obey-robots.txt
17 Oktober 2018, 13:15
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen modem of router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel in combinatie met UPC

mfm1505
Hoi allemaal,

Ik ga deze week nog overstappen naar UPC. Ik heb altijd een ADSL internetverbinding gehad en heb dus nog een Zyxel ADSL/Router draadloos liggen. Weet iemand of ik deze zou kunnen gebruiken voor de UPC verbinding of ben ik toch verplicht hun draadloze router van 90 Euro te kopen?

Alvast bedankt,

Michelle

Popeye
Kun je het exacte typenummer eens doorgeven, dan wil ik wel ff voor je zoeken!
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mfm1505
Geweldig, het is een Zyxel Prestige 2602 HW. Ik hoop dat je er wat mee kan, had zelf al zitten zoeken maar kon niets vinden.

Popeye
Ik ben bang dat het niet gaat lukken! Dit modem is een ADSL modem die je wilt aansluiten op de kabel.

Eventueel kun je je zyxel als switch gebruiken NA het cable modem van UPC/Chello.

Meer info op http://www.zyxel....t/z137.php
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mfm1505
Ontzettend bedankt voor het zoeken, uhm...wat heeft het voor nut/functie om de router na de kabel modem te plaatsen?

Ik zit net mijn vraag te lezen en het lijkt net of ik bedoel "in plaats van" mar ik bedoelde eigenlijk in combinatie van de kabelmodem, en dan dus mijn router gebruiken om draadloos te kunnen internetten.

Zou dat wel kunnen? Ik heb op de zyxelsite gekeken maar weet niet zo goed waar ik moet kijken, sorry...ben echt een leek wat dat betreft.
Gewijzigd door mfm1505 op 13 februari 2007, 21:03

Popeye
Afhankelijk van de mogelijkheden van het door UPC ter beschikking gestelde modem, kun je via je oude zyxel extra computers aansluiten. E.v. ook draadloos als die zyxel dat ondersteund. Je gebruikt je zyxel dan als een switch.
Popeye

mfm1505
Bedankt voor je berichtje, ik heb net iets geprobeerd, gewoon die Arris modem en kabeltje en de zyxel en nu doet mijn internet het niet meer, het online ledje blijft maar knipperen. De eerste keer dat ik alles aanzette draaide het meteen zonder dat ik ook maar hoefde te inloggen ofzo...zucht...weet jij wat ik nu moet doen ? Ik geef het op, ga morgen een andere router kopen.

Popeye
Die zyxel, hoeveel lan poorten heeft die? Voor het gemak ga ik uit van 4. Vanaf het Arris modem direct de utp kabel in een lan aansluiting van de zyxel prikken. Dit zou moeten werken.
Popeye

mfm1505
Bedankt voor al je goede adviezen, ik heb eieren voor mijn geld gekozen en een router van 20 Euro gekocht, deze was heel makkelijk te configureren en deed het ook meteen. Er zou morgen een monteur komen omdat mijn online niet meer aan ging maar de monteur belde vanmiddag dat het opgelost was. Geweldig.

Pistolday
Nou heb ik eigenljk precies dezelfde situatie. Ben overgestapt op chello en heb een ADSL Zyxel prestige 2602 wireless router over die
ik graag zou willen gebruiken. Helaas werkt het simpelweg aansluiten
op de Arris kabelmodem niet. De 2602 heeft idd 4 LAN poorten maar via de webinterface kan je alleen maar de WAN (het ADSL gedeelte dus, met vpi/vci enz.) instellen en de LAN verbinding is maar voor een poort. Wellicht dat je via telnet een wat uitgebreider menu tegenkomt en elk afzonderlijk ethernet poortje kan instellen maar ik denk dat het waarschijnlijk toch makkelijker is om 50 eutjes uit te geven aan een ethernet router. Ik ga nog wel even spelen maar het zou me verbazen als iemand dit voor elkaar krijgt. Als iemand dit leest en het is 'm gelukt laat 't ff weten. Het hoeft uiteraard niet perse een Zyxel router te zijn. Als het met wat voor "oud" ADSL router lukt zou ik 't graag willen weten.

Thnx.

Pistolday.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel in combinatie met UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah