obey-robots.txt
19 Juli 2018, 11:18
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over UPC? Post hier je UPC klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
Heb jij alles waar je recht op had van UPC teruggekregen?
Ja Ja 25%[1 stem]
Nee Nee 25%[1 stem]
Dat loopt nog Dat loopt nog 25%[1 stem]
Goed dat je het zegt! Ik ga het meteen checken. Goed dat je het zegt! Ik ga het meteen checken. 25%[1 stem]
Totaal aantal stemmen : 4
 Onderwerp afdrukken

UPC houdt bewust borg achter. Valt dit niet onder oplichtingspraktijken?

albino
UPC stort restbedragen onder de 45,- niet automatisch terug als je hebt opgezegd!!!

Maar stel dat ik nog 5,- moet betalen, dan is dat in no time afgeschreven. Belachelijk? Zou ik ook zeggen, maar het werkt wel zo bij UPC. Mijn mening? Ballentent UPC pakt de gewone man...en doet dat ongegeneerd.

Ik zal mijn verhaal even uit te doeken doen, want het is werkelijk waar te gek voor woorden. En vooropgesteld, UPC heeft ruim mogelijkheden gehad om het netjes af te handelen, maar laat dit na.

Ik ben zo'n 9 jaar klant geweest en heb in maart opgezegd.
Dat gaat best ok. Je belt en je krijgt van alles toegestuurd om het af te handelen. Ik heb ooit 45,- borg betaald voor een modem (oud ding), en die stond niet op de lijst met te retourneren dingen, dus ik denk: die hoeven ze niet meer. Alleen mijn TV spullen teruggestuurd en dan wachten op de borg....
Voor mijn ouders, idem, maar dat verliep iets minder soepel. Kom ik zo op terug....

Die borg terugstorten duurt best lang, UPC trekt daar een week of 6 voor uit namelijk. Terugstorten is moeilijker dan innen, zo blijkt.
Na 6 weken, nog niks, na 7 weken nog niks. Toch maar weer eens inloggen. Blijkt dat daar nog een bedrag van 20,- in de min staat. Kortom, door mij te ontvangen. 20,-? Dat moet toch 45 zijn? Dus ik dat betaalde nummer maar weer eens bellen, want een andere weg is er niet echt als je snel antwoord wil. Wordt mij doodleuk verteld dat bedragen onder de 45,- NIET automatisch worden teruggestort. Ik wist niet wat ik hoorde. UPC houdt dus willens en wetens geld van (ex)klanten op hun eigen rekening! Ik ben benieuwd wat ze dat jaarlijks oplevert. De knakker aan de telefoon had als excuus dat wanneer de klant terugkomt bij UPC, dit bedrag weer wordt verrekend. Waarop ik zei: Dit is een reden om NIET meer terug te komen bij UPC. Anyway. De borg....
Blijkt dus dat wanneer je het modem niet terugstuurt, krijg je je borg niet terug. Maar UPC had het modem NIET op de lijst met te retourneren spullen gezet. Wat een boeven zijn het toch, echt crimineel dit soort praktijken. Ook hiervoor geldt weer, dat de gewone man (die niet elke lettertje exact doorleest, of even online kijkt) wordt gepakt. Te min, dit soort malafide acties.

Kortom, ik moest het modem toch nog terugsturen. Gevraagd of UPC me dan nog een retourdoos wilde toesturen. Die heb ik binnengekregen en 5 juli jl. is de boel opgestuurd.

Ik heb net nog even gekeken in mijn UPC, of er al iets bekend is rond mijn borg en de 20,-, maar het staat allemaal nog net zo.

Oh ja, bij mijn ouders is het allemaal precies hetzelfde gegaan, dus ik ben geen uitzondering.

Gelukkig heb ik opgelet en zal het uiteindelijk wel goedkomen, maar ik vind het te erg voor woorden, dit beleid van UPC, bah!

Beste UPC,

Na 9 jaren trouwe en altijd op tijd betalende goede klant te zijn geweest wordt ik nu toch wel heel erg onbeschoft en onbehoorlijk behandeld. Ik adviseer om jullie beleid op dit punt heel snel aan te passen, want dit kan niet door de beugel en past vast niet bij de betrouwbare uitstraling die UPC wil hebben.

Met vriendelijke groet

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2012 15:18:55:
Van Esther van UPC Webcare....

"UPC stort restbedragen onder de 45,- niet automatisch terug als je hebt opgezegd!!!

Na 6 weken, nog niks, na 7 weken nog niks. Toch maar weer eens inloggen. Blijkt dat daar nog een bedrag van 20,- in de min staat. Kortom, door mij te ontvangen. 20,-? Dat moet toch 45 zijn? Dus ik dat betaalde nummer maar weer eens bellen, want een andere weg is er niet echt als je snel antwoord wil. Wordt mij doodleuk verteld dat bedragen onder de 45,- NIET automatisch worden teruggestort. Ik wist niet wat ik hoorde. UPC houdt dus willens en wetens geld van (ex)klanten op hun eigen rekening! Ik ben benieuwd wat ze dat jaarlijks oplevert. De knakker aan de telefoon had als excuus dat wanneer de klant terugkomt bij UPC, dit bedrag weer wordt verrekend. Waarop ik zei: Dit is een reden om NIET meer terug te komen bij UPC. Anyway. De borg...."

Inmiddels heb ik telefonisch contact met je gehad en heb bovenstaande situatie uitgelegd.

Voormalige klanten van UPC krijgen het automatisch bedrag teruggestort na het ontvangen van de eindfactuur. Dit kan maximaal 8 weken duren.

Voor huidige klanten geldt er een andere procedure. Als er een voorstand is van minder dan €45,00 dan wordt dit bedrag verrekend met de eerstvolgende factuur.
Als het bedrag hoger is dan €45,00 zal dit bedrag automatisch worden gerestitueerd.

Nogmaals mijn excuses dat hier miscommunicatie over is ontstaan.

Esther-UPC

Mijn reactie:
Inmiddels inderdaad contact gehad met Esther.

Bleek dus dat voor mijn broer ook nog een borgbedrag als tegoed stond bij UPC. Van 2004 notbene!!!
UPC kon het geld niet terugstorten, want had het rekeningnr niet. Tja.....

Hoe dan ook, de oplossing(en) lijken nabij. Esther van Webcare gaat aktie ondernemen...
Ze geeft aan dat bedragen bij einde contract automatisch horen te worden teruggestort en niet dat dat pas bij bedragen hoger dan 45,- gebeurt. Het zou dus alleen bij mij, mijn ouders en mijn broer niet goed zijn gegaan. Meestal gaat het goed.
Ik heb aangegeven dat dat mij dan verkeerd is uitgelegd, maar dat het toch blijkbaar bij onze familie 3x mis is gegaan. UPC houdt zo wel een beetje de schijn tegen wat mij betreft. Dat heeft het telefoongesprek niet veranderd.

Het enige wat ik kan zeggen is dat iedereen het dus donders goed ZELF in de gaten moet houden. Er bestaat namelijk een grote kans dat of het beleid, of het systeem van UPC de klant in de steek laat.

Door het achterlaten de Topicstart op verschillende fora is dit nu voor mij, eind goed al goed, maar een beetje vreemd blijft het wel.

Verbeterpunten UPC, verbeterpunten. Onder aan de streep verdien je niks aan dit soort beleid dan wel fouten in je systeem/procedures.
Gewijzigd door albino op 10 augustus 2012, 15:18

Popeye
Bedankt voor je bericht en de feedback.
Een borg behoort altijd te worden terug gegeven/gestort. Anders is het geen borg en is het een verkapte betaling.

Goed dat je doorgezet hebt.

Krijg je nog restitutie van de gemaakte telefoonkosten?
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

albino
Nee, ook niet om gevraagd.

Inmiddels wel een reactie op een ander forum gekregen. Dit geeft mij toch te denken dat dit meer is dan wat foutjes...

Lees dit...
http://www.upc.gebruikers.eu/upc/index.php?topic=44756.msg584740#msg584740

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 10 2012 22:14:55:
Ik heb inmiddels netjes het geld waar ik recht op had gekregen.
Voor mij persoonlijk is dit dus afgerond, maar een nare smaak is absoluut achtergebleven.

Ik ben op mijn hoede, ik hoop anderen hierdoor ook.

Gegroet!
Gewijzigd door albino op 10 september 2012, 22:14

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC houdt bewust borg achter. Valt dit niet onder oplichtingspraktijken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internetradio stations streamen niet meer Opleveringsproblemen 13 10 januari 2015, 13:01
verbinding valt laatste week steeds weg Storing 89 14 juni 2014, 21:11
Horizon - ziet laptop niet Algemeen 7 12 juni 2014, 20:32
niet goed opnemen Horizon UPC Digitale televisie 3 09 januari 2014, 11:14
BEN NIET OVERLEDEN! KLACHT!! Klacht over UPC 1 17 september 2013, 14:25
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah