obey-robots.txt
15 December 2018, 13:09
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier opmerkingen over digitale televisie. Signaalkwaliteit, meer zenders etc.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Foutcodes Horizon

PdK
Gister de Horizon binnengekregen en geïnstalleerd en alles werkte, zelfs het internet.
Op een gegeven moment deed het internet het niet meer en heb ik handmatig de instellingen ingevoerd maar ik kreeg hem niet meer aan de gang.
Vanmorgen dacht ik, ik begin helemaal opnieuw en heb de Horizon teuggezet naar de fabrieksinstellingen.
Helaas krijg ik toen de foutmelding dat de box geen contact (meer) met UPC kan maken met de bijbehorende foutcode 1050.
Weet iemand of er een lijstje is met foutcodes van de Horizon?

magicwizz
PDK,

Heb je alles op de gateway laten installeren? Hier bedoel ik dus mee of je dus je modem en telefonie ook op de horizon hebt laten zetten.

Zie je op het display in het rood OFFLINE staan? Als je dat niet ziet is de horizon gewoon online en zou je internetverbinding ook moeten werken.

Er is op dit moment wel een bekend probleem wat betreft als de horizon stand-alone draait dus waarbij de internet en telefonie modem gewoon apart naast de horizon draait. Hierbij is het zo dat er op het moment een probleem is dat als je apps probeerd op te starten dat de box vast loopt en dus gereset moet worden door middel van de I/O schakelaar achterop de box even uit en dan weer aan te zetten.

PdK
Nee, ik gebruik de Horizon als een stand-alone achter de UPC modem en mijn eigen router.
In de display staat op dit moment Offline en als ik hem aan en uitzet met de knop achterop gaat hij weer verder met de installatie.
Tot dat ik weer dezelfde foutmelding krijg, misschien moet ik toch maar even de helpdesk bellen.

Het probleem wat jij neerschrijft over de apps heb ik ook gehad.
Op het moment dat ik naar de apps schakel bevriest het beeld en ik hoor ik een paar tikken in de Horizon.
Daarna werkt niks meer.

magicwizz
Dat met die apps is een bekend probleem. Hier wordt nog een oplossing voor gezocht.

Het probleem dat je verbinding verliest kan ook goed komen doordat het signaal naar je horizon misschien af en toe wat brak is..

Check even pm.

PdK
Toch maar de helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd.
De medewerker raadde mij aan om een software update uit te voeren om te kijken of dat het probleem zou verhelpen.
Tijdens de installatie kreeg ik foutmelding 1050, 1060 & 1070.
De medewerker zou overleggen met collega's en mij vanavond terugbellen.

De coax kabel is van Hirschman en ligt er pas 2 jaar, dus ik verwacht dat die nog goed is.
De UTP kabel heb ik vervangen maar het probleem bleef hetzelfde.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 23 2012 22:15:12:
De medewerker zou overleggen met collega's en mij vanavond terugbellen.

Nog steeds niet gebeld, zeker een moeilijk probleem.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 24 2012 21:01:08:
Edit:maandag.

Vanavond weer gebeld en deze medewerker kwam met een andere manier van resetten.
Nu liep de installatie wel door en kan ik in het hoofdmenu komen.
Helaas lukt het niet om het thuisnetwerk aan de gang te krijgen, daardoor krijg ik ook de melding dat ik de zenders niet kan bekijken omdat ik niet het juiste abonnement heb.

Als ik kies voor de vaste internetverbinding krijg ik de melding dat er geen ethernetverbinding is gevonden en als ik het draadloos probeer krijg ik een netwerk authentication foutmelding.
Iemand een oplossing, anders bel ik morgenavond gewoon weer.
Gewijzigd door PdK op 24 september 2012, 21:01

magicwizz
Een Front panel reset heb je uitgevoerd met de helpdesk.
Je kan eventueel inloggen op de horizon. Verbind een PC of laptop met de kabel op de horizon en log dan in op de horizon. Als het goed is en je sluit een PC pf laptop er op aan krijg je een IPadres bijv. 192.168.0.13 als je dan Internet explorer opent ga je 1 nummer eronder zitten. dus : 192.168.0.12 . je kan dan inloggen met admin/admin. Je kan dan ergens in de instellingen kiezen voor netwerkkeuze bestaand netwerk of nieuw netwerk.

PdK
Mijn laptop sluit ik aan met een UTP kabel op de Horizon en die krijgt dan het ip 192.168.1.126
Als ik dan in mijn browser http://192.168.1.125 intik krijg ik de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.
Ik zal morgenavond eens een DNS flush proberen, misschien krijgt de laptop dan een ander ip want nu krijgt hij na elke reboot steeds weer 126 op het einde.

magicwizz
Stel je netwerkkaart even handmatig in met een IPadres. Zoek op welk ipadres de horizon heeft gekregen en voer die dan in bij standaardgateway op je netwerkkaart (ipadres van de horizon kun je vinden in het menu onder de opties >> Thuisnetwerk >> Status).

Als je de netwerkkaart handmatig hebt ingesteld kun je door middel van het ipadres de horizon benaderen via internet explorer.
Gewijzigd door magicwizz op 25 september 2012, 00:36

magicwizz
De melding dat je niet het juiste abonnement hebt ligt niet aan je internetverbinding dat je die niet hebt met je horizonbox maar kan zijn dat de box even de tijd nodig heeft om de abonnementsgegevens op te halen.

PdK
magicwizz schreef:

Stel je netwerkkaart even handmatig in met een IPadres. Zoek op welk ipadres de horizon heeft gekregen en voer die dan in bij standaardgateway op je netwerkkaart (ipadres van de horizon kun je vinden in het menu onder de opties >> Thuisnetwerk >> Status).

Als je de netwerkkaart handmatig hebt ingesteld kun je door middel van het ipadres de horizon benaderen via internet explorer.

Als ik kijk bij Status staat het ip adres op 0.0.0.0
Het rare is dat ik met mijn laptop waarvan de wifi is uitgeschakeld wel kan internetten zodra ik de UTP kabel aansluit, met andere woorden, de internetverbinding van de Horizon naar de AOP is wel in orde.
Vanavond gaan we weer een poging wagen.
:-)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foutcodes Horizon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met Horizon opnemen Helpdesk 6 24 november 2015, 12:24
UPC Horizon Mediabox Algemeen 1 21 april 2015, 11:55
Horizon gebruiksaanwijzing UPC Digitale televisie 1 19 april 2015, 12:25
Horizon energieverbruik Algemeen 3 16 april 2015, 09:58
Horizon firmwareversie 3.1 update UPC Digitale televisie 1 27 september 2014, 10:56
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah