obey-robots.txt
15 December 2018, 12:51
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 83% [67 stemmen]
83% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 17% [14 stemmen]
17% [14 stemmen]

Stemmen: 81
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetradio stations streamen niet meer

Snorky
Vandaag zijn wij over gestapt naar UPC 60 mbit. Tot vanochtend hadden we een telfort ADLS verbinding. Wij luisteren 100% van de tijd naar onze radio, die via een ethernet verbinding is verbonden met internet en daardoor ook internetradiostations kan ontvangen. Dus niet via een pc, maar een echte receiver. Al jaren doen we niets anders.
Direct na de installatie van de UPC man blijken 8 van de 10 radio stations ineens niet meer bruikbaar. De receiver geeft zoals gewoonlijk even 'connecting' aan en begint dan te spelen. Dit doet hij echter een seconde of 20-24 en houd er dan voorgoed mee op, tot je een ander station selecteert. Van de 24 stations lijken er 3 te zijn die blijven doorspelen, de andere stoppen steevast na ene seconden of 20.

Het lijkt bijna alsof er een buffer wordt aangelegd die niet meer wordt aangevuld. Aangezien het jaren heeft gewerkt, en na de UPC installatie van het cisco 3925 modem het niet meer werkt, sluit ik uit dat bij toeval een aantal streaming servers verdeeld over de wereld kuren vertonen.

Er moet dus een instelling zijn die er voor zorgt dat de verbinding na een seconde of 20-24 niet meer streamt.

Graag jullie suggesties!

Popeye
Kijk in het menu van de Cisco EPC3925 of er firewall instellingen te vinden zijn en zet deze dan uit.

Als het hieraan ligt zet je de firewall weer aan maar b.v. de optie ddos beveiliging uit.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Snorky
De optie SPI Firewall Protection: staat op disabled en Block Anonymous Internet Requests was al uitgezet om een andere reden. Voor zover ik kan zien staan er geen firewall settings aan.

De stations spelen op de receiver overigens ongeveer 20 seconden (buffer??) waarna ze stoppen. Op de pc krijg ik helemaal niets meer te horen.

Bijvoorbeeld; de stations op powerhitz.com Tot gisteren werkten deze.

Popeye
iets van keepalive instelling te vinden? Of pingen toestaan, of icmp?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Snorky
Beste Popeye,

Dank voor alle moeite. Nee, ook niet.

Ik verwacht niet dat je het doorleest hoor haha...maar een linkje is misschien handig: http://manual.upc.ro/pdf/epc_3925.pdf
Ben hier zelf ook al aan het spitten geweest.

Maar de vraag rijst; als één van jullie UPC gebruikers naar deze streamer gaan: http://www.powerhitz.com/channels/stationasx/pwrhitlist.asx

Werkt hij dan? Ik mag aannemen dat iedereen hetzelfde euvel heeft.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 17 2012 14:57:52:
Ik zal mijzelf even antwoord geven; één van de laptops op het LAN (vast) speelt op dit moment die website af! Het werkt dus wel. De vraag blijft dus waarom de receiver nu ineens geen nieuwe info krijgt van de Cisco router.
Gewijzigd door Snorky op 17 augustus 2012, 14:57

Snorky
Na al deze tijd is het probleem nog steeds niet opgelost. 3 monteurs die voor iets anders kwamen fronsten allemaal het voorhoofd niet begrijpende waarom het niet werkt. We hebben nu glasvezel liggen, ondanks dat het wat duurder is ben ik bang voor UPC dat ze ons als klant gaan kwijtraken. Het is voor ons een belangrijk deel van de ervaring.
Wel raar dat UPC het al die tijd links heeft laten liggen. Struisvogelpolitiek?

hendrixx
Klinkt inderdaad vreemd, ik heb dezelfde modem en even geprobeerd en de link werkt prima op mijn iPhone (via de VLC player app).
Ook op mijn iMac werkt het prima (via de VLC media player app).

Je zou even kunnen proberen om de UPnP optie uit te zetten. Je kunt deze vinden door in te loggen op je Cisco modem en dan naar "Administration - Management" en daar de UPnP optie onderaan op "Disable" te zetten en dan je modem herstarten.

Edit: zie trouwens wel dat die audio stream powerhitz.com bij mij eerst een connectie op TCP port 5040 probeert op te zetten. Misschien dat deze port bij jouw wordt geblokeerd?
Gewijzigd door hendrixx op 06 april 2014, 15:35

Snorky
Hoi Hendrixx,

Ik heb al van alles geprobeerd. Het heeft iets met de techniek te maken.
Het lijkt bijna als volgt, zowel een pc, vlc player bijv., ipod's, mijn samsung tablet etc. allemaal lijken ze te streamen door bijvoorbeeld continu nieuwe informatie op te vragen. Een soort 'pull' commando.

Receivers echter lijken meer een push te verwachten. Het KPN modem bleef na deze push gewoon streamen, misschien wel omdat het modem deze optie aan had staan. Of in de firmware o.i.d. Nu bij dit UPC modem legt de receiver ene buffer aan en verwacht daarna dat het station door blijft 'pushen'.

De reden dat ik dit zeg is omdat er een aantal stations zijn, zo'n 5% die het probleem niet hebben, maar het overgrote deel wel.

Ik denk de enigen die werkelijk weten waarom dit niet werkt zijn degene van cisco die de firmware schrijven.

Ik blijf het herhalen, het heeft met alle andere modems feilloos gewerkt.

Maar...ik laat het er niet bij zitten; nu stream ik de stations op mijn tablet en verbind ze met bluetooth met de receiver. Dan werkt het wel.
Ik blijf erbij dat het een UPC probleem is en dat ze geen zin hebben om het uit te zoeken Smile

hendrixx
Hoi Snorky,

Ik denk eerlijk gezegd dat het iets specifiek met jouw receiver te maken heeft. Misschien een nieuwe firmware upgrade voor je receiver downloaden?

Ik heb het met mijn Yamaha RX-V673 Receiver met tientallen internet radiostations geprobeerd en ze werken allemaal feilloos.
Eerste 1-3 seconden zie je het station even bufferen en daarna speelt ie feilloos elk willekeurig station dat ik kies.
De receiver is trouwens direct aangesloten op de Cisco modem.

Je zou eventueel ook nog kunnen denken aan een extra router aansluiten (in brigded modus) op de Cisco modem en daar je receiver op aansluiten.
Ik heb dat bijvoorbeeld ook voor mijn WiFi apparaten omdat ik het WiFi bereik en stabiliteit van het Cisco modem slecht vind.

Snorky
Hoi Hendrixx en allen,

Er is inmiddels flink wat water door de Rijn gestroomd. Bijna was ik overgestapt naar KPN glasvezel, maar die vinden het nodig te vertellen dat ik voor niets een maand na afspraak een dag had vrij genomen, omdat er na de bestelling niets in hun systeem stond van een afspraak. Helaas, geen tweede kans, val maar neer.

Dus, maar weer eens op UPC onderzoek uitgegaan. Het is niets met de receiver, alles nagekeken, en gereset. Geen verbetering.
Dit weekeinde kwam het weer ter sprake en ik besloot eens een andere router te pakken (TP-Link) die ik in de zomermaanden buitengebruik voor een tweede wifi netwerk. In de Cisco router zag ik een optie om te bridgen. Ik volgende de instructies die ik op een forum las en toen ik na een reset gevraagd werd de optie bridge aan te zetten, was deze verdwenen uit het drop-down menu. Natuurlijk. Het zal ook eens meezitten. Wat ik ook probeer en reset, ik heb alleen static IP, Dual IP and Dynamic. Het zal wel met een firmware te maken hebben, hij staat nu op epc3925-ESIP-12-v302r125573-131230c_upc, geen idee wat het deze morgen was.

Klaarblijkelijk doet de Cisco het niet zo goed als je alle opties gebruik. Zowel telefonie, vaste LAN aan sluitingen en wifi. Ik besloot dit dus eens te splitsen, ik had ook regelmatig last dat bijvoorbeeld spotify na een nummer niet meer verder ging omdat er weer eens een onderbreking was. En die gebruikt wifi.
Dus, omdat bridgen nu geen optie is heb ik de vaste aansluitingen gelaten voor wat ze zijn, maar wifi uitgezet. Deze wordt nu verzorgd door de TP-Link en direct heb ik door het huis 30% beter signaal. 2 tientjes kost zo'n ding.

Ook valt wifi nergens meer weg (spotify), maar wat kan ik zeggen na een halve dag. Morgen eens rustig internet radio beluisteren. Ondertussen ben ik wel erg benieuwd waarom mijn bridge optie weg is...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetradio stations streamen niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Horizon - ziet laptop niet Algemeen 7 12 juni 2014, 20:32
Meer bandbreedte bij Netflix voor UPC-abonnees Nieuws over UPC 1 11 maart 2014, 09:59
niet goed opnemen Horizon UPC Digitale televisie 3 09 januari 2014, 11:14
BEN NIET OVERLEDEN! KLACHT!! Klacht over UPC 1 17 september 2013, 14:25
router krijgt geen ip adres meer Algemeen 4 12 september 2013, 22:40
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah