Ben net klant van UPC, 3-in-1 pakket. TV prima, signaal zeer goed, internet snelheid top, maar het EPC3925 modem vertoont kuren.
Na aansluiten van het modem zagen Wifi clients hem niet (SSID niet zichtbaar). Bellen met helpdesk bood uitkomst, medewerker
stelde remote het SSID en wachtwoord in (althans ik neem aan dat hij dat deed). Daarna leek alles gewoon te functioneren.
Echter, iedere nacht, en soms ook overdag, verliest het modem (blijkbaar) zijn connectie. Alle blinkenlights gewoon op groen,
maar de telefoon heeft geen kiestoon meer en Wifi clients zien wel de SSID, maar connecten kan niet meer (krijgen geen IP).
Als ik het modem aan en uit zet dan gaat het een halve dag goed en dan is het weer mis.
Ik heb alle opties in de management console bekeken maar zie niks geks. Signal to noise verhouding is prima, bijna 40.
Valt me wel op dat ik hem niet in bridge mode kan zetten, had graag met eigen router getest of dat beter gaat.
Moet ik nou echt een tijdschakelaar aan mijn stopcontact hangen om dat modem dagelijks te poweren?
Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.
Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)
Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.1 dBmV 39.0 dB
Channel 2: 2.0 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 1.6 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 1.5 dBmV 39.2 dB
Channel 5: 0.7 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 0.1 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.
Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)
Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?
Graag jullie advies.
Jouw problemen lijken echter helemaal niet op mijn problemen. Dit klinkt gewoon als een slechte verbinding. Mijn verbinding is helemaal perfect, alleen hangt het modem zich iedere nacht op, of iets dergelijks, en moet ik hem aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.
Gewijzigd door harold op 31 juli 2012, 10:54
Ook ik heb problemen met de bewuste Cisco modem.
Problemen met de telefonie (niet kunnen bellen, bij opnemen geen gehoor, ook niet als ik gebeld word) kraken en ruis op de lijn.
Internet is eigenlijk het zelfde.
Pagina's die vaak niet geopend willen worden en uitvallende verbindingen (Wi-Fi)
Volgens UPC zou het liggen aan een verkeerde Firmware van de modem, klopt dit?
Graag jullie advies.
Jouw problemen lijken echter helemaal niet op mijn problemen. Dit klinkt gewoon als een slechte verbinding. Mijn verbinding is helemaal perfect, alleen hangt het modem zich iedere nacht op, of iets dergelijks, en moet ik hem aan en uit zetten om weer verbinding te krijgen.
Volgens mij staat er ook nergens dat mijn probleem gelijk aan die van jou is
En mijn verbinding is geen slechte verbinding, dat heeft UPC allang nagekeken.
Ik geef alleen aan dat ik ook een probleem met hetzelfde type modem heb.
je waardes zijn goed. enkel wil je toch even kijken bij channel selction op je modem als hij uitvalt en weer aanzet of hij op de zelfde start ferquentie online komt
bijvoorbeeld hij komt online op upstream channel 2 en upstream ferqentie 362750000 en als je hem uit zet en hij komt online op 314750000 upstream ferqentie en op upstreamchannel 1 dan houd het modem zijn ferqentie niet vast! probeer dat eens te
testen als je wil.
@Harold, Ik adviseer je even om naar de helpdesk te bellen. Als je belt via UPC bel dan even naar 1200 en anders via 0900 1580.
Dat het modem telkens wegvalt is niet goed en mogelijk kunnen ze een oplossing bieden door een monteur langs te sturen om te zien wat er binnen in huis verkeerd gaat. Het kan zijn een defecte Wandcontactdoos, kabel naar het modem defect. maar het kan ook zijn dat je modem defect is.
Gewijzigd door magicwizz op 03 augustus 2012, 21:54
@Harold, Ik adviseer je even om naar de helpdesk te bellen. Als je belt via UPC bel dan even naar 1200 en anders via 0900 1580.
Dat het modem telkens wegvalt is niet goed en mogelijk kunnen ze een oplossing bieden door een monteur langs te sturen om te zien wat er binnen in huis verkeerd gaat. Het kan zijn een defecte Wandcontactdoos, kabel naar het modem defect. maar het kan ook zijn dat je modem defect is.
Dit is wat ik uiteindelijk ook gedaan heb, en ik heb een nieuw modem gekregen.
Sindsdien is het probleem niet meer opgetreden. Goed opgelost dus!
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal