1 > UTP-kabel naar Ubee router/modem LAN-poort 2. Wat er nu gebeurd is dat ik dus gewoon internet van UPC heb op de Netgear maar de Ubee geeft niets aan qua dat hij internet binnenkrijgt. Ik heb op verschillende sites gekeken maar daar zeggen ze dat ik de DHCP range van de Netgear ( die is nu 192.168.1.2b 192.168.1.254 ) moet verkorten. Ik weet niet of dat zin heeft omdat als ik met de Ubee wil verbinden ik geen internet heb maar wel op het router menu kan komen. Ik leg het misschien wat simpel uit omdat ik nog op havo zit en aankomend schooljaar met ICT-Beheer ga beginnen. ikweet op dit gebied nog vrij weinig want heb mij alleen bezig gehouden met port-forwarding en nat-fouten oplossen voor de X360. Moet ik anders foto's plaatsen om het probleem wat te verduidelijken

Popeye
Als die hoofdlanpoort de WAN aansluiting is dan is het goed, die overige 4 zijn dan je LAN poorten.

Je moet ervoor zorgen dat de eerste router de "master" wordt die het hele netwerk aanstuurt.

Vanaf de eerste router ga je van LAN poort naar LAN poort naar de andere routers. Gebruik zeker niet de WAN poorten van de andere routers.

Geef anders eens de volgorde van apparaten op met de aansluitingen.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

jamieveenswijk
Hallo,

sorry voor mijn late reactie want had het wat druk met school en het netwerk lukt nog steeds niet eigenlijk. Wat ik probeerde te doen is dus de Arris vervangen door de Ubee en de Netgear daarnaast op de Ubee aan te sluiten. Dus het ging zo: Coax kabel van UPC netwerk>> Coax-aansluiting Ubee Ziggo Modem/router>> UTP-kabel van Ubee>> WAN aansluiting (deze is apart van de 4 LAN aansluitingen) van Netgear. Maar de netwerknaam is dus ''Ziggoxxxxx'' en niet meer ''UPCxxxx'', de standaard gateway van de Ubee was 192.178.1.1 maar ik heb het veranderd in 192.168.1.1 maar de Netgear had sowieso al 192.168.1.1.. Dus ik heb wat gekloot op het router-menu van de Ubee en heb hem naar bijvoorbeeld 5Ghz gezet en gewoon wat random dingen gedaan. De Netgear router had ik al een paar maanden geleden ingesteld met betrekking tot DMZ, port forwarding etc. Waar ik bang voor ben is dat het UPC netwerk wat ik binnenkrijg niet accepteert dat ik er een Ziggo modem/router erop aansluit. Ik heb ook geprobeerd om de Arris weer als modem te gebruiken en via een UTP-kabel naar de LAN poort van de Ubee te doen en daarna de LAN-2 poort te gebruiken en die kabel naar de WAN-poort naar de Netgear te doen

Popeye
Je kan niet zomaar een ziggo modem voor een upc abonnement gebruiken. Dit ziggo modem zal geregistreerd moeten worden op het upc netwerk. Ik betwijfel of upc dat wel wil.
Popeye

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 Routers op hetzelfde netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Landelijk Wifi netwerk door combi Ziggo en UPC WiFi 1 29 juni 2013, 13:02
UPC dicht WPS-lek in WiFi-routers klanten Nieuws over UPC 1 20 januari 2013, 15:33
internet & telefoon, wel verbinding met het netwerk, geen internet Storing 4 30 november 2012, 20:53
verbinden Horizonbox met bestaand netwerk UPC met eigen modem of router 4 03 november 2012, 13:12
Draadloos netwerk is OK, maar internet valt regelmatig even weg Hardware instellingen 5 03 april 2012, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| queenBee12:17:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah