obey-robots.txt
22 September 2018, 02:54
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Email servers alwéér op zwarte lijst

Mabelis
Omdat het voor mij een telkens terugkerend probleem is gooi ik het nu maar eens op dit klachten-forum. Het lijkt me dat toch ook vele anderen getroffen worden door het volgende:
Voor de zoveelste keer worden mijn emails door anderen geweigerd omdat de mailserver van UPC op een 'Blacklist' staat. (Even ter verduidelijking: een email-server kan op zo'n lijst terecht komen door herhaalde klachten over SPAM die vanaf die server wordt verzonden. Anti-spam programmatuur maakt gebruik van zulke 'blacklists' om emails van de betreffende server te weren.)
Na enig onderzoek zie ik dat'ie met rood staat gevlagd op Spamcop, SORBS en Lashback. Spamcop vertelt erbij dat in de afgelopen 15 dagen 10 keer zo'n rode vlag is uitgedeeld, en maakt ook duidelijk dat iets dergelijks geldt voor het hele blok van UPC-emailservers.
Het antwoord dat de telefonische service-lijn me geeft: "Wij kunnen er niets aan doen; die 'blacklisting' organisaties doen dat om ons te pesten". Het gaat dus, volgens de medewerker, om een samenzwering die het gemunt heeft op UPC. Dat lijkt me nogal een slap excuus - al is het niet totaal onmogelijk. maar als klant heb ik er niets aan.
Ik begrijp best dat het voor zo'n gróót systeem als UPC een probleem vormt om niet op de een of andere blacklist terecht te komen. Maar kleinere providers slagen er volgens mijn waarneming veel beter in om blacklisting te vermijden, dus misschien moet UPC de zaken dan wat meer opsplitsen of zo. Of eens gaan praten met die blacklist-instanties. Enfin, ik ben niet verantwoordelijk voor het bedenken van oplossingen; ik betaal voor mijn email-services en verwacht op dat punt een 'goede service' van UPC. Ik vind dat ik ze erop mag aanspreken dat hun servers telkenmale op blacklists staan, waardoor ik telkenmale weer emails als 'geweigerd' retour krijg.
Om het nog wat ironischer te maken: drie keer raden wélke postmaster mij altijd als eerste mijn emails retour stuurt omdat ze van een verdachte server komen. Juist ja: dat is de postmaster van UPC; diezelfde die dus verantwoordelijk is voor voor mijn uitgaande email. Met andere woorden: UPC weigert emails OMDAT ze van hun EIGEN SERVER komen! Áls die blacklists dan zo waardeloos zijn en 'alleen maar UPC willen pesten', dan is het natuurlijk volledig van den zotte dat dat UPC zélf emails weigert op grond van zo'n blacklisting.
Mabel

Popeye
Die blacklists werken vol automatisch. Kennelijk wordt er spam verstuurd vanaf de upc mail servers.

Heb je een Gmail account? Nu zeg ik niet stap maar over op gmail, maar je kan wel de smtp service gebruiken voor je eigen upc email account.

Verzenden doe je dan via gmail (met je eigen email adres), ontvangen doe je dan nog steeds via UPC.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

vand
Hoi,

Hoewel ik een volkomen leek ben op dit gebied kan ik het volledig eens zijn met Mabelis!
Ook ik heb hier regelmatig mee te maken. Hoe UPC dit oplost is niet mijn probleem!
Wel dat het wordt opgelost want ik betaal voor een goede email service en verwacht dan ook een oplossing van UPC precies zoals vorige schrijver beschreef.

Ik hoop dat er dus eindelijk eens een oplossing komt want dit speelt bij mij al vele maanden.

vand

Mabelis
@Popeye: Gebruik maken van de smtp-server van Gmail is een lapmiddel; te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker en voor mij geen optie. Gmail verandert namelijk het 'from' adres van mijn email naar het gmail-adres (dat ik moet gebruiken om in te loggen op de smtp-server van gmail). In feite zeg je iermee dus wél: stap maar over op gmail. Daar ben ik absoluut niet van gediend - sowieso al niet omdat ik niet voor niets een eigen domeinnaam heb.

Popeye
Gmail verandert namelijk het 'from' adres van mijn email naar het gmail-adres (dat ik moet gebruiken om in te loggen op de smtp-server van gmail).

Volgens mij is dat niet het geval, zolang je OOK de reply to in je account invult.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Martinvdm
@mabelis. Ik ken het probleem wat je beschrijft, alhoewel het naar mijn idee technisch iets anders zit. Jou emailclient maakt hoogstwaarschijnlijk gebruik van de uitgaande smtp server van UPC. Naar mijn idee is het niet zozeer de UPC server welke op een blacklist staat, alhoewel dit incidenteel best eens kan voorkomen, maar jou eigen publiek ip adres van je UPC verbinding. Zo kwam ik er ook achter dat hele ip blokken van UPC op blacklisten staan. Het is vaak de ontvanger waar jij naar toe email die gebruik maken van zo'n blacklist en jou email blokkeert. Jou ipadres is tenslotte de verzender. De smtp server van UPC is in deze alleen maar een doorgeef luik van het Postmaster bericht en stuurt dit naar je terug.

Een workarround kan zijn je modem herstarten en hopen op een ander ip adres uit een andere reeks die niet op een blacklist staat.

Het probleem zit hem met name in het feit dat UPC dynamische adressen gebruikt en dat je dus een ip kan krijgen die een ander gehad heeft.

Gelukkig zie je steeds meer bedrijven in mindere maten blacklists gebruiken en steeds meer SCL methodes gebaseerd op een score en dus de inhoud van het bericht.

Alles bij elkaar vind ik wel dat het een probleem van UPC is. Je betaald tenslotte voor een goed werkende maildienst en dit werkt op deze manier erg slecht. Dat jij een ip adres krijgt die een andere gebruiker heeft misbruikt is dan vervelend maar die kans is vele malen kleiner dan nu het geval is, namelijk dat hele ip blokken op een blacklist staan.

Ik hoop dat UPC dit ooit gaat oplossen alhoewel ik denk dat de oplossing niet zo gemakkelijk is en veel drastischere aanpak vereist en dat daarom nog vele gebruikers met dit probleem kampen.

Mabelis
@martinvdm Nee, ik denk niet dat het gaat om mijn persoonlijke ip-adres. De mail wordt geweigerd op het moment dat de server van UPC hem wil doorsturen en op dat moment is voor de ontvangende server alléén het ip-adres van de UPC server zichtbaar. Mijn ip-adres zit dan alleen nog in de mail-headers, dat adres kun je dus alleen zien als je de mail zou downloaden, dus niet zou weigeren:-) Natuurlijk komt het óók voor dat de mail pas in later stadium alsnog wordt geweigerd, maar dan nooit op grond van dit ip-adres maar op grond van de inhoudt die als 'spam' wordt beoordeeld. Maar in dat geval ziet de foutmelding er heel anders uit. (Er staat dan iets over de 'content' van de mail.)
Sommige servers geven een uitgebreide error-melding; hier heb ik er een die duidelijk maakt dat de mail wordt geweigerd omdat hij wordt aangeboden door 62.179.121.48 en dat blijkt na opzoeken de server fep28.mx.upcmail.net. Deze blijkt inderdaad op diverse blacklists te staan. (Bijv. spamcop gaf aan: 10x opnieuw op de lijst geplaatst in de afgelopen 15 dagen)
Mijn eigen ip-adres kan ik óók op blacklists vinden; het is dan gewoonlijk 'greylisted'. Maar daar hoeft niets verkeerds aan te zijn; integendeel. IPS's kunnen aangeven welke adressen (adresblokken) nooit rechtstreeks mails naar hun bestemming mogen zenden. Dat zijn sowieso alle dynamisch uitgedeelde ip-adressen, vandaar de blacklisting van mijn adres. Dat heet 'blacklisting by policy', dus niet op grond van klachten maar op grond van opgave door de ISP. Als klant van een ISP verzendt je dus in principe altijd naar de eigen server van je ISP, die je ip-adres herkent als een 'eigen' adres. Óf je zendt hem aan een server waar je een account hebt en waarop je dus eerst moet inloggen, zoals bijv. smtp.gmail.com.

Mabelis
@Popeye Invullen van een reply-to adres bij mijn gmail account bedoel je? Maar dat verandert het afzender-adres toch niet? Ik zie bij mijn Google accoiunt nergens een mogelijkheid om dat te veranderen. Zie ik iets over het hoofd?
Gewijzigd door Mabelis op 09 januari 2014, 00:04

magicwizz
Er staan 2 mailservers van UPC op de blacklist die op dit moment worden uitgeschakeld zodat al het verkeerd straks omgeleid wordt naar de mailservers die niet op de blacklist staan.

Het heeft dus niet te maken met je Publieke IP wat je van UPC krijgt.

Via de webmail is er altijd wel een mogelijkheid om nog steeds nog mails te kunnen versturen.

Het beste kun je over 2 uurtjes nogmaals controleren of er weer gemaild kan worden.

Jordy-UPC
Beste UPC gebruikers,

We ontvangen inderdaad nog steeds meldingen dat onze klanten door een terugkerende blacklisting door Spamcop problemen kunnen ervaren met het versturen van e-mails. Dat is natuurlijk erg storend.

Zoals magicwizz ook aangeeft, kun je na 2 uur altijd controleren of er ge-emaild kan worden. Daar een blokkade na 2 uur opgeheven wordt.

Mocht het probleem dan alsnog niet zijn opgelost, dan zou ik jullie willen verzoeken een e-mail te sturen naar onze abusedesk. Deze afdeling houdt zich bezig met vragen op het gebied van beveiliging en internetmisbruik. De e-mail kan gestuurd worden naar veiliginternet@upc.nl.

Ik hoop jullie zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email servers alwéér op zwarte lijst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vraag over Email Eigen netwerk 1 18 januari 2015, 22:18
'Email Beheren' / 'Accountbeheer' UPC-official gedeelte 8 13 februari 2010, 13:19
Eerste ervaring UPC HD met de zwarte Philips mediabox UPC Digitale televisie 12 08 januari 2010, 10:25
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah