obey-robots.txt
17 Oktober 2018, 14:45
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Horizon update controleren?

ronaldvd
Hi,

Net overgestapt naar het Power abonnement met behoud van het Kabelmodem die internet en telefonie doet. 100Mbit down =95 Mbit en 10Mbit up = 10.3 Mbit dus dat is best wel ok. Bij het vorige abo had ik een kleine digitale tuner met HDMI uitgang (Geen HD abo nog) Altijd perfect beeld. 3 jaar geleden alle bekabeling al eens eerder vervangen ivm problemen die uiteindelijk in een kabelbreuk in de straat bleken te zitten. Anyway nu al meer als 2 jaar perfect internet en TV.

Afgelpen vrijdag de Horizon box aangeslingerd met het Power abo. De H box hoeft alleen maar dig TV, HD en op te nemen.

Af en toe krijg ik hele aparte kleuren (een soort 'inverse kleuren'Wink op het beeld die na 30 - 45 seconden weer normaal worden. Is iemand bekend met dit issue? Ik heb een Philips TV en is via HDMI aangesloten.

En hoe kan ik controleren of ik de nieuwe software versie (is die er al want dat was mij belooft tijdens bestelling incl nieuwe afstandbediening) op de box heb?

magicwizz
Hoi Ronald,

Het probleem van HZN i.c.m. Philips tv's is bekend bij UPC. De meeste Philips TV's hebben een update beschikbaar op de website die je d.m.v. een USB stick op je tv kan zetten. Het andere wat je eventueel nog kan proberen is de beeldkwaliteit op RGB te zetten i.p.v. Automatisch. Dit is te doen door te gaan naar instellingen en dan televisie optie. Hierin is er dan de optie beeldkwaliteit te zien waar je vervolgens RGB kan selecteren.

De update van de HZN is uitgesteld. Voor hoe lang is onbekend. Op het moment zijn ze nog volop met testen bezig.

Hoop dat je er iets aan hebt Smile

ronaldvd
Hoi Magicwiz,

Dank voor de reply. Ik heb de laatste firmware van Philips net opgehaald en ga deze vandaag installeren. :-)

Ik had de HZN box instelling al op HDMI gezet en krijg nog steeds de groen/blauw scherm wisseling. Ik zal eens op RGB gaan instellen echter kan ik dan wel de HDMI kabel blijven gebruiken (met mindere kwaliteit) of betekent dit dat de HDMI poort unusable wordt?

Verder krijg ik de HZN box niet in standby (laag) Daar ik nl een apart modem heb met telefonie en internet mag de box van mij helemaal uit. (Elke Watt uur die je een jaar laat aanstaan kost al gauw 2,25 dus 26 watt meer is al gauw 55,- per jaar meer aan stroomkosten)
Ik heb de energie instelling al op laag gezet. De standby dingen ook al geprobeerd (30 minuten) maar hij wil niet op standby laag (er schijnt een heel zacht lichtgele gloed onder het display, dus niet standby laag want dat is rood geloof ik. Tevens is de box erg warm. Het is 1x gelukt net na de installatie om de box naar stby laag te krijgen, box blijft dan 'koud'Wink

Heb je hier nog tips voor eventueel hoe dit wel werkt?
Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 12 juli 2013, 07:29:30:
Update na een tip:

:-) Na de instellingen te hebben aangepast voor standby is het noodzakelijk de box uit te schakelen met de aan/uit schakelaar aan de achterkant.

Daarna werkt de standby laag perfect en schakelt de box 'uit' na 20 minuten.... (Nu de software update nog even afwachten voor de HDMI icm Philips TV problemen)
Gewijzigd door ronaldvd op 12 juli 2013, 07:29

ronaldvd
Toch nog even een vraag.....

Hoe kan ik zien welke software versie overeen komt met de H2 firmware? Ik heb de box nu 3 weken of zo en ergens bij info van de software versie staat 00002 ?

Kan iemand een schermafdrukje plaatsen hoe H2 software info eruitziet?

:-)

Jovel
@ Ronald,
In welke regio woon je ?
als het goed is staat: bij de software versie:
1b-263.05.4j_V 1.28_ 16777495

ronaldvd
Hi Jovel,

Ik woon in het gebied Gelderland. afgelopen weekeinde was de box nog niet geupgrade. Ik schijn (volgens community forum van UPC) nog de 'oude' software te hebben

Jovel
yep Gelderland, volgt nog. je krijgt daar een e-mail over van UPC, dus probeer nog even geduld te hebben :-)

magicwizz
Jovel schreef:

@ Ronald,
In welke regio woon je ?
als het goed is staat: bij de software versie:
1b-263.05.4j_V 1.28_ 16777495

De softwareversie die je nu doorgeeft is volgens mij van de H2 update beta versie die we als testers hebben gebruikt.. De Public Release is volgens mij anders...

Jovel
Klopt wel,
maar dit is de versie 1b-263.05.4j. die ook Friesland en Flevoland nu ontvangen hebben :-)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon update controleren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Horizon gebruiksaanwijzing UPC Digitale televisie 1 19 april 2015, 12:25
Horizon energieverbruik Algemeen 3 16 april 2015, 09:58
Horizon firmwareversie 3.1 update UPC Digitale televisie 1 27 september 2014, 10:56
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah