obey-robots.txt
11 December 2018, 07:18
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Dispuut met UPC na omzetting naar Horizon (Hoge factuur)

Spookjuh
Ik ben in een dispuut verzeild geraakt met UPC n.a.v. een factuur die € 315,80 bedraagt. Hieronder een chronologisch verhaal van de gebeurtenissen:

- Vrijdag 30 november 2012
o UPC Winkel op de Lijnbaan in Rotterdam bezocht.
o Abonnement laten omzetten naar Horizon TV (€ 54,95) + Digitale TV Extra (€ 7,50)
o Afspraak aansluitkosten € 25,- i.p.v. € 49,-

- Dinsdag 4 december 2012
o Horizon TV geactiveerd

- Dinsdag 11 december 2012
o Apparatuur via PostNL Verstuurd
o Track & Trace: 3SLFVZ603494267
o Track & Trace 3SLFVZ828903401

- Zaterdag 15 december 2012
o Factuur online: 219807952-00
o Bedrag: € 59,03

- Vrijdag 21 december 2012
o UPC Schrijft bedrag af: € 35,03 terwijl de factuur €59,03 bedraagt???

- Donderdag 10 januari 2013
o Gebeld met UPC klantenservice vanwege verkeerde informatie op ‘Mijn UPC’
o Bij de contractdetails stonden diensten vermeld die ik sinds 4-12-2012 niet meer van UPC afneem. Deze diensten zitten in het totaal pakket Horizon TV
o De dame van de klantenservice constateerde ook dat er een hoge factuur voor januari klaar stond. Ook constateerde zij dat er veel zaken niet klopten en ging hier navraag over doen bij haar collega’s
o Zij gaf aan dat alles ‘administratief’ gecorrigeerd zou worden, maar dat dat enkele werkdagen in beslag zou nemen. In de loop van de volgende week (week 3 2013) zou e.e.a. zichtbaar moeten zijn op de UPC website onder ‘Mijn UPC’
o Ik vroeg om een bevestiging van de afspraken die tijdens het telefoongesprek waren gemaakt. Het antwoord hierop was dat UPC dat niet deed.
o Het telefoongesprek heeft plusminus 40 minuten geduurd.

- Donderdag 17 januari 2013
o Factuur online: 221527544-00
o Bedrag: € 315,80

- Vrijdag 18 januari 2013
o Gebeld met UPC klantenservice t.a.v. de hoge factuur en de bijbehorende specificatie
o De specificatie op de factuur is onduidelijk en geeft een verwarrend beeld van de afgenomen diensten en bijbehorende bedragen.
o Aangegeven aan de dame van de klantenservice dat ik op 10 januari reeds contact had gehad met UPC en dat het geregeld zou worden.
o De dame gaf aan dat ik de factuur gewoon moest betalen en de correctie van de factuur pas een maand later plaats zou vinden. Ik eiste van UPC dat deze factuur zou worden gecorrigeerd, maar zij gaf aan dat UPC dat niet deed.
o Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en niet van plan was om deze factuur te betalen om de volgende redenen:
 1. Ik ben het niet eens met de gang van zaken
2. Ik heb het geld simpelweg niet.
o De dame gaf aan dat ik beter de factuur kon betalen omdat dat anders consequenties zou kunnen hebben. Ik heb toen aangegeven dat ik mijn rechtsbijstand in zou gaan schakelen.
o Te veel in rekening gebracht bedrag is volgens UPC: € 172,-, maar vanwege de onduidelijke en verwarrende specificaties op de factuur is het voor mij onhelder in hoeverre dit bedrag klopt.
o Het telefoongesprek heeft plusminus 45 minuten geduurd.

Ik zal mijn gevoelens hier niet proberen te verwoorden, want dan wordt het niet netjes. Ik wil graag weten wat ik kan of moet doen alvorens ik een juridische strijd ga voeren.

Jordy-UPC
Hallo Spookjuh,

Vervelend dat er problemen zijn ontstaan met de facturatie. Kun je ons via een privé bericht je postcode en huisnummer doorgeven? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Jordy-UPC

Spookjuh
Helaas is het UPC gelukt om het factuurbedrag van € 315,80 van mijn rekening af te halen. Een goed begin van de dag: NOT!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 28 2013 11:51:52:
N.a.v. mijn post op dit forum afgelopen vrijdag contact gehad met Tessa van de UPC Webcare. Problemen worden opgelost en UPC verzacht de pijn een beetje.
Gewijzigd door Spookjuh op 28 januari 2013, 11:51

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dispuut met UPC na omzetting naar Horizon (Hoge factuur)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Horizon gebruiksaanwijzing UPC Digitale televisie 1 19 april 2015, 12:25
Horizon energieverbruik Algemeen 3 16 april 2015, 09:58
Horizon firmwareversie 3.1 update UPC Digitale televisie 1 27 september 2014, 10:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah