obey-robots.txt
25 Juni 2018, 17:41
Navigatie
Ledenenquête
Analoge televisie via de kabel moet blijven:

Ja
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Ja 84% [67 stemmen]
84% [67 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Analoge televisie via de kabel moet blijven: Nee 16% [13 stemmen]
16% [13 stemmen]

Stemmen: 80
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 apr 2010

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
UPC Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld snelheid problemen met de internet verbinding, post een speedtest. Regelmatig snelheid problemen, of incidenteel.
 Onderwerp afdrukken

EPC3925. Lan traag, Wifi normaal

paq
Ik heb sinds een maand UPC op mijn nieuwe locatie. Ik heb in die tijd niet echt mijn download snelheden bekeken, maar mijn download snelheden zijn momenteel erg bagger.

Specs:
-abonnement downloadsnelheid: 50Mbps
-abonnement uploadsnelheid: 2.5Mbps
-Modem: Cisco EPC3925 (uit de UPC winkel)
-Modem firmware: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
-Ik zit direct op de modem, zonder tussenkomst van switches of andere routers.

Op mijn Desktop-Lan verbinding zijn de snelheden traag. Als ik files over http download, dan liggen de snelheden stukken lager dan een 25Mbps UPC verbinding die ik op een andere locatie gewend ben. Max iets van 1.1mbyte/s, maar vaak 80-200kbyte/s.
Op mijn Netbook-Wifi verbinding was de snelheid echter wel hoger, wat me verbaasde. Daarna heb ik een Netbook-Lan verbinding geprobeerd, welke net zo traag bleek te zijn als de Desktop-lan verbinding. Vervolgens heb ik een andere UTP kabel gepakt en elke lan-port van de modem geprobeerd, maar het bleef traag. Ook onder Linux ipv WinXP en Win7, is het probleem hetzelfde.

Verder heb ik de SPI firewall van de modem uitgeschakeld, evenals upnp, maar het blijft traag op de lanverbinding. Ook een modem reset heeft niet geholpen. Maar erg raar is dus dan de wifi verbinding van de modem wel sneller is.

Zou de modem defect kunnen zijn?

Popeye
Controleer eens de coax kabel aansluitingen. Als daar iets niet goed zit krijg je dit soort problemen.

Verder kun je de helpdesk van UPC bellen en vragen of ze de waarden uit jouw modem willen uitlezen. Daaraan kunnen ze zien of de verbinding goed is.
Popeye

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

magicwizz
Popeye schreef:

Controleer eens de coax kabel aansluitingen. Als daar iets niet goed zit krijg je dit soort problemen.

Verder kun je de helpdesk van UPC bellen en vragen of ze de waarden uit jouw modem willen uitlezen. Daaraan kunnen ze zien of de verbinding goed is.

@popeye

Dit heeft niet zozeer met de coax bekabeling te maken omdat hij al aangeeft dat hij op Wifi wel hogere snelheden haalt. Het lijkt erop dat in het LAN gedeelte iets verkeerd zit.

@Paq

Heb je al een "harde reset" geprobeerd? Het wil nog wel eens helpen om een zogenoemde harde reset uit te voeren. Dit kun je doen door achterop het modem de resetknop gedurende 20 seconde lang in te drukken. Hij zal na 5 seconde al beginnen met knipperen maar je moet hem vasthouden totdat je ziet dat alle lampjes aan gaan en sommige ook oranje worden. Daarna zal die zichzelf helemaal opnieuw opstarten en alle instellingen terugzetten.

Het kan wel eens zijn dat je misschien een gereviseerd modem krijgt en dat er nog wat instellingen verkeerd hebben gestaan. Het zal niet altijd op deze manier werken, maar je het is wel te proberen..

Mocht het echt niet gaan dan raad ik je aan te bellen met de klantenservice via 0900 1580 , of als je een vaste lijn hebt bij UPC 1200 bellen.

paq
Ik heb een harde reset uitgevoerd, en de snelheden zijn nu goed Smile

Moet alleen nog uittesten of het zo blijft als ik de modem instel met een ander ssid, wpa2 wachtwoord, portforwarding etc.

magicwizz
paq schreef:

Ik heb een harde reset uitgevoerd, en de snelheden zijn nu goed Smile

Moet alleen nog uittesten of het zo blijft als ik de modem instel met een ander ssid, wpa2 wachtwoord, portforwarding etc.

Zal denk ik nu wel goed moeten komen Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EPC3925. Lan traag, Wifi normaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wifi over Horizonbox icm technicolor modem Eigen netwerk 2 14 maart 2015, 11:54
geen wifi met 1 laptop Algemeen 2 23 januari 2015, 21:42
Wifi Storing 2 15 oktober 2014, 23:07
UPC laat Nederlanders gratis overal ter wereld internetten via wifi. WiFi 1 13 september 2014, 10:26
UPC levert Ruckus Wireless WiFi in PSV stadion, fans protesteren WiFi 1 19 augustus 2014, 13:00
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

14 februari 2015, 11:52
Met de fusie met Ziggo verdwijnen er ook een paar leuke kanalen zoals 13TH street, C&I, History. Al gezien?

10 januari 2015, 13:08
@Mariapica Hebben de buren wel nog steeds signaal? En heb je al geprobeerd een TV rechtstreeks aan te sluiten en vervolgens zenders automatisch laten zoeken? Zo kun je uitsluiten of het signaal totaal

09 januari 2015, 14:27
Das lekker alles ligt er uit, en ze komen pas dinsdag langs.

31 december 2014, 23:18
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

30 december 2014, 12:16
UPC Horizon/Power 120mbit.. 1 euro duurder geworden, en sinds september opeens dubbele uploadsnelheid Yeah