obey-robots.txt
20 Juli 2018, 01:21
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken

Een verhaal van een bestelling

ad6922
Ik heb in september besloten om over te gaan naar UPC. Eerder in het jaar had ik al gehoord over horizon tv en begin september ontving ik een VIP-mail met een speciale korting.

Voor de helderheid, wat heb ik besteld.

Het horizon pakket van 120-MB incl. telefonie met nummerbehoud (voor 14 euro onbeperkt bellen). Ingangsdatum: 30 november 2012. Reden: mijn huidige telfort contract loopt nog even door. Installatie door monteur: 7 december 2012. De order gaat volgens de VIP-afspraken het systeem in.

Maar ik heb nu al duidelijk ervaren dat jullie processen niet erg goed lopen, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Bijgaand de huidige stand van zaken t/m 19 oktober. En de vraag is: Hoe gaat UPC nu zorgen dat de afspraken worden nagekomen?

bestelling gedaan half september
Via klantenservice mijn bestelling gedaan. Mijn VIP-service moet in een voetnoot worden vastgelegd want het e-mail adres die ik gebruikt heb zit niet gekoppeld aan mijn klantgegevens. Daarom zegt de verkoper: Uw hoeft geen activatiekosten te betalen, maar check wel even de factuur, want dat gaat nog wel eens mis.

Wil gebruik maken van overstap service. Hiervoor zal ik volgens het upc-contact een mail ontvangen. Deze mail komt niet, wel ontvang ik een brief waarin staat dat ondanks vragen van UPC de contract id niet ontvangen is. Voor de helderheid: dit is me dus nooit gevraagd.

Overstap service werkt niet
Om deze reden gebeld met UPC, contract ID doorgegeven, maar tot mijn verbazing blijk ik te laat te zijn. Want volgens de medewerker is het langer dan 2 weken geleden dat ik de bestelling heb geplaatst. Als ik de medewerker confronteer met het feit dat het slechts een week geleden is dat ik de order heb geplaatst moet hij me gelijk geven.

Enige wat nu mogelijk is, is om de order te cancelen, want anders kan ik geen gebruik maken
Om die reden contract ongedaan maken, alles wordt opnieuw ingevoerd.

Maar het verhaal herhaalt zich. Weer geen mail, weer een brief om een contract ID. Daarom maar besloten om zelf mijn huidige contract met Telfort op te zeggen want via UPC gaat het niet werken.

Nog geen informatie over mijn contract
Het is ondertussen begin oktober. Tot op heden heb ik nog geen contractgegevens ontvangen van UPC. Ik moet maar aannemen dat alles goed is vastgelegd.

De Horizon box ontvangen op 6 oktober
Zoals aangegeven geen contractgegevens, echter wel de box, want deze valt op de mat. Zonder enig begeleidend schrijven. Het is me onduidelijk wat de bedoeling is, want de monteur wordt pas 2 maanden later verwacht. Dan de box maar eens proberen. na aansluiten melding dat het abonnement niet geactiveerd is. prima, zo was het afgesproken, dus de box op zolder en die zie ik wel weer over 2 maanden. Maar als ik mijn oude box aansluit werkt deze niet meer.

Nieuw contact met UPC over niet werkende box
Dan maar weer de service desk bellen. Wordt me uitgelegd dat horizon box nu geactiveerd is en dat ik deze maar moet aansluiten. De medewerker maakt ook een order aan om het horizon contract weer te stoppen en in te laten gaan per 30 november. De activatie van de oude box duurt 3 werkdagen en dan valt automatisch het beeld weer weg, op dat moment moet ik de oude box weer aansluiten. Gevraagd om een bevestiging van deze afspraken, maar dat kan niet. Een mailtje zou al prima zijn, maar dat is nog niet aan UPC besteed.

En inderdaad de horizon box werkt. Nu wachten tot het beeld niet meer wordt gestart.

11 oktober: Mail van UPC

Bedankt voor uw bestelling, belangrijke gegevens over uw abonnement(en). Dat is de titel van de brief, ongetwijfeld een standaard brief. Alleen de brief geeft een ander beeld van mijn afspraken met UPC.

a. Mijn contract moet dus ingaan per 30 november, de mail zegt echter:
Uw contractperiode voor de abonnementen gaat in vanaf het moment dat u het installatiepakket in ontvangst heeft genomen en er bij aflevering voor heeft getekend.

Dat is niet afgesproken.

b. Ik heb de horizon box ontvangen op 6 oktober. De brief geeft aan: Het installatiepakket wordt binnenkort door PostNL bij u thuis bezorgd.

Dat klopt niet, deze is al bezorgd.

c. Voor nummerbehoud mag je je contract niet zelf opzeggen.
Zoals eerder aangegeven heb ik geprobeerd om tot 2 keer toe gebruik te maken van de UPC overstap service maar de processen van UPC laten dat niet toe. Maar nu zie ik dat ik niet zelf mijn contract mag opzeggen.

En nu: Ik heb dus al opgezegd, maar ik wil mijn nummer wel behouden.

Mijn UPC:
Tegelijkertijd ook maar eens gekeken onder MIJN UPC: En ja hoor Horizon contract staat al aan per 6 oktober, inclusief bellen.

Conclusie:
Het proces van UPC loopt voor geen meter.
Afspraken over ingangsdatum worden eenzijdig gewijzigd.
De overstap service werkt niet
Ik wil mijn telefoonnummer behouden, maar gaat dat ook gebeuren?
De factuur die ik krijg, is deze nou wel volgens de VIP-afspraken.

Dit hele verhaal is 11 oktober naar UPC gemaild.

VERVOLG 1:

13 oktober
Mail van UPC: Bevestiging overname van uw telefoonnummer

In deze brief wordt duidelijk gemaakt dat op 17 oktober mijn huidige telefoonnummer overgaat naar UPC. Help, wat nu weer? Zoals eerder aangegeven mijn contract moet ingaan per 30 november maar het nummer gaat al anderhalve maand eerder over. Goede nieuws is dat blijkbaar mijn nummer wel overkan ondanks dat ik zelf het nummer heb overgezet.

NB, De horizon Box doet het nog steeds, ondanks dat deze volgens de informatie van de medewerker op 10 oktober gedeactiveerd zou moeten worden.

VERVOLG 2:

Een mail: per 17 oktober gaat mijn telefoonnummer over naar UPC. Dus ook het telefoonnummer gaat veel te vroeg over. En ja, inderdaad. Op de 17e doet mijn lijn het niet meer via Telfort. Dus nu wel gedwongen om mijn de Cisco box van UPC te installeren. En nu is dus alles geinstalleerd via UPC ondanks telefoons naar de helpdesk en mails naar de helpdesk. Ook gisteren weer geprobeerd om contact op te nemen met de helpdesk maar een half uur lang in de wachtrij deed me besluiten om op te gooien

De vraag wordt nu: hoe gaat UPC reageren want tot nu toe is het enkel radiostilte

wimsnet
Hallo Ad, ja mail dat kennen ze bij UPC niet, tenminste niet inkomend.Uitgaand zijn ze heel snel geautomatiseerde mails. Verder kan ik je verhaal nog wel even opleuken. Op 7 septeminber, de dag dat de Horizonbox uitkwam, deze direct besteld. Er werd gezegd binnen enkele dagen ontvangt u bevestigsmail. Op mn werk collega's opo de maandag na 7 swep verteld over aanbod en deze hadden 2 dagen later de box al in huis.Ik weer bellen, betselling was niet goed veerwerkt, voor de zekerheid nogmaals gemeld dat ik de bestaande modem, was al klant UPC tot volle tevredenheid tot dan, wilde blijven gebruiken.Nou dat kon, zei men. Een week later gaat mn 2e Thompson mediabox kapot dus nieuwe gevraagd en binnen paar dagen deze in huis.Nog steeds geen Horizonbox en ondertussen is het oktober.Weer bellen, met 1200 gewoon op handsfree laten, een uur of zo zijn toch hun kosten.Nou contact ja de bestelling was gecancelled, door wie?Kabouters denk ik weer een escalatie, want dat kunnen ze daar hoor, en ja hoor 3 dagen later de box, bij de buren gebracht dus wie er dan tekend?Maar goed 's avonds laat het ding aangesloten en na de nodige foutmeldingen, leve de forums, de box aan de gang. Ik naar bed want was al 1 uur.'s morgens geen internet, en geen telefoon dus Box toch modem.Vanaf mn werk direct gebeld met echt goede mewerker, die hebben ze wel hoor!Of ik het serienr. van het modem wist?Jan tuurlijk loop ik mee op zak, ik dus die heeft UPC toch geleverd?Nou hij naar mn thuis gebeld, mobiel natruurlijk.En bij thuis komst werkte in ieder geval Internet weer.De rest omzetten kon wel 2 weken duren, echter wat bleek mn 2e mediabox was dood en ook uit dienst dus.Weer bellen en deze goede man adviseerde om mn oude, nog niet teruggestuurde HD box boven aan te sluiten.Ok dus weer beeld, telefoon tijdelijk zelf al omgezet. Bij de goede man had ik ook gemeld over modem problemen en in de loop van de avond al ging deze weer werken.Dus kan het wel snel als men de interne procedures maar omzeilt.Nu moet ik alleen nog mijn interne draadloze netwerk gaan koppelen met de Horizonbox en dit blijkt ook weer zeer moeilijk, laten we maar niet praten over de afstandsbediening want daar kan ik nog zo'n bericht over maken.Het komt ooit wel allemaal goed maar men had even moeten door ontwikkelen of testen met eindgebruikers!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een verhaal van een bestelling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah